Saturday, April 27, 2013

Isu Hudud mahukah Harun Din digelar Anjing UMNO oleh PAS? kah..kah..kah..kahh


Kenyataan Timbalan Mursyidul Am Pas Datuk Dr Haron Din berkata parti itu tetap akan melaksanakan hukum hudud jika pakatan pembangkang diberi mandat memerintah negara kelak...bakal di chop anjing UMNO oleh PAS. 

 Kenyataan Harun Din tetap mahu melaksana hukum hudud benar-benar menimbulkan kontraversi dan boleh mencetus perbalanhan kerjasama PAS/DAP yang sudah terjalin selama ini.

Kenyataan Harun Din dianggap bercanggah dengan kenyataan Ketua Penerangan Pas, Datuk Tuan Ibrahim Tuan Man yang mahukan ahli Pas terutama pimpinan utama mengelak dari menyentuh isu-isu kontroversi dalam tempoh kempen Pilihan Raya Umum Ke- 13 (PRU13) lebih2 lagi isu hukum hudud kerana ianya akan merugikan parti. [sini]Fokus isu PRU13 bukan hudud- Tuan Ibrahim Tuan Man.

PAS tidak mahu sejarah perbalahan dan perpecahan  PAS dan DAP  berulang lagi semata-mata  kerana isu hudud  yang cuba dibangkitkan oleh Darun Din dalam PRU13 kali ini.

Kenyataan Harun Din seolah-olah bercanggah dengan kehendak Parti yang meminta pimpinan utama mereka mengelak dari menyentuh isu-isu kontroversi dalam tempoh kempen Pilihan Raya Umum Ke- 13 (PRU13) ini....lebih2 lagi  isu  hudud kerana ianya hanya akan merugikan  PAS .

Harun Din yang merupakan Timbalan Mursyidul Am Pas cuba menghangatkan isu hukum hudud ini bila beliau berpendirian "TETAP" akan melaksanakan hukum tersebut  seandainya Pakatan memerintah Negara. 

Kenyataan Harun Din ini seolah-olah mencabar kewibawaan DAP yang berpendirian tetap menentang pembentukan negara Islam yang mengamalkan undang-undang hudud. 

Kontravesi yang ditimbulkan oleh Harun Din  tersebut  telah memaksa DAP mendesak Anwar untuk menyatakan pendiriannya.... 

DAP  sejak azali lagi  kekal dengan pendirian mereka yang "tetap" menolak hukum hudud dan negara islam...lebih2 lagi satu perjanjian sudah pun diputuskan antara PAS dan DAP sebelum ini. 

Kenyataan Harun Din yang tetap mahu melaksana hukum hudud seolah-olah tidak menghormati keputusan Parti yang telah diputuskan sebelum ini. 

 Sanggupkah Harun Din dichop sebagai Anjing UMNO bilamana beliau cuba menimbulkan kontravesi  yg boleh  mencetus perbalahan PAS/DAP disaat-saat Pakatan Rakyat akan berdepan dengan PRU13 tidak berapa hari saja lagi.

 Sedar kah Harun Din bahawa kontravesi yang cuba dibangkitkan ini hanya menguntungkan pihak UMNO dan merugikan PAS seterusnya akan menimbulkan perbalahan antara DAP dan PAS.

Jika Dr Asri sudah di chop sebagai Anjing UMNO...apakah Hurun Din juga  teah bersedia  untuk menerima cercaan sedemikian rupa dari pihak  partinya sendiri.???...........seterusnya..http://suarapakatanrakyat.com/?p=21017

Persoalannya apakah Harun Din mempunyai agenda tersembunyi ...bersama-sama Hasan Ali.....??? kah..kah..kah..kahh

Komentar :

ada 0 comments ke “Isu Hudud mahukah Harun Din digelar Anjing UMNO oleh PAS? kah..kah..kah..kahh”

Post a Comment

Pemilik Blog tidak bertanggungjawab atas komen-komen yang di buat.

Labels

 

© 2009 Fresh Template. Powered by Blogger.

© 2010 Tempe Template. Modified by GMC.

Fresh Template by NdyTeeN.