Saturday, September 11, 2010

KEDAH BELANDA MALAYSIA ATAU BELANDA PAS ?. Kah..kah..kah..


EKONOMI

1) Apakah polisi dan strategi kerajaan untuk memajukan sosio ekonomi rakyat dengan slogan beri pancing bukan ikan bagi mengikis budaya meminta/subsidi ?

( PAS KAWASAN JERLUN )



2) Sejauh manakah perancangan dan kejayaan yang telah dibuat/dicapai dalam usaha menjadikan Kedah sebagai Belanda Malaysia ?

( PAS KAWASAN JERLUN )




3) Sejauh manakah perancangan / kejayaan kerajaan dalam usaha membuka tanah-tanah untuk kawasan tanaman padi ?

( PAS KAWASAN JERLUN )




4) Setakat mana hubungan dua hala dengan kerajaan Pakatan Rakyat yang lain khususnya dari aspek pembangunan ekonomi ?

( PAS KAWASAN KUALA KEDAH )














5) Adakah kerjaan negeri memantau serta memastikan bantuan subsidi,baja dan racun ( input pertanian ) sampai kepada para peteni secara adil dan telus memandangkan bantuan tersebut diuruskan oleh MADA yang dikuasai pembangkang dari BN ?

( PAS KAWASAN KUALA KEDAH )

Sebelum memerintah kita selalu canang kita akan laksanakan islam dalam segenap bidang.

Kita bagi contoh Madinah yang rakyatnya majmuk berjaya melaksanakan islam.

Kita tegaskan kita mesti memegakkan maaruf dan menghapuskan mungkar”

KESUDAHANNYA:

“PAS tidak berhasrat menyekat aktiviti hiburan selama sebulan ini, memandangkan pelanggan premis berkenaan lebih banyak membabitkan bukan Islam.

“Kita tak boleh sekat mereka beroperasi, kenalah hormati rakan bangsa lain.

Cuma kita boleh bagi pandangan dan nasihat, minta kurangkan operasi.

Sepanjang Ramadan, mungkin pelanggan Islam tidak jejak ke sana, sekaligus mengurangkan aktiviti hiburan.

Berbanding bukan Islam, hiburan tidak terhad pada bulan-bulan tertentu,” Exco PAS.

Renung dan tenunglah betapa putaq belitnya puak2 sekutu kapiaq harbi ini.


ALLAHUAKBAR!

Komentar :

ada 5 comments ke “KEDAH BELANDA MALAYSIA ATAU BELANDA PAS ?. Kah..kah..kah..”
jeebond said...
pada hari 

Hahaha... Kesian.. Makin teruk sakit hang nie.. Hang dah makan ubat? Ketupat jangan mentekedarah banyak sangat.. Tu yang buat kepala tak betoi sikit tu... hahaha

anti bohmau said...
pada hari 

salam gmt,

janganla dok sindiaq depa sampai lagu tu! nanti kena tulah, tak masuk syurga plak! geng paspispus ni kan dah dijanjikan syurga hanya dgn menjadi ahli & menyokong parti @ calon depa? apa sangatla dgn kerugian beratus@berjuta ringgit & ditipu dibohong oleh pemimpim2 pusat, bahagian & cawangan2 pas jika dibandingkan dgn janji syurga bagi setiap ahlinya tuh?!

Anonymous said...
pada hari 

Buat Jebong yang begong.

Sepatutnya lu kena pesan pada penyokong lu mangkok yang berjenama jeebond oi.sebab yang komen tu bukan dari penulis blog ni mangkok ada otak pakai jgn dok simpan dilulut hang saja.Yang di tulis tu komen dari puak2 kapiaq harbi yang banyak mentekedarah pembohong pemimpin macam si mat jeebond ngong ni.elok hang pi komen dalam blog spesis yg begong mcm hang.Aku nak tau hg mengaji standar berapa sama dengan YB PKR choo kang yang hangpa sanjung tu kot.kalau sekolah tak habis belajar komen dalam akbar HAraKah hangpa dulu.he..he...he...jgn marah....
Kecik2 tak nak mampuih besar mai menyusah bangsa.

Anonymous said...
pada hari 

Mat jeebond ni sah diantara puak-puak yang sanggup tidor atas jalan Raya.Dan puak2 yang dok takbir bila Gobala berceramah.Inilah diantara penyokong tegar PAS yang sangup telentang,dan julang LGE sebagai kalipah Omar yg masih dok sembah tok kong.Puak puak ni sebenarnya ibarat kayu api pada DAP.Pada mat Jeebond ambo nak pesan elok mu betolkan ekonomi rumah tanga hang dulu.

Anonymous said...
pada hari 

hantam sajalah labu..
biaq anak bini agama negara bangsa tergadai janji dapat p putrajaya
p/s:dh brapa kali dh aku p putrajaya

Post a Comment

Pemilik Blog tidak bertanggungjawab atas komen-komen yang di buat.

Labels

 

© 2009 Fresh Template. Powered by Blogger.

© 2010 Tempe Template. Modified by GMC.

Fresh Template by NdyTeeN.