Sunday, May 5, 2013

Siapa pembunuh senyap PRU13.???


 Dalam kegairahan orang Melayu berpolitik diakhir-akhir ini kita lupa siapa pembunuh senyap yang mampu menang dalam pertarungan PRU13 kali  ini? 

Mood rakyat dalam pertarungan PRU13 agak jauh berbeza dengan mood rakyat dalam pertarungan PRU12.

Kegairahan pengundi serta penyokong juga amat jauh berbeza jika dibandingkan dalam PRU12. 



Jika kegairahan Rakyat serta penyokong dan pengundi dalam PRU12 sebelum ini bukan lah  satu kegairahan yang  sengaja dibuat-buat berbanding kegairahan  penyokong dan pengundi dalam PRU13 kali ini  yang  banyak menampakkkan kearah "PROVOKASI" murahan untuk menaikkan mood  setaraf mood PRU12.

Dalam PRU12 momantum  kegairahan pengundi  dan penyokong khususnya rakyat bukan  hanya satu Provokasi yang direka dan dirancang tetapi ia satu tsunami  kebangkitan rakyat yang nyata dan asli.

Kebangkitan rakyat ketika itu benar-benar emosi  menguasai rasionalnya  kerana  motif rakyat  hanya satu iaitu ingin   melihat  BN/UMNO tumbang dan kecundang dalam pertarungan  dengan rasa  dendam dan penuh kebenci yang mendalam.

Tetapi mood rakyat dalam PRU13 kali ini  agak berbeza..... momantum kebangkitan rakyat tidak lagi dikuasai oleh emosi yang  berada diluar perasaan rasional  seperti tsunami kebangkitan rakyat sebelum ini yang benar-benar TELAH meranapkan UMNO/BN yang  sedang  leka berpesta  merebut wakyu -wahyu yang diturunkan  dalam pilihan Raya tanpa  mereka merasa sedikit cemas dan lemas  tentang  nasib mereka di hari esok.

Keyakinan menang dan kekal berkuasa seolah-olah sudah menjajikan satu kepastian "besok tetap ada mentari pagi"!!.

Akhirnya PRU12 mereka tersungkur dan tersembam sewaktu ramai dari mereka  yang masih  lagi  belum hilang penat dan bengah merebut wahyu  sesama mereka dihari pilihan Raya..
.

Tetapi  mood Rakyat dalam PRU13 kali ini  sudah  kembali  berada dalam zon yang lebih selesa tanpa dibakar oleh bahang Refomasi lagi.  

Kebangkitan  rakyat  hari ini  dalam PRU13  bukan lagi satu kebangkitan  yang dijajah oleh emosi  diluar rasionalnya lagi.Tetapi Faktor Kejutan budaya [  Culture shock] yang  melanda  politik PAS dan PKR  yg diperjuangkan mmereka dalam PRU12 telah melahirkan kegairahan  terlampu pemimpin-pemimpin   sehingga tanpa di sedari ketepatan  janji-janji yang ditabur sebelum ini  tidak banyak  yang di tetapi.

Tumpuan Kerajaan pilihan mereka terbukti   lebih banyak kepada  menyelesai pesengketaan sesama mereka sehingga mereka lupa janji  yang dijunjung dan dijaja selama ini.

PRU12  menjadi satu pengajaran yang amat besar kepada Rakyat lebih-lebih lagi UMNO/BN jika pemimpin2 UMNO/BN mahu mengambil iktibar dari kedajalan mereka selama ini.

Jika Rakyat hari ini  mulai sedar betapa retoriknya pemimpin PAS yang beraksi "nabi" bersabda dan berfatwa lebih ganas dan buas dari serigala di Afrika.

Maka UMNO/BN pula perlulah  menyedari  bahawa diatas kedajalan pemimpin-pemimpin mereka yang beraksi hyena disahara  selama ini telah meninggalkan bangkai yang amat buruk kepada rakyat jelata!

Harapan rakyat  dalam PRU13 kali ini UMNO/BN  mampu kembali berkuasa...

Insyaalah!!!

Oleh itu bunuhlah Hyena-hyena  yang beraksi pemimpin  yang merosak maruah agama!! bangsa dan Negara.! 

Janganlah Rakyat dibohongi lagi  oleh pemimpin-pemimpin DAJAL sebelum ini.

PRU 13 "SIAPA PEMBUNUH SENYAP" ????

BESOK PENENTU SEGALA MIMPI  !!

....moga2 bangsa ku  kekal  diberi kuasa oleh Allah S.W.T  ....amin !!








Komentar :

ada 2 comments ke “Siapa pembunuh senyap PRU13.???”
Anonymous said...
pada hari 

Mat mau tahu siapa menjadi pembunuh senyap dalam PRU 13 ialah wang..Menang besar pada hari ini .akan bertambah pada tahun hadapan peruntukan.maka undilah BN sebagai p;l;han bijak.

Anonymous said...
pada hari 

Mat... syabas atas susunan kata-kata dan ayat-ayat indah dan mengesankan. Anda berbakat dalam menganalisis dan menyampaikannya dalam bentuk artijal begini. Teruskan... Hidupan peranan kita dalam memelihara martabat agama bangsa dan tanahair tercinta.

Post a Comment

Pemilik Blog tidak bertanggungjawab atas komen-komen yang di buat.

Labels

 

© 2009 Fresh Template. Powered by Blogger.

© 2010 Tempe Template. Modified by GMC.

Fresh Template by NdyTeeN.