Tuesday, September 21, 2010

Who are You Sir ? Kah..kah..Kah..


Field Marshal ,Jeneral ,Leftenan Jeneral , Major Jeneral Brigadier Jeneral Kolonel, Leftenan Kolonel, Major, Kapten Leftenan ,Leftenan Muda?

Tidak mungkin kopral atau sarjan jika dilihat pangkat yang tersusun di bahu anda.

Tapi apa pun alasan bodoh anda…cara anda sebagai pemimpin melayan rakyat seolah-olah anda seorang yang bertaraf prebet biasa yang baru digondolkan rambutnya bercakap didepan ketua pelatonnya!


Today “Who are You Now Sir ?

Masih lagi “Tuan” atau “Sir” kepada ribuan prebet melayu yang ada?

Atau pecacai kepada rakyat jelata di Kedah Belanda yang tidak ada harga?

Sedarkah hari ini kedudukan pangkat dan kuasa anda hanya bergantung pada suara seluruh rakyat jelata..!!

Ya..!!! Suara Rakyat yang akan menentukan “Who Are You Sir ” dalam PRU13 nanti jika anda terpilih di atas lakunan dan lagak serta ego anda hari ini,

Insyaallah .

Sewaktu Dato’ Sri Najib menyarankan setiap akyat Malaysia perlu bekerjasama dan menyumbang kekuatan masing-masing bagi menyokong transformasi negara ke arah mencapai status negara maju pada abad ke 21,masih terdapat segelintir pemimpin UMNO yang ego….

Lagi pemimpin Melayu cium keris selepas Menteri Amaran walaupun isu Dato Aziz Kadir Syeh Fadzil dengan Dewan Perniagaan Cina masih segar dalam ingatan kaum cina khususnya di Kedah Belanda…

Kah…kah…kah…

Yang terbaru orang kuat UMNO Kedah pula dengan rasa ego mencabar rakyat “Who are You” dalam usaha pihak tertentu untuk membantu menyakinkan kembali rakyat terhadap UMNO disamping usha kearah menyedarkan rakyat terhadap tipu daya sekutu kapiaq harbi PAS hari ini.

Lupakah bekas pegawai ini…pada gelombang tsunami PRU12 yang lepas.

Jangan kerana pulut santan binasa….kerana EGO dengan pangkat serta jawatan yang ada UMNO/BN tertiarap begitu saja buat kali ke2 gara-gara sikap ego serta angkuh anda yang terbawa-bawa ala tentera .

Lupakah orang kuat UMNO Kedah pesanan bekas Bossnya dulu..!!!Dato, Sri Najib Tun Razak….bukan Dato’ Shafiee Afdal seperti yang didakwa !

“Bahawa rakyat didahulukan pencapaian diutamakan”

“Bukan ego ala haiwan diutamakan dan rakyat “disapa” lu kan “?

Lain yang Najib laungkan…lain yang mereka daulat dan amalkan….

Kah..kah..kah..


Fahamkah pemimpin ini dengan amanat Datuk Seri Najib tersebut atau masih terkial-kial mencari maksud dan maknanya dalam kamus tentera tetapi lemas dalam keegoan pangkat gara2 “bekas” jawatan lama?

Kah..Kah…Kah….

Mengapa tewas sebelum pilihan raya?

Inikah ilmu yang dikaut sewaktu menjadi pegawai pewira sebagai salah seorang yang berjawatan tinggi…dalam unit tentera?

Pada orang kuat UMNO Kedah jangan kail sejengkal lautan suara wahyu rakyat Kedah nak diduga…ingin penulis bertanya pada orang kuat UMNO Kedah la ni.

Lupakah anda pada tsunami PRU12 atau sewaktu itu anda masih berhanimun dengan pangilan tuan dan Sir?

Kah..kah…kah..
Who are You now !!

Masih tuan pada warga tentera lagi atau sekadar bekas kepada ketua mereka?


Atau anda pecacai pada seluruh rakyat jelata dibumi Kedah la ni?

Atau anda masih merasa menjadi tuan pada rakyat Kedah yang perlu tercacak keras bagai kayu mapuih akur dengan kata-kata anda yang menampakan kurang matangnya gaya politik anda kerana terlalu lama didalam tentera sekadar akur dengan order yes bOss yang terlebih pangkat dari anda?

Cukupkah dengan dua tiga kerat kroni yang mengusung envelop berjam-jam setia menunggu kamu diruang tamu …mampu membantu anda merampaskan kembali kedah disaat UMNO menuju keliang lahat dipijak oleh spesis pemimpin seperti anda?

Apakah pekikan anda mampu didengar oleh sekelian rakyat Kedah yang sedang asyik dibuai mimpi PR,agar patuh menyokong politik anda yang sudah tercemar gara pemimpin spesis anda hari ini ketawa melihat UMNO dipijak ?…

Sudahkah anda kembali menjadi contoh pemimpin rakyat/“AWAM” yang dihormat, disanjungi, disegani dan dihormati bukan ditakuti atau menambah lagi kebencian rakyat terhadap UMNO…..

Who are you to day Sir? Field Marshal ,Jeneral ,Leftenan Jeneral , Major Jeneral Brigadier Jeneral ,Kolonel,Leftenan Kolonel,Major,Kapten Leftenan ?

Itu semua tidak ada makna pada kamus Politik rakyat jelata….
disaat pemimpin UMNO kalut merebut jawatan dan pangkat serta bergigit sesame sendiri…. bangsa terpaksa mencari haluan untuk menyelamat diri?

Segala pangkat itu sekadar tiket pribadi untuk melayakkan anda dipilih untuk meyakinkan rakyat di kedah belanda bahawa anda layak memulihkan Politik mereka…bukan untuk menunjuk kuasa anda pada rakyat jelata dimana segala2 pendapat anda betoi belaka !!

Kah…kah…kah…

Rakyat Kedah bukan rekrut tentera yang patuh dan akur dengan kata komander nya…mereka rakyat yang akan menentu kuasa kita…masih kekal lagikah kuasa kita esok atau lusa !!

Cukupkah sekadar pangkat berjela –jela dapat menyakin mereka dengan sikap pemimpin yang UMNO yang dok ada temasuk anda…?

Apakah kuasa dan jasa anda selama ini pada rakyat jelata yang dapat menyakinkan bangsa pada politik bangsa yang tercemar hari ini …gara-gara UMNO memiliki pemimpin Spesis anda? Setakat “bekas” dan pangkat yang sudah hilang kuasa sekadar dibayar imbohan bulanan saja… mampukah meyakinkan sekelian bangsa terhadap spesis pemimpin UMNO seperti anda hari ini untuk memimpin mereka?

Segala pangkat itu …apa lah sangat pada rakyat jelata..itu semua bukan mampu membantu meyakinkan mereka terhadap UMNO… lebih2 lagi dengan keegoan anda yang tak bertempat !!!!


Pangkat yang anda miliki tiada mendatangkan sebarang makna dan kesan kepada mereka yang tengelam dalam mimpi pembangkang di kedah belanda…hari ini lebai pondok kampong saja sudah cukup mampu mengkaramkan pengaruh anda yang berpangkat berjela-jela.. tetapi tidak memberi apa2 makna dan sumbangan pada bangsa ditambah pula dengan ego anda yang dibawa dari alam tentera ..

Sebenarnya inilah masanya yang anda dan seluruh warga pemimpin UMNO khususnya segelintir pemimpin seperti anda “BERUBAH”.

Bukan berubah kearah menambah kebencian rakyat jelata dngan sikap pemimpin UMNO yang sedia ditambah dengan sikap ego anda..yang mengangap UMNO ini hak mak bapak dan sekelian kroni anda yang ada.


Berubah dalam erti kata menjadi ular, bukan Ular yang membelit dan mematuk bangsa sendiri dan meluah segala bisa dalam periok nasi mereka !!

Tetapi berubah menjadi ular yang menyusur akar….yang tak akan hilang bisanya…
dari terus anda bersikap hyena , pemburu bangkai bangsa sendiri melalui kuasa , pangkat, darjah kebesaran dengan rasa EGO senjata untuk menunduk rakyat jelata agar menyokong politik anda !

Who are you ? now u are among civiliants …!!!

Inilah waktunya anda dan seluruh warga permimpin UMNO spesis anda juga perlu berubah…berubah kearah meyakinkan rakyat bahawa anda bukan ulaq yang akan membelit dan mematuk atau meluahkan bisa dalam periok nasi mereka ……..

Tetapi berubah menjadi seorang pemimpin rakyat/ “AWAM” yang dihormati ,disanjungi dan disegani oleh rakyat serta mampu menunduk mereka dengan peradaban yang baik sebagai seorang pemimpin…bukan menunduk mereka dengan EGO anda miliki kuasa dan Projek dihujung pen anda ..seterusnya mampu meyakinkan rakyat terhadap UMNO .

Bukan berubah kearah membawa agenda untuk mengisi perut dan tembolok kroni-kroni yang menjunjung serta menjilat anda hari ini dimana sedikit sebanyak yang membantu bagi mempercepatkan pihak kapiaq harbi mengkafankan UMNO ..

Sedarkah…. anda sekadar pemimpin yang dipilih berdasarkan kepercayaan “BEKAS” pemimpin berpasokan yang bergelar samada Field Marshal ,Jeneral ,Leftenan Jeneral , Major Jeneral Brigadier Jeneral ,Kolonel,Leftenan Kolonel, agar dapat membantu mengembalikan keyakinan rakyat terhadap UMNO bukan menyemarakkan lagi kebencian rakyat yang sedia ada terhadap UMNO dengan sikap keegoan yang terbawa-bawa dari kementerian lama anda seterusnya mampu melingkupkan UMNO.
.
Hari ini anda bersama ratus ribu rakyat jelata berbilang bangsa bukan bersama bala tentera yang terketar-ketar bila terserempak dengan anda yang memiliki misai seperti naga atau terdengar pekikan suara singa dari aksi anda untuk memberi arahan pada mereka kerana anda ada kuasa !

Tapi hari ini anda bersama ratusan ribu rakyat marhaen yang berbilang bangsa dan berbagai taraf akademik mereka mampu melongkangkan politik anda dengan sekali pilihan Raya jika tersalah gaya.

Mereka bukan kopral,sarjan maupun prebet yang boleh diperlembukan dan ditakutkan dengan pangkat dan misai anda….tapi mereka adalah rakyat yang ada suara dan kuasa dan mampu pula menentukan masa depan politik anda sama ada kekal ditakhta atau kelongkang saja.

Hari ini Anda bukan lagi seorang Field Marshal tapi hanya “BEKAS” seorang bergelar samada Jeneral ,Leftenan Jeneral , Major Jeneral Brigadier Jeneral ,Kolonel atau Leftenan Kolonel pada rakyat jelata.


Hari ini anda pecacai dan kuli pada rakyat jelata “BUKAN” tuan lagi pada mereka! yang mampu menentu kedudukan politik anda samada terus berada diatas atau teperosok ke longkang atau terus ke Parit Wan Mat saman saja…!!

Suara rakyat adalah penentu politik anda ! Suara mereka penentu kuasa anda..!!

Suara mereka penentu kedudukan dan darjat anda…!

Suara mereka menentukan kehebatan anda !

Mereka bukan kopral dan sarjan atau rekrut yang boleh disergah dan dijerkah atau diperkuda dan pelekehkan mengikut selera ego anda dengan misai berjela-jela !

Hari ini rayat tidak peduli kehebatan gaya anda…dengan pangkat yang tersusun dan yang tertanggung dibahu kiri kanan maupun yang terpampang megah didada anda dengan misai seperti naga .” yang mampu menunduk sapa saja anak buah anda dengan sekali sergah saja dalam tentera dulu!

Hari ini anda bukan tuan lagi kepada rakyat biasa di Kedah Belanda…tetapi pecacai yang perlu membuktikan kemampuan anda memimpin mereka…dan memulihkan maruah UMNO yang ternoda…bukan berpoya-poya dengan gaya dan lagak anda …

Apa ertinya semua pangkat dan darjah kebesaran itu pada mereka Cuma anda sekadar “bekas/retired” yang belum terbukti tahab kemampuan untuk meyakinkan kepercayaan mereka terhadap anda dan UMNO.

Hari ini mereka cuma reti menghormati dan mentaati kita selagi kita bijak menghormati mereka dan begitu juga sebaliknya.. Dan mereka tidak bijak menilai lambang dan darjah kebesaran yang ada pada kita….diberi oleh sapa maupun Raja ?

Mereka hanya menilai kita melalui budi bahasa sewaktu kita menyapa dan melayan mereka sebagai rakyat jelata sewaktu kita terserempak dengan mereka itu pun sewaktu kita terhegeh- hegeh mengemis undi mereka …atau didalam majlis untuk mempromosi diri kita pada mereka bahawa kitalah pemimpin yang terbaik dikalangan mereka…kononnya kita bekas pegawai tertinggi tentera mampu memimpin dan menyakin mereka terhadap umno!

Pooorah !!

Pergi mampuih dengan sikap kekampungan serta jumut tersebut.!!hari ini rakyat tidak lagi belajar di kelas-kelas buta huruf seperti zaman nenek moyang mereka dulu untuk mengenal pemimpin mereka…malah hari ini ada diantara mereka lebih cerdik dan pintar dari kita yang berpangkat berjela-jela panjang sedepa tetapi tidak bijak menilai jasa mereka.

Tidak masakan EXO buta huruf pun masih menjadi pilihan mereka di Kedah belanda?

Ini membuktikan betapa buta perutnya segelintir pemimpin UMNO yang ada temasuk anda !

Ambilah iktibar dari pemimpin PR di Kedah Belanda…jangan buta dan tulikan telinga hanya tau menunding jari pada bangsa kerana tidak menyokong mereka….kononnya lupa jasa!!


Kah..kah..kah….

Hari ini situasi kita cukup berbeza..kita tidak lagi berada dalam kelompok yang boleh memperlembu dan memperkuda dalam pakaian tentera maupun berpakaian ulama dengan kuasa yang kita ada…

Hari ini kita perlu menghormati mereka sebagai rakyat bukan pecacai atau anak buah yang mampu kita perlembukan atau ‘badmankan’ mereka dengan alasan kita “BOSS mereka” mampu pula beraksi tuan besar kepada bangsa sendiri walau punggungnya hitam serupa saja…

Tapi kita lupa…kita juga berasal dari melayu yang papa…seperti mak bapak bangsa juga.

Tetapi Hari ini jangan kita lupa,kita bukan lagi Boss atau tuan-tuan pada mana2 anak buah atau bangsa seperti dalam tentera……kita adalah hamba dan pecacai kepada sekelian rakyat jelata yang akan memberi suara untuk menyokong kita ….dan kita tidak seharus kemaruk dan gian dengan pangilan tuan ala tentera lagi …agar rakyat menghormati kita atas dasar lambang dan darjah yang kita ada walaupun sudah besara…mereka peduli apa itu semua yang tidak memberi nilai pada perut serta uncang temolok anak pinak bangsa mereka.

Hari ini kita perlu ingat sudah sampai masanya kita yang tergila-gila dan kemaruk untuk memimpin bangsa terpaksa bertuan kan pula orang dibawah rakyat biasa untuk mengemis simpati dan menabur bakti untuk menyakinkan mereka bahawa kita benar2 layak memimpin mereka bukan sekadar pangkat berjela-jela untuk meyakinkan mereka !!

Dan kita bukan tuan kepada mereka tapi kuli !…mampu memperlembukan mereka melaui title kita..

Hari ini who are you kita pada rakyat jelata…???

Dan bukan pula sekadar melempar sehelai dua kain pelikat atau tuala betitle Sri Mk dan 5 kilo beras untuk memujuk mereka agar menyokong kita kononnya itu sedekah jariah kita dibulan posa.

Semua barang2 tersebut adalah keperluan wajib mereka !! ..

Tanpa ada kita pun…. nasib mereka terbela dari anak pinak dan dari cucucicit mereka..

Dan mungkin sumbangan mereka lebih hebat dari dana politik murahan kita yang tak bermaruah mengguna wang mereka.. bukannya wang dari saku kita…itu semua sekadar lakunan untuk memperbodohkan bangsa dengan gaya politik murahan ala barua…

Cuma yang rakyat tidak pecaya gelagat pemimpin mengumpul kekayaan berbilion2 dan berjuta-juta dalam sekelip mata setelah diberi kuasa oleh rakyat kepada mereka kononnya demi mendaulat agama dan bangsa .baik PAS maupu UMNO yang ada !!

Poooorahhhhh !!! Pundek !!!

Yang penting siapa dapat membela periok nasi anak pinak mereka…peduli apa pada bangsa jika sekadar beraksi naga untuk menelan mereka walaupun beraksi ulama dalam bangsa.

Jika kita spesis pemimpin yang masih terbawa-bawa budaya”who am I” sesame kita alamatnya …….salam takziah untuk politik hingusan anda yang belum cukup matang untuk memimpin Rakyat di Kedah Belanda.

Mungkin anda lebih layak untuk memimpin prebet yang baru direkrut dalam angkatan tentera dari memulihkan rakyat yang lemas dalam arus tipu daya pembangkang !

Tetapi tidak layak anda memimpin bangsa yang lebih matang dari politik hingusan anda sekadar terlebih gaya tetapi ilmu politik tidak ada !!…

Rakyat tidak perlu manusia Melayu spesis anda yang kononnya berpendidikan tinggi serta berjawatan panjang sedepa tetapi penoh rasa keEGOan di dada…mencabar rakyat jelata who are you !!!!

Seperti juga pemimpin yang ada bijak melakunkan ilmu agama penuh didada sesekali mengimamkan mereka bila ada agenda…itu semua lakunan pemimpin yang bijak bermuka-muka dengan agenda mereka.Insyaalah anda bukan bangsa melayu pilihan mereka…jauh sekali bercirikan pemimpin Islam yang dicanang pada bangsa !

Apa yang anda dapat hanya rugi belanja berjuta-juta duit rakyat jelata tapi tersungkur dan tertiarap dalam pilihan Raya…

“Who were you than and who are you now ?

Tepok dada tanyalah pangkat serta jawatan yang berjela-jela kononnya dengan ilmu agama didada andalah kalipah terpilih dikalangan mereka yang belum pernah tercalit dan terpalit sebarang noda tetapi raja bermuka muka menipu bangsa dengan ego ber misai dan berjangut berjela-jela untuk mengerun bangsa.

Kah..kah..kah…

Tetapi sayang masih betaraf spesis yang bijak menipu bangsa gagal mendekati bangsa dengan lagak ego tentera yang sudah lupa lama sudah bersara kini ingin menawar diri memimpin bangsa !!

Jika kail panjang sedepa…lautan rakyat kedah belanda jangan diduga…salami dulu hati budi dan kemampuan suara mereka…sebelum mencabar rakyat jelata.

Jangan kerana nila setitik terus melingkup susu sebelanga….di Kedah Belanda !

Wassallam.GMC

http://www.agendadaily.com/cms/content.jsp?id=com.tms.cms.article.Article_1b63fcca-cabec5bb-154de0b0-d08a5a1a

Komentar :

ada 14 comments ke “Who are You Sir ? Kah..kah..Kah..”
a ali /46sekupang said...
pada hari 

baguih GMC,baru keluar operasikah?.lama tak dengak cerita tup-tup marah pula kepada pegawai hang.semua orang bila habis operasi tentu tension.la ni joint 502 wataniah kut?.hang marah depa nanti kena round padang kawat kut. "Selamat Hari Raya maaf zahir dan batin".

Anonymous said...
pada hari 

BERKATALAH YANG BENAR WALAUPUN PAIT !KADANG2 YANG PAIT ITU SEBESAR2 PENAWAR DAN YG MANIS TU SELALUNYA BOLEH BUAT TERPOTONG KAKI KITA."Selamat Hari Raya maaf zahir dan batin" a ali /46sekupang

jebon said...
pada hari 

hai marah-marah ini aku ingat pasai tak dapat angpau raya kot.Selalunya kalau dapat angpau semua ok.Ada pasai la tu.Musang kalau bagi ayam diam lah.

paklahbom said...
pada hari 

Ha tu dia baru padan muka hangpa.

Anonymous said...
pada hari 

he he he he anjing menyalak bukit kerana tak dapat tulang.

Lebai pondok said...
pada hari 

Ini semau fitnah kerana busuk hati serta dengki.

Anonymous said...
pada hari 

bodolaaaa tulih panjang-panjan penat nak baca... who are you fucker hahahahah

Anonymous said...
pada hari 

penulis upahan gaknya.

Anonymous said...
pada hari 

ahli umno dah tak ada disiplin eloklah di askarkan.kaki judi/kaki betina/rasuah politik/kaki fitnah/kencing kawan.

Latiff Hamdan said...
pada hari 

Di doakan agar hamba Allah ini diangkat darjatnya lebih tinggi kerana fitnah ini.Didoakan supaya menjadi pemimpin yang baik disisi Mu.Amin

asas umno said...
pada hari 

bila tak dpt mulalah cari salah org.belajaqlah terima kekurangan diri.ada sbb la dia kata mcm tu.pikiqlah sendiri

Anonymous said...
pada hari 

Beliau dari KAGAT, bahagian agama angkatan tentera

Anonymous said...
pada hari 

beliau disebut-sebut bakal MB kedah kalau BN menang pru 13 nanti.Aku yakin pasti ada kaki jolok punya.Inilah perangai dalam UMNO.

Anonymous said...
pada hari 

Beletiark panjang nampaknya GMC, biasalah orang Melayu terutama UMNO banyak bertaraf PHD...hal sikit2 sengaja nak dipanjangkan, macam orang makan Kuaci, kalau tengok kulit mak datok, tapi isinya nak cari sejemput pun payah...!!

Belajarlar2 lah berpikiark sikit..!!

Post a Comment

Pemilik Blog tidak bertanggungjawab atas komen-komen yang di buat.

Labels

 

© 2009 Fresh Template. Powered by Blogger.

© 2010 Tempe Template. Modified by GMC.

Fresh Template by NdyTeeN.