Monday, April 29, 2013

Ribuan ucap selamat tinggal pada PKR?...kah..kah..kah..kahh


Disana sini kedengaran ada saja berita tentang ratusan penyokong PKR meninggal Parti samada mereka terus menyokong BN maupun menyokong bebas tapi apa yang dirasai bahang kemungnahan PKR kian hampir.

Baru-baru ini ratusan penyokong PKR Parlimen Padang Serai dan Sungai Karangan Kulim Kedah meninggal Parti seterusnya menyokong BN.Padang Serai terutama kawasan Pokok Jambu ,Sungai Karangan dan Paya Besar Lunas adalah diantara kubu2 PKR yang kuat yang diwakili oleh kaum india.Sokongan kaum India di tiga kawasan ini amat memberangsangkan sebelum ini. 

Tetapi akhir-akhir ini sokongan terhadap Parti tersebut telah mula reda dan beransur putus sedikit demi sedikit memandangkan aktivis =aktivis yang kuat menyokong PKR samada kaum india dan Melayu sudah beransur-ansur meninggalkan perjuangan yang tidak menguntungkan mereka.

"..dulu kami marah pada BN/MIC kami nekad menyokong Pakatan Rakyat dalam PRU12..tapi kali ini kami masyarakat india disini sudah mula berpatah balik pada MIC so kami rasa MIC mampu mengambil alih DUN lunas  dan seterusnya kami yakin BN mampu mengambil kembali Parlimen Padang Serai dalam PRU13 nanti.." tegas bekas penyokong kuat PKR kawasan Paya Besar... !!

"dulu..PRU12 kami sanggup bawa bendera PAS kerana ingin menunjukkan tanda protes kaum  India disini  pada MIC tapi kali ini kami tidak bertindak sedemikian  lagi kerana kami rasa PAS dan PKR lebih terok dari MIC dan BN..kami yakin PRU13 masyakat kaum india tidak lagi menyokong PR" tapi MIC mesti  kerja kuat...- tegas M.Subramaniam anak kelahiran Lunas penyokong PKR masih ada beberapa tempat dan kawasan lagi yang akan turut serta meninggalkan PKR termasuk Padang Meha dan sekitarnya cuma kami tunggu riaksi MIC untuk menyambutnya...BN tarak kerja kuat.!! malas !!  so macam mana mau menang?? beliau seolah-olah kecewa dengan sambutan MIC dan jentera BN yang tidak begitu bersunguh2 untuk menang pilihan raya....

Inilah sikap UMNO/BN kawasan Parlimen Padang Serai ....


Selain di Kedah , Selangor juga  sama menghadapi sindorom keluar Parti...SEJAK proses penamaan calon pilihanraya umum selesai minggu sudah, hampir setiap hari ada sahaja berita di media arus perdana (terutama TV3) mengenai tindakan ahli parti komponen Pakatan Rakyat lain, terutama dari PKR, keluar parti secara beramai-ramai.

[read more]

Komentar :

ada 3 comments ke “Ribuan ucap selamat tinggal pada PKR?...kah..kah..kah..kahh”
Anonymous said...
pada hari 

Alhamdulillah, kerana izin Allah. Untuk BN

Anonymous said...
pada hari 

INI KALI PgayR MESTI BUBAR PUNYA.. MCM SEMANGAT 46 DULU! PARTI ORG KECEWA TAK KEKAL LAMA..

Anonymous said...
pada hari 

Pas tunggu masa utk NGAP oleh DAP sepenuhnya ! tunngu jika penganut pas masih tegar,

Post a Comment

Pemilik Blog tidak bertanggungjawab atas komen-komen yang di buat.

Labels

 

© 2009 Fresh Template. Powered by Blogger.

© 2010 Tempe Template. Modified by GMC.

Fresh Template by NdyTeeN.