Wednesday, October 13, 2010

BOMOH SIMPANG KOLA…ADA CERITANYA...Kah..kah..kah..


Ada bukti kehadirannya……semuanya gara-gara agenda tiga ta oleh pemimpin pewaris nabi melayu melalui agenda la..

Wanita,Harta dan Takta…

Kah..kah..kah…kononnya…..

Kerap juga bini pemimpin PAS yang dok mai sini berobat….antaranya bini MB….???? dan bini YB….??? pun mai juga…semuanya nak berubat pasai laki2 depa…ada yang minta ubat bagi laki depa jangan kawin lagi…ada yang minta ubat bagi laki depa lebut hati jangan dok pukoi depa lagi…ada yang minta ubat minta laki depa jangan begatai dengan exco betina mana tah…sampai teriak-teriak …kesian Mak Teh dengar masalah bini-bini orang besar puak2 PAS ni…susah juga no… kalau jadi laki jadi orang besar2 ni…orang tak kacau bini kita orang kacau laki kita....…dengar cerita…perempuan tu dah ada laki ...tapi uzur..katanya dok begatai lagi dengan laki depa…

Astaqfirullahalazim…dah lupa tohan ka depa ni…..

Kesian Mak Teh dengar cerita depa… baru-baru ini pun ada dua tiga orang dari wisma Darulaman juga mai… semua puak-puak jantan..depa mai nak berubat juga depa kata dari wisma negeri … tak silap Mak Teh yang mai ari tu …salah sorang tu katanya PA Yb Dr apa nama…….Dr …. ..Exco apa tah dengar kata… jelas Mak Teh perempuan yang agak handal berubat hal-hal kacau bilau dalam rumah tangga…seterusnya bomoh tersebut ingin menyambung agendanya….

Ni… hampa mai ada hajat apa pula… dari mana….? Mak Teh… lepas ni dah tak dok di kedah dah.. nak pindah pi sebelah selatan pula… tu yang nampak keadaan beselerak tabak dalam rumah ni…minta maaf lah… pasai dok tengah bekemas-kemas …jelas bomoh perempuan separuh umur tu pada kami…benar atau tidak penjelasan bomoh tersebut masih menjadi tanda Tanya…betoi ka…apa yang dicerita oleh Mak Teh tadi…atau ia satu fitnah yang tidak sepatutnya dihebahkan….

Apakah tujuan dia menceritakan kisah benar pelangannya yang terdiri dari bini-bini ostat-ostat PAS pada kami…apakah untuk menunjuk kehebatan ilmu dukunnya yang betoi-betoi menjadi …

Dengan tanpa niat untuk mengaibkan sesiapa…tapi persoalannya masih menjadi tanda tanya pada GMC…betoi ka…ceritanya atau fitnah yang sengaja direka-reka tu…masakan isteri pemimpin PAS yang berpendidikan agama menjadi mangsa sang Suami yang begis dan baran ….dan ada pula kononnya pemimpin PAS yang tergila-gilakan bini orang dan ada pula yang ingin mencerai bini…apakah..ini cerita benar atau karut marut semata-mata…Atau ini kifarat Allah swt pada yang bijak mempersenda hukum Allah ta’ala…

Akhirnya cerita bomoh tersebut ...GMC tidak simpan pun dalam kepala kerana mengangap ia satu cerita auta dan fitnah semata-mata….tapi betoi ka bini MB dan YB pun kerab betemu bomoh tersebut?…ini tentu bohong !! pembohong bomoh tu …penipu bisik hati kecil….GMC..

Kah..kah..kah….

Benarkah atau tidak cerita Mah teh yang sanggup menunjukkan ….

”tu..la bilik yang bini dia tidoq pada malam tu..” masih menjadi tanda Tanya pada GMC…benar atau tidak…ceritanya..tetapi apa yang pernah diceritakan oleh Mak teh tentang ada EXCO bercinta bersama EXCO pernah juga GMC dengar dari mulut seorang sahabat GMC penyokong kuat PAS sewaktu perjalanan balik dari mendengar ceramah Raja Skodeng di batu 9 seawal PAS perintah Kedah…

Marah betoi sahabat GMC pada EXCO tersebut bukan kepalang…bukan pada EXCO yang lelakinya saja..tapi pada yang perempuan… kerana katanya dia masih berlaki ….

walaupun ceritanya semacam tidak logic dapat diterima akal..…pada waktu itu…lagi pun orang PAS tidak akan membuat fitnah kerana mereka lebih arif tentang dosa dan pahala..berbanding puak-puak OMNO… yang manabur fitnah kononnya…

“…..la….hang tak pecaya ! aku tau la…depa dok dating…” hang tunggu tengok satu ari nanti…ni bukan fitnah la syeikh !! tegas sahabat GMC dalam nada yang tegas mengiakan apa yang betoi-betoi beliau tahu kisah sebenar ceritanya….

Tapi bila cerita tersebut pernah pula terkeluar dari mulut bomoh tersebut tentang kisah isteri pemimpin PAS yang datang berubat kerana lakinya begatai dengan isteri orang diwisma Darulaman..terbukti apa yang diceritakan oleh sahabat GMC satu ketika dulu kisah percintaan dua pemimpin PAS sejoli tersebut ada benarnya…dan ia bukanlah satu cerita yang sengaja diada-adakan kerana terlalu marah dengan sikap pemimpin PAS tersebut atau ingin memfitnahnya semata-mata…

Itulah kisah yang pernah diluahkan oleh Allahyarham sahabat GMC tersebut sebelum beliau meninggal akibat satu kemalangan .

Alfatihah moga-moga rohnya dicucuri rahmat .Amin.

Hari ini persoalannya apakah kisah Ostat Azizan yang didedah oleh penyokong-penyokong PAS tersebut hanya satu fitnah atau satu kenyataan hanya PA…Yb salah seorang EXCO Pas yang bertaraf Ustaz saja mampu menjelaskan kebenaran cerita yang ditulis oleh yang dituduh…

Hari ini Kuasa Allah swt mengatasi segala-galanya kemungkaran kian terbuka…kebenaran mula terpancar dicelah-celah kerakusan pemimpin PAS yang sanggup menipu rakyat jelata berselindung disebalik serban yang berjela-jela… lidahnya senantiasa basah dengan kalimah allah…tapi memiliki hati yang busuk dan jijik….

Allahuakbar !!!


sanggup pula puak-puak PAS ni bongkar keaiban pemimpin mereka...Ostat ! GMC sekadar mengiakan apa yang GMC dengar ceritanya sebelum ini...ada sedikit sebanyak benarnya....

Komentar :

ada 11 comments ke “BOMOH SIMPANG KOLA…ADA CERITANYA...Kah..kah..kah..”
udanggalah said...
pada hari 

Bro..Kalau benar cerita ni akan terbongkar juga.Allah takkan mengizinkan pemimpin yang sepatutnya jadi contoh membuat onar....

ulat bulu said...
pada hari 

kawan-kawan aku dalam umno pun banyak dok usong bini orang.serupa sahjalah hangpa.

masalodeh said...
pada hari 

kalau umno tu besalah....macamlah dengan mca, mic, dap...sebab puak-puak ni bekan reti baba hukum hakam Islam....tapi yang berlebai, berketayap, berjubah, berjanggut, berserban yang berfatwa, yang berceranah dan yang berhukum yang ikut jejak umno apa hal...di mana hudud... di mana Islam...

naik daun said...
pada hari 

Macam tu je la alasan hamPAS: berlagak alim, pastu bila terbuat sesuatu mulalah dok spin kata ameno pun dok buat sama. Kalau mengaku, kemudian minta maaf lantas bertaubat baru lah sepadan dengan lagak alim yang mula2 tadi!

Anonymous said...
pada hari 

tu tak termasuk yang dok bawa pompuan indon siang malam.pagi petang.kehulu kehilaik.

Anonymous said...
pada hari 

Berserban berjubah dan berjangut itu ada lah wayang saja untuk menipu rakyat dan senang membuat kerja kotor mereka kalau mereka membuat maksiat sekali pun bermain dengan bini org pun org tak kata itu kerja lebai lebai pas itu kerja org umno tak org pas yg alim lagi taat pada hukum allah bolih buat bagitu sedangkan org macam ini lah iblis suka berkawan dan iblis suka merasuk kalau org jahil iblis tak susah untuk berkawan tapi org yg berserban dan berjubah ni lah yang menjadi kesukaan iblis bukan sekor iblis yg berada bersama pak pak lebai ni muking beratus sebab itu kalau kita lihat pak pak lebai pas ni tak akan terlepas dari gegaman iblis.

SUARA PATTANI said...
pada hari 

BERSERBAN, BERJUBAH, DAN BERJAQNGGUT ITU ADALAH SUNNAH NABI....JANGAN JADIKAN SUNNAH NABI SEBAGAI MODAL UNTUK MENCELA...KITA KALAU DAH MALU NAK AMAL SUNNAH NABI JANGAN HALANG ORANG LAIN...MUHASABAH DIRI SENDIRI - SUARA ISLAM

sungguhka said...
pada hari 

kepada ulat bulu.....
kan PAS dah cop Umno tu terok, itu aku tak nafi. Tapi hang dlm PAS adalah menjadi bangga kalau ustat Jijan buat macam tu......?

Kalau nak tau cerita pasai ustat Jijan, pakat2 pi Batu 9 pjb PAS Kedah laaaa.......

Anonymous said...
pada hari 

kalau jubah,serban,jangut,ketayap,dan tarbus tu sunnah.Jgn guna sunnah itu untuk nak wayang...hal2 berkaitan sunnah bkn untuk diwayangkan.Bermakna jika setakat sunaah nak wayang tak payah merosak amalan sunnah

Anonymous said...
pada hari 

YANG PUAK2 PAS NI NAK BANDING DGN UMNGOK TU BUAT APA. KALAU SETAKAT NAK PEJUANG ISLAM LEBIH SIKIT DARI UMNGOK TAK PAYAK ELOK MASUK JOIN UMNGOK SAJA BAHLOL!

Anonymous said...
pada hari 

aku dok sebelah rumah dia..tak dak apa apa pun..hangpa ni buat dosa kerin sunggoh..tak ingat ka balasan hari akhirat woi..orang yang cerita pulak dah arwah..kalau tak betoi hang nak tambah dosa dia lagi kaa..

Post a Comment

Pemilik Blog tidak bertanggungjawab atas komen-komen yang di buat.

Labels

 

© 2009 Fresh Template. Powered by Blogger.

© 2010 Tempe Template. Modified by GMC.

Fresh Template by NdyTeeN.