Tuesday, September 14, 2010

JANJI 6 – TANAH DAN HASIL NEGERI


Akhirnya rakyat dianiayai gara-gara lahir dari hati yang busuk kianat,dengki serta dendam? Kerana darah kita masih spesis…


“Anjing…kalau tidak dimakan taik pun, diciummya juga...."

( PAS KAWASAN JERLUN)


JANJI MANIFESTO.

Memberi tanah kepada rakyat termiskin mengikut konsep ladang rakyat. Mengurus hasil hutan yang telus di mana setiap lesen pembalakan yang dikeluarkan berasaskan tender terbuka”.

Masih ramai ahli PAS yang tiada tanah atau bertanah tapi tiada geran. Sukar bagi mereka mendapatkannya walaupun dah berpuluh tahun memohon. Sebabnya mudah, kerana mereka orang PAS. Terlalu besarlah bagi ahli-ahli PAS ini, bila parti mereka perintah,tak lah nasib mereka seburuk yang lalu. Apalagi dengan janji seperti yang diatas,lega rasanya……

Setelah 2 tahun memerintah,rupanya nasib mereka tak banyak berubah. Naik turun pejabt tanah di bawah pentadbiran kerajaan PAS,rupanya tak ada beza dengan yang dulu. Yang tak ada tanah masih tiada tanah. Yang tiada geran tanah,masih di tahap lama.
Ini berlaku kepada seorang aktivis PAS. Setelah dapat maklumat bahawa ada tanah yang luasnya lebih 400 ekar hak milik felcra yang tidak di usahakan,beliau mencari jalan untuk memohon jadikan ladang rakyat.

Dari maklumat yang dia dapat,hanya kuasa MB saja yang dapat mengembalikan status tanah milik felcra kepada orang ramai. Lalu di kumpulnya 40 orang kampong yang memang tak ada tanah,untuk permohonan setiap orang antara 10 ekar.

Setelah maklumat dan dokumen lengkap dikumpul, dia pergi ke pejabat MB untuk menyerahkan segala dokumen itu. Kebetulan MB tiada,kerana ada urusan di Langkawi. Dia bercadang untuk datang semula di hari lain.

Bagaimana pun bila setiausaha MB memberi jaminan akan diserahkan segala dokumen pada MB, dipercayainya. Selepas beberapa bulan,tak ada apa-apa berita. Dia mendapat tahu,kawasan permohonannya itu telah mulai di sukat oleh orang kerajaan negeri. Hasil balak pun mula di keluarkan.....

Melopongggggggg lah...lagi...!!!!

KAH..KAH..KAH…

Angkara siapa ? UMNO…….? !!! ya… mungkin itulah “Anjing2…kalau tidak dimakan taik pun, diciummya juga.

GMC cadangkan satu ujian DNA perlu dilakukan keatas pemimpin PAS Kedah untuk memastikan mereka bukan dari spesis anjing seperti yang dimaksudkan oleh sahabat-sahabat GMC mewakili Pas Kawasan Jerlun.

Ujian DNA ini perlu dilakukan demi untuk menyelamatkan perjuangan Islam yang sebenar agar tidak tercemar dengan gejala-gejala spesis

“Anjing…kalau tidak dimakan taik pun, diciummya juga.


Wassallam.APBS.

Komentar :

ada 3 comments ke “JANJI 6 – TANAH DAN HASIL NEGERI”
Anonymous said...
pada hari 

tanah kubuq ?

Anonymous said...
pada hari 

Perompak moden sedang merompak duit orang ramai untuk mengkayakan Penceramah2 PAS, konon guna kotak lut isi untuk menipu kerbau2 dan lembu2 Pas yang tersangatlah bodohnya, sampai kini jumlah tabung JIHAT yang terkumpul haram tak pernah istihar, akhirnya yang buncit bertambah buncit dan kurus bertambah kurus kerana kepanasa metekedarah duit HARAM.

Anonymous said...
pada hari 

Cuba kalau ceramah peri Tobat nak ceramah...!!

Post a Comment

Pemilik Blog tidak bertanggungjawab atas komen-komen yang di buat.

Labels

 

© 2009 Fresh Template. Powered by Blogger.

© 2010 Tempe Template. Modified by GMC.

Fresh Template by NdyTeeN.