Friday, May 3, 2013

DUN MERBAU PULAS MALIA ....TOLONG JANGAN BUSUK PERUT !!


Sikap buksuk perut  diantara pemimpin UMNO Padang Serai dan UMNO Merbau Pulas khususnya Malia Abd Latif seharusnya dihentikan serta-merta .Sikap busuk perut tersebut tidak  seharus nya  menjadi budaya tradisi dallam UMNO dan pemimpin tersebut. 

Janganlah  diasaat -saat genting begini DUN Merbau Pulas UMNO  ini cuba memnimbulkan ketegangan dan menonjol sikap tidak cerdik dan "BANGANG"!!!Walaupun ia memang bangang!! janganlah sikap bangang dan bahlol ini cuba  ditunjukkan pada  Calon Parlimen Padang Serai Dato' Heng Seai Kei malulah sikit pada calon  MCA ini.>Janganlah UMNO cuba membuka pekong yang sudah lama busuk dan berulat itu pada MCA>biarlah yang busuk selama ini  itu dihidu sendiri oleh pemimpin2 UMNO Padang Serai dan Merbau Pulas.yang cukup gemar dengan bakai-bakai dalam UMNO sendiri.

Sepatutnya sikap tolak ansur Dato' Heng Seai Kei Parlimen Padang Serai dijadi contoh dan tauladan bukannya  cuba menunjukkan sikap busuk hati sesama sendiri  diantara pemimpin UMNO Padang Serai dan Merbau Pulau.Sebagai calun UMNO yang diberi mandat di Merbau Pulas sepatutnya Marlia membedung gejala yang boleh membawa padah kepada UMNO/BN bukan cuba mencipta  menang mudah pada PR!!   

.Jangan kerana Wakil Calon yang dipilih  oleh MCA dari kalangan pemimpin UMNO yang tidak sebulu sesama sendiri  cuba nak dibangkitkan sebagai isu.Malulah pada pemimpin MCA wahai puak2 UMNO oi...!!.

Sepatutnya Malia Abd Latif yang dipilih  oleh PM dan UMNO Kedah  entah atas apa kapasitinya yang memartabatkan  beliau  diantara Calon Boleh Menang  dikawasan tersebut sepatutnya bermuasabah diri dan berbanyak bersyukur kerana UMNO masih lagi menaruh harapan pada  beliau agar dapat menebus kembali kekalahan dlm PRU12 bukannya  menjadi  calon UMNO  yang cuba mengeruhkan keadaan dalam UMNO/BN di kawasan Parlimen tersebut dek kerana busuk hati sesama sendiri. .

  

GMC akan dedahkan perkembagan sesama pergolakkan dalaman yang cuba dicetuskan oleh langau2 UMNO dalam Parlimen Padang Serai demi kemenangan BN/UMNO.

Sepatutnya UMNO/BN Parlimen Padang Serai bersyukur  diatas isu-isu yang melanda Pakatan Rakyat khususnya PAS  di Kedah selama ini .....telah banyak meringankan dan membatu memenangkan UMNO dalam PRU13 kali ini jika UMNO/BN benar ingin insaf .

Sebenarnya pemimpin  UMNO /BN Padang Serai  perlu sedar bahawa mereka tidak banyak melakukan perubahan kearah memenangkan UMNO/BN walaupun UMNO /BN tertiarap dan tersungkur terok dalam PRU12 yang lalu .
 
Perbalahan dan kontavesi  yang cuba dibangkitkan sesama sendiri menjelang PRU13 terbukti sikap busuk perut mereka masih berlubuk dalam hati setiap pemimpin mereka hari ini.

 Kekalahan UMNO/BN dalam PRU12 tidak sedikit pun mendatangkan kesedaran kepada pemimpin2 UMNO/BN malah kekalahan dalam PRU12  menjadikan mereka lebih selesa.

Sedarkah pemimpin2 UMNO/BN Parlimen  Padang Serai bahawa rakyat  sedang melihat dan mendegar !! Rakyat tidak tuli dan pekak seperti pemimpin UMNO/BN Parlimen Padang Serai yang ada?

GMC harap isu yang cuba ditimbulkan oleh DUN Merbau pulas itu dihentikan serta-merta tumpukan tanggung jawab anda pada rakyat.

Kerana untuk pengetahuan Puan Malia calon Merbau Pulau anda masih ada beberapa hari lagi untuk membuktikan anda adalah pemimpin kepada rakyat bukan "LANGAU" atau pertualang yang memberi ruang yang selesa  memenangkan lawan.

Inilah padahnya bila UMNO masih mau mengekalkan langau2 yang bakal merosakkan perjuangan UMNO sendiri hari ini.

Buktikan lah anda sebagai pemimpin.... bukan langau yang memburu wahyu dari UMNO merosak kepercayaan Rakyat !!

Ingat kalian jangan merosakkan mood rakyat disaat akhir PRU13.

Komentar :

ada 23 comments ke “DUN MERBAU PULAS MALIA ....TOLONG JANGAN BUSUK PERUT !! ”
Anonymous said...
pada hari 

sama jer dgn zubir tu...dia lg busuk perut pimpinan bhg dah pilih org lain sebagai wakil calon dia pi potong trip gila kuasa la tu....x leh jadi calon calon jadi wakil calon pun jadi la...aku pengundi di padang serai cukup meluat tgk zubir...perasan lebih, lagi busuk hati..tamak..tu ada hati lepas ni kalau heng sai kie menang dia dah canang satu bhg yang dia akan jadi pegawai khas dato heng sai kie...

Anonymous said...
pada hari 

Nasib baik bukan Drs Zubib tu yg calon kalau dia jadi calon lagi semak....uuuwwwwwwweeekkkkkkkkkkkkkkkkk nak termuntah aku tgk muka dia..

Anonymous said...
pada hari 

datuk heng menteri bkn standart pemimpin umno pdg serai yg dok ada dia sendiri sudah ada pegawainya sendiri dikalangan mca...masakan heng nk lantik di kalangan umno pulak.

Anonymous said...
pada hari 

ramai yg kecundang bila tak dipilih jsdi calon semuanya atas sebab tidak layak memimpin yg layak hanya jadi kontraktor segera mscam yek awang tipu sana tipu sini asalnya merempat jadi barua tarik kereta hari ni dah kaya raya apa yg dia sumbang pada umno cuma tipu kontraktor melayu yg ambik kerja dari dia.itu pun umno masih boleh terima sebagai pemimpin kelulusan apa pun tak ada yg ada cara nak tipu org.projek kat simpang tiga keladi bukti pemimpin umno ni tipu.tapi msh ramai juga melayu umno sanjung bekas kaki tarik kereta dan kaki putar belit ni.

Anonymous said...
pada hari 

ha ha ha....hancoq.....buka lagi pekung...baru semua org tau..

Anonymous said...
pada hari 

Hari ini umno jgn salahkan rakysr tak nak pilih umno.Rakyat benci umno kerana pemimpin umno tu sendiri.Contoh di Padang serai hari ini calon2 umno yg ada tak ada sekor yang mampu memberi keyakinan pads rakyat ramai dari mrreka mempunyai sejarah yg jauh lebih terok dari rakyat jadi yakin kah rakyat pada pemimpin yg jauh lebih trrok perangai dari rakyst itu belum diukur dgn kelayakkan Akademik yg sda kel7ayakkan akademik pula langsung tak ada ciri2 pemimpin asyik pentingkan perut sendiri dan kroni.Jadi jgn hairan Padang Serai tak layak diberi pada calon umno krn ramai yg ada hanya layak jadi pemimpin yg dok cari kepentingan dalam umno nak harap kelulusan tak kesampaian sb tu ramai melayu join pas dan pkr krn dlm pkr dan pas tak ada persaingan dlm akademik berbanding dlm bn yg ada mca mic yg lebih bijak dan berkelulusan tinggi berbanding yg ada dlm umno.

Anonymous said...
pada hari 

Ramai pilih Pas bukan kerana Pas bagus tapi kerana benci pada pemimpin Umno yg dok ada PM pula dok kena mkn pembohong dgn UMNO negeri suara rakyat yg dok bg isyarat tolak pemimpin jenis macam ni langsung tak mau peduli nak pecaya pada puak2 sendiri.Akhirnya Pemimpin mcm Malia depa pilih lagi.

Anonymous said...
pada hari 

SEBENARANYA YG MELINGKUPKAN UMNO PADANG SERAI IALAH KUMPULAN ENAM JAHANAM .
KUMPULAN ENAM JAHANAM INI IALAH;

1.ABD RAHMAN

2.HALIM HASAN

3.MARLIA.

4.ZUBER


5.ASMADI.

6/ASRI.

SUDAH JADI BUBUR.INILAH PEROSAK UMNO PADANG SERAI.SELAGI MEREKA BERADA PEMIMPIN UMNO PADANG SERAI SELAMA ITULAH TERUS ROSAK.

MEREKALAH YG MULA BAGI UMNO PADANG SERAI ROSAK HINGGA KINI.

BN KALAH 3-0.

Anonymous said...
pada hari 

Malia..Heng Seng kei...Zuber.
2x5-5x2

Pak Lah Bom said...
pada hari 

Baru padan muka hangpa semua.

mat syabu said...
pada hari 

apsal banyak komen dr pas ni....

takde blog pas yg boleh dilawati ke?

Anonymous said...
pada hari 

dengar nama-nama calon merbau pulas & padang serai pun dah hilang selera.
lebih baik pi motong.ada juga hasil.

beriBesaq said...
pada hari 

Zubir sedang disiasat oleh SPRM kerana RM500 ribu dan Jawatankuasa pemantau disiplin UMNO. Zuber juga didapati ingkar terhadap perintah badan tersebut dan dengan ego beliau berkata ...apa depa boleh buat...kalau nak gantung...gantunglah dia tak heran

anjingbaruababi said...
pada hari 

Markia Oh Marlia......Kamaruddin oh Kamaruddin...taik hang semasa hang jadi WR DUN MPulas dulu tu pun hang tak habis cuci....la ni hang dok polok jadi calon..hang ego dalam ceramah hang, hang pi dok cerita macam mana hang boleh jadi calon kali ke-2....hang bangga diri ...syok sendiri...hang lupa apa kata calon Bn P-16 seorang wanita Cina bukan Islam boleh melafazkan ..minta ampun..minta maaf apa yang berlaku masa lalu....ingat wang dalam sampul surat di bulan Ramadhan 2012.......ada yang dapat RM5.00....angkara Zuber and the gang...dalam isu itu Heng cepat-cepat minta maaf kepada pengundi...Marlai ada bikin macam tu...malah Marlia lagi banyak dosa dengan ahli UMNO dan pengundi...ada minta maaf....

anjingbaruababi said...
pada hari 

Sori..sebenarnya calon P17 Padang Serai

Anonymous said...
pada hari 

sepatutnya malia jgn buat onak dlm umno lebih baik tumpu pada pilihan raya jgn dok sibuk nak repot sana adu sini tentang keburukkan dlm geng sendiri sebenarnya hangpa semua serupa ja baik zubir atau malia raman atau halim bas.semua hangpa memang pesorak umno dan rakyat.jadi elok jgn dok jaga tepi kain orang tumpu pada pilihan raya malia tu dah pi ke sg kob?belum lagi kan? tu la kira dok geli jadi calon menang belum ttu.

Anonymous said...
pada hari 

ada cerita lagi pula.mangkok hayun malia yg namanya Yeh awang.katanya bila malia jadi YB nanti dia akan lawan ketua bahagian.masa tu orang mai cari dia pula.
kah kah kah kah kah.
sorang lagi syok sendiri.

Anonymous said...
pada hari 

yeh awang ni suruh dia cuci muka dalam parit longkang kandang babi dulu.Projek buat rumah simpang tiga keladi pun dia tipu member aku merempat kena bayar hutang bank tapi rumah tak siap.apa pelajaran yang yeh awang ni ada cuma harap bini.dia ni kaki tarik kereta dulu.

Anonymous said...
pada hari 

umno padang serai kena sepak ketepi semua pemimpin umno pdg serai yg dok ada dan pilih muka2 baru.kalau msh ada muka2 lama sampai mampuih umno padang serai jadi sarang lanun projek menipu rakyat.

Anonymous said...
pada hari 

calon boleh menang yg sepatutnya jadi calon merbau pulas ialah cikgu asmaidi abu talib.....demam tak habih lagika cikgu

Anonymous said...
pada hari 

Dah terbukti Parlimen Padang Serai dan Dun hancur.. ada sapa peduli?

Anonymous said...
pada hari 

Marlia wanita yang memang ego tinggi..dia akan pulun apa yang dia hajat..mesti mau dapat..dengan apa cara sekalipun.. Nak minta maaf tu..bukan cara dia..(tak ada klas la kalau minta maaf ngan hangpa)..anak2 dia pun sama la..mana ada yang berjaya...mana ada kerja baguih..kerja perabih duit mak dia adalah (duit rakyat kedah la kut)..kihkihkih..aku bersimpati ngan ampa..nak tau lagi..pi la tanya awat yang dia pi duduk Kulim..sedangkan dulu dia duduk di Kuala Ketil (tak standard la kut..) atau orang Kuala Ketil tak suka dia..

Anonymous said...
pada hari 

Tahniah Datuk Marlia sebab Berjaya menangkan PAS..(title datuk pun dpt dri Melaka..genuine ke tak..wallahualam..jauh oooo..sepatutnya..pakai Dato' kedah baru standard..anak watan..) aku harap..lepas ni..kepimpinan baru akan buka mata..jangan kerana mulut manis dia..ampa percaya bulat bulat...if there is a PROBLEM...u remove that PROBLEM..setel masalah u all... Buat apa..kalau ada pemimpin yang busuk hati..sesama sendiri...

Post a Comment

Pemilik Blog tidak bertanggungjawab atas komen-komen yang di buat.

Labels

 

© 2009 Fresh Template. Powered by Blogger.

© 2010 Tempe Template. Modified by GMC.

Fresh Template by NdyTeeN.