Thursday, October 27, 2011

MANGSA TABUNG MEMALI KECEWA DENGAN SIKAP PEMIMPIN PAS....


Andai Ust Saidi berkunjung untuk bertemu nik aziz bagi berbincang Isu Khalwat Yb Saipul Bahrin kecewa dengan sikap dan alasan Nik Aziz,apa yang belaku pada rombongan mangsa tabung memali juga tidak ada bezanya…mereka pulang dengan rasa kecewa……..Ruj Buku AMMS.

Walaupun Isu Penyelewengan Wang tabung Memali ia telah didedahkan dalam buku Air Mata Mat Sabu oleh penulisnya C.N Afghan, tapi PAS mengambil pendekatan tidak memperdulikan isu yang menjijikkan tersebut…..seolah2 ia bukan melibatkan pemimpin PAS.


…walaupun warga mangsa yang pernah berkunjung ke Kelantan untuk berjumpa Nik Aziz [jika tidak silap GMC] untuk membincang dan mengadu hal2 penyelewengan yang melibatkan pemimpin2 PAS di Kedah , rombongan mangsa yang tiba disana untuk berjumpa dan mengadu pada orang tertentu tidak dilayan sebagai tetamu,malah kehadiran mereka langsung tidak dipedulikan, akhirnya mereka dan rombongan mangsa terpaksa mengambil keputusan pulang ke Baling pada hari berkenaan juga dengan penuh rasa kecewa….. sejak dari itu……mangsa2 tidak dapat perhatian lagi oleh pemimpin PAS malah ada yang diabaikan kebajikan mereka….cerita mangsa…..pada GMC !!


“..allahuakbar kata mangsa.. sampai saja kami dan rombongan disitu, kami dapati masih ada kuih dan sisa2 makanan lain dan minuman ditinggalkan belum berkemas lagi…seolah2 satu agenda masyuarat baru saja selesai dibincang sebelum kami tiba….kehadiran kami tidak dipelawa untuk makan maupun untuk minum…malah kehadiran kami langsung tidak dipedulikan oleh mereka,salah seorang dari kami mengambil keputusan agar kami dan rombongan mangsa pulang saja ke baling…” …..[munkin isu penyelewengan tabung memali ada diantara pihak yang lebih awal datang berbincang …..sblm kedatang kami bersama balu/mangsa tiba….]

Begitulah detik2 yang tidak dapat dilupakan oleh mangsa2 di atas perbuatan dan sikap pemimpin PAS terhadap mangsa Memali hingga kesaat ini…yang diceritakan oleh salah seorang mangsa tabung Memali pada GMC ,seperti apa yang terjadi pada Ust Saidi yang kecewa setelah berhajat untuk berjumpa dengan Nik Aziz untuk berbincang isu zina saipul bahrin dengan isteri orang tetapi ……pelaku Zina sudah diampun allah swt,kata Nik Aziz,mungkin apa yg belaku pada penyangak tabung Memali juga sama ….allah swt telah mengampunkan dosanya sebelum kedatangan rombongan balu….untuk bertemu orang tertentu……!!!

“…..mcm mana kita nak ambil saipul bahri ni nak bertanding, jwb nik aziz…klu ambil org lain kalah…kalau saipul bahrin ..umno tk blh buat isu sebab org umno tdk tahu berkenaan kes zina saipul bahrin dgn bini cikgu hamdan[kakna] ….betul org umno tidak tahu tapi org kmpg tahu pekara itu…..tegas Ust saidi”

Begitu juga dengan isu penyelewengan tabung Memali,PAS mengambil pendekatan melalui andaian bahawa Puak2 UMNO tidak padai hendak menyatakan keburukkan dalam PAS ,hanya PAS saja yang berani buat pekara ini..!! orang umno tk blh buat isu , sebab org umno tdk tahu berkenaan isu penyelewengan duit tabung Memali oleh Yusof Husin and The Gang..Cuma yang tau mangsa2 yang terlibat lagi pun sudah tidak ramai lagi yang ada dan kebanyakkan mangsa sudah pun meninggal dunia ..anak2 mereka waktu itu masih kecil tidak dapat mengimbas kembali apa yang sebenarnya belaku ..jika masih ada pun… saki baki mangsa2 mereka sama sekali tidak berani mendedahkan perkara sebenar pada musuh mereka UMNO !! dan, ada pula mangsa dan waris2 mereka yang sudah berhijrah keluar meninggalkan sejarah hitam penipuan tabung memali kerana sudah kecewa dari perbuatan pemimpin sendiri !!

Persoalanya mengapa mereka sanggup menipu dan melindungi kemungkaran yang dilakukan oleh pemimpin yang bertopengkan agama ???.......!!!!

Komentar :

ada 4 comments ke “MANGSA TABUNG MEMALI KECEWA DENGAN SIKAP PEMIMPIN PAS....”
Anonymous said...
pada hari 

Tak payah heran. Depa buat apa pun tak pa. nanti ada ayat depa dah standby nak guna walaupun hari ini cakap lain esok cakap lain. Satu benda yang sama boleh jadi hukum lain ikut orang yang buat. PAS pkr DAP buat tak pa. Halal. Umno BN Buat haram. Contoh. Bagi bantuan kat orang. PAS buat sedekah. UMNO buat rasuah. Mudah saja kan.

Anonymous said...
pada hari 

cuba hang komen sikit pasai mummy pujaan hati hang shahrizat jalil punya kes yg dikeluarkan oleh KAN tu..aku teringin sgt nk dengaq komen sedap hang tu pasai mummy mithali hang tu..jd anak jantan la sikit..ada bran???

Aku,Pasbuih Dan Siamang said...
pada hari 

SALAM.T/Kasih krn sudi meninggalkan sedikit komen ..moga2 allah swt dpt membuka minda orang melayu khusus penganut pas yang taksup dgn pemimpin yg bertopengkan agama.amin.

Anonymous said...
pada hari 

ambil lah contoh yang baik,bkn kah yg jahat itu jdkan smpdn yg baik jd kan tauladan,kalau mcm tu,pas juga blh ambil Norma yg ada skandal dgn mat sabu jg sbg contoh pd muslimat PAS.Mat Sabu sbg contoh pemimpin islam yg tak terbilang?

Post a Comment

Pemilik Blog tidak bertanggungjawab atas komen-komen yang di buat.

Labels

 

© 2009 Fresh Template. Powered by Blogger.

© 2010 Tempe Template. Modified by GMC.

Fresh Template by NdyTeeN.