Tuesday, June 8, 2010

PUNGKOQ PENUH TAIK…Tapi BEKOKOK BEDERAI-DERAI..kah..kah..kahhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh


Diantara yang lulus dan gagal SRP dengan yang tak tau apa itu Ruminan walau dilantik EXCO petanian tapi cukup gila nak pegang jawatan…itulah diatara kisah diNegeri Kedah belanda yang “..Kini stabil selepas kecoh” kononnya.. kata penasihat 2%nya menipu rakyat kedah. kah..kah..kah….

JIKA TUAN PENASIHAT 2% INGIN TERUS BERKUASA DIKEDAH BELANDA….WALAUPUN DIPUNKOQ PENUH TAIK..TAPI MASIH LAGI BERKOKOK BERDERAI-DERAI…

RENUNG-RENUNGLAH PESANAN GMC INI UNTUK SEGELINTIR EXCO YANG NAK CARI MAKAN..

Jika pemimpin PAS di kedah belanda…yang belum sedar dipunkoqnya penuh dengan taik…tapi masih nak berkokok bederai-derai kononnya..

"Kalau Datuk Seri Mohd Najib mahu Kedah balik kepada BN, tukarlah kepimpinan Badan Perhubungan Umno Kedah dengan depa yang boleh buat keraja, jangan dok tengok orang muda saja kadang kadang orang tua lebih power dari orang muda," tulis satu blog pro Umno, Kedah Kita.[sini]

GMC JUGA SUKA MENCADANGKAN PADA SEGELINTIR PEMIMPIN PAS DI KEDAH BELANDA…KALAU...KALAU PEMIMPIN YANG PUNGKOQ MASIH BELEMUIH LAGI DENGAN TAIK SENDIRI…DAN MASIH BERMIMPI NAK TERUS BEKUASA LAGI….

TUKARLAH PEMIMPIN YANG BELIDAH BEWAK KEPADA PEMIMPIN YANG BELIDAH MANUSIA BAISA YANG LEBIH BERTAQWA…DAN LEBIH BERWIBAWA DARI YANG DOK ADA…

BUKAN BERDASARKAN SERBAN DAN KOPIAH PUTIH DIKEPALA ATAU CUCU KEPADA SAPA SAJA….SAMADA ULAMA MAUPUN RAKYAT BIASA….SAMADA DR ATAU ENGINEER.

“…kadang-kadang depa yang nampak lebih jahil dari segi pakaian pun lebih mulia dari orang yang nampak macam alim ulama tapi lebih jahil dan lebih hina dari haiwan…..

Jadi eloklah jangan memilih pemimpin berdasarkan pakaian serta lagak ulamanya…tetapi hakikatnya depa lebih jahil dari yang buta huruf….

Tapi pilih berdasarkan kemampuan dan lebih layak serta mulia pekertinya serta lebih power dari yang bertaraf lowyer atau engineer.


“…kata orang putih…jangan tengok kulit…..tapi nilailah pada isinya….”

Hari ini PAS lebih menilai kulit dari isi…

Lebih syiar dari amalannya ..

Lebih penting pakaian dari ilmu agamanya..

Lebih hebat becakap dari perbuatannya...

Terlebih lagak dari ilmunya…tidak masakan sampai EXCo pertanian tak tau apa itu Ruminan..itu pun lambat lepa nak pegang jawatan..mengalahkan EXCO yang buta huruf dari yang berpelajaran..tengok pada jawatan..mengalahkan pakar dalam bidang berkenaan…[sini]

Inilah masalah bila ilmu tidak setaraf dengan jawatan..Cuma berebut nak pegang jawatan…akhirnya buat keputusan mengalahkan syaitan !!

Hari ini PAS lebih penting kulit dari isinya….akhirnya…PAS memilih yang bekulit lembu..tapi isinya …babi hutan….yang haram disentuh jauh sekali untuk dimakan…mau tak mau PAS kena juga telan …..

walaupun tak ada pelajaran…yang ada ilmu pula lagaknya macam Dekan…tapi hakikat kail sejengkal…nak duga lautan…

Langsung kena tukar jawatan…ketempat yang boleh dia cari makan..dari terus berbohong dia ada kemampuan…

Selagi ada segelintir pemimpin PAS Spesis ini…PAS jangan dok bermimpi nak terus perintah negeri..biarlah lah setakat lulus SRP tapi tau apa bidang dan jawatan untuk membimbing rakyat nak cari makan…

Ini bukan…hasrat GMC saja..tetapi hasrat dari penyokong-penyokong PAS yang masih setia.!!!....ada yang sampai nak temuntah bila menyebut nama exco nya…tak kan sampai mcam tu sekali meloyanya penyokong PAS pada spesis yang dok ada..

Kerana GMC rasa masih ramai lagi pemimpin PAS dikedah belanda yang masih berlidah manusia berbanding yang belidah biawak…dan bijak bermuka-muka…menipu rakyat jelata..walaupun lebih tinggi kelulusan…tapi amalannya macam syaitan…hati perut pula busuk mengalah bangkai babi hutan…

Allahuakbar…dimana ilmu Agama dan ilmu akademiknya kalau hatinya busuk pada rakyat jelata…apakah ini suruhan tohan..bila dah dapat segala jawatan…

Selain itu,masalah luaran Kerajaan Kedah Belanda yang heboh katanya “AKAN” tumbang cuma menanti masa dan keadaan..

Masalah dalamannya juga cukup ketara…mana CEO Kedah Corporation nya yang hilang tak tau kemana…mana pula yang diasak oleh depa yang gila nak jadi MB..nak tendang Ostat Azizan pula…

Kah..kah..kah..KONSPIRASI lagi…dari sumber yang kononya nak pejatuh Ostat Azizan MB kedah Belanda….

kah..kah..kahhhhhhhhhhhhhhhhh

Dari sumber yang boleh diguna pakai…pembentangan Usul oleh PAS2 Kawasan dulu juga salah satu KONSPIRASI…nak pebeburuk pentadbiran MB azizan Razak Kedah Belanda oleh badut2 ingusan yang bercita2 besar…tetapi kelulusan taklah setinggi mana Aljibra pun tak tau apa dia …kononnya puak2 Ust Azizan ni payah kira dengar cakap penasihatnya macam tungoi mati saja……temasuklah yang membuat kenyataan kononnya Kedah lebih stabil lepas kecoh !!

Tapi betoi…ka Kedah Belanda stabil???? Lepas kecoh…

Kah..kah..kah..betoilaaaa kot agaknya….sekadar untuk jadi halua telinga..

Pungkoq penoh najis…berkokok bederai derai..kah..kah..kah..

Dari sumber lain ..dengar pula kata ada penyokong2 PAS yang sampai nak temuntah bila ada orang menyebut EXCo penasihat Ostat Azizan…

Kah..Kah..Kah….busuk sungguh ka dia….kah..kah..kah.

Sampai ada yang nak temuntah bila terdegar saja nama dia…ada ilmu pun buat apa..sekadar dok nak tipu bangsa….

Melugai sangat ka.. nama EXCO tersebut???

Sampai ada yang nak temuntah bila tersebut nama dia…

Allahuakbar…mampukah dia nak sambung mimpi..terus nak perintah negeri…kalau sebut nama pun orang dah geli…faham-fahamlah kenalah dia berundur diri…jangan sampai terpaksa melompat parti kalau duduk pun penyokong tak peduli…lebih-lebih lagi bila MB tau inilah duri…

Insyaalah jika spesis ini …diterajang semuanya…rasa gmc pas boleh terus bermimpi untuk terus perintah negeri… tapi kalau PAS masih menyimpas spesis lidah becabang dua ni lagi…rasanya PAS jangan dok mimpi disiang hari…

Sampai masa dan ketika GMC akan dedah sapa dia spesis bewak yang menjadi duri dalam PAS kedah Belanda hari ini…

Insyaalah!! …akan bersambung kisah SRP dan yang tau apa itu ruminan…tapi pegang jawatan...

Kah..kah..kah..kata Dulang paku serpih..kata orang kita yang terlebih…kah..kah.kah..

Wasaallam.APBS.

Komentar :

ada 11 comments ke “PUNGKOQ PENUH TAIK…Tapi BEKOKOK BEDERAI-DERAI..kah..kah..kahhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh”
Anonymous said...
pada hari 

assallamualaikum. Kali ini saya sbagai penyokong serta ahli pas kuala kedah setuju dgn hujah gmc.si Pahrolrazi ini duri pada Pas kedah.sebenarnya bkn setakat penyokkong Pas yang melugai dgn badut ni, tapi ahli2 Pas kws dia juga benci dgn perangai YB ni.kami lbh kenal sapa cucu ulama umno ni.

Anonymous said...
pada hari 

kami ahli2 Pas cukup kenai magkok darah daging hj aziz pendang ni darah apco masih ada kat magkok niDia ni perut boleh tahan juga busuk.

Anonymous said...
pada hari 

kami ahli PAS setuju UMNO ambik balik Kedah. Teruk betul cara PAS perintah. Ada penasihat dari oleh YB PAS tapi berdarah UMNO. Baik tukaq Kerajaan lagi baguih.

a ali /46sekupang said...
pada hari 

GMC- bila kadok naik junjung maka terjadilah pekara yang tak boleh diterima akal.pakai kepiah puteh pun dah dipanggil ostad.pada hal setengah mereka ini tingkah laku yang teruk semasa menjadi ahli parti lain,bila frast tak dapat jawatan ajk masjid/kahriah lompat ka parti lain dan mula tukar rupa jadi alim.dunia punya dalam macam-macam boleh jadi.

Aku,Pasbuih Dan Siamang said...
pada hari 

Saya tertarik dengan komen a ali/46 sekupang.Jika Bro ada pandangan serta idea GMC sedia siarkan dilaman Blog GMC.Wassallam

Anonymous said...
pada hari 

EXCO PERTANIAN TAIK KUCING HARAP LAGAK SAJA LEBIH.MELAUN PHAHROL NI TENGOK MUKA DAH TAU ULAR PROJEK MAKLUMLAH CUCU ULAMA UMNO.KEMANA KUAH KALAU TAK TUMPAH KENASI.DIA BUKAN DARAH PAS TULIN.

Anonymous said...
pada hari 

sebenarnya Pas kdh cukup2 tenat waktu ini tanpa ada bai'ah Pas kdh sdh tumbang Cuma ust Azizan, Pahrol dan Nasir Mustafha saja puak2 yang tak bai'ah lain2 semua dah gadai talaq pada parti. Nampak sgt EXCO PAS KDH TAK KONSISTAN kalau tak Krn Ba'iah Sudah awai PAS tumbang.Jadi utk pengetahuan PHAHROLRAZI jgn Sembang terlalu lbh.Mungkin RaKyat tak tau tapi kami lbh taU aPA yg rakyat tak tau bohong pn biar berpada2 phahrol jgn samapai org kata ust pembohong jagalah maruah islam.sb islam hak semua bkn hak Pas.ingat berpolitik biar berpada2,

Anonymous said...
pada hari 

alahai aku nampak umno kedah masih terlalu syok sendiri.ibarat main meriam buluh saja.sebab tak memberi apa kesan diluar.tembak lah cek banyak-banyak dengan meriam buluh hampa tu.bunyi je kuat.pada hal semut pun tak lari.

Anonymous said...
pada hari 

betoi.dengak hyampa punya tembak macam habis orang pas lari masuk umno.tutop habis markas pas.padahal umno baru dengak guruh dilangit ayak dlm tempayan hampa tendang terguling.

Anonymous said...
pada hari 

Setuju dengan Aon 11.07.Dengar UMNO punya gegar gunung jerai boleh runtuh tapi hakikatnya bulu ketiak pun tak bergerak.Cakap lebih,tembak pun lebih temberang pun lebih.Semua aktiviti setakat Syok sendiri.Harap UMNO boleh terttunging lagi PRU13 nanti.Insyaallah !!

Anonymous said...
pada hari 

UMNO KEDAH BUAT APA?LENA,TIDOR ATAU TENGAH MELIWAT SESAMA HAMPA.ELOK TERUSLAH MELIWAT.

Post a Comment

Pemilik Blog tidak bertanggungjawab atas komen-komen yang di buat.

Labels

 

© 2009 Fresh Template. Powered by Blogger.

© 2010 Tempe Template. Modified by GMC.

Fresh Template by NdyTeeN.