Saturday, March 16, 2013

“Saya rasa bersyukur sangat, rasa macam nak takbir, Allahuakbar


“Allah bagi. Kita pun terkejut juga, kita tidak ada usaha cari tapi ini memanglah. 


Hanya Allah yang dapat gerakkan hati manusia,”


               [sekadar hiasan]



“Tidak akan terlambat kerana selagi ada masa, kalau kita dengan Allah atau sesiapa pun tidak terlambat untuk bertaubat, beristigfar mencari keredhaan-Nya.



“Mungkin dulu ayahnya tidak mengetahui. Mungkin (sangka) anaknya jadi mangsa. Dulu mungkin rasa membela  tapi sekarang baru tahu...

[sini] mungkin ulasan nya di[sini]

Komentar :

ada 2 comments ke ““Saya rasa bersyukur sangat, rasa macam nak takbir, Allahuakbar”
Anonymous said...
pada hari 

“Saya ingin menarik perhatian, dalam pilihan raya kecil di Permatang Pasir sebagai contoh, Umno dan Barisan Nasional mengatakan kita tidak boleh menyebut keaiban seseorang, sedangkan pilihan raya adalah suatu amanah yang besar untuk rakyat memilih pemimpin.

DI MANA DALAM AMANAH MEMILIH PEMIMPIN KITA WAJIB MENDEDAH PERIBADI ORANG YANG HENDAK DIPILIH ITU, ADAKAH IA SEORANG YANG BENAR-BENAR ADIL, TIDAK FASIK DAN TIDAK MELAKUKAN PERKARA-PERKARA YANG BOLEH MENJATUHKAN MARUAH.

Itu satu tanggungjawab agama yang tidak termasuk dalam perkara yang membatalkan pahala puasa. Ini jelas diperkatakan oleh ulama-ulama dalam kitab mereka, khususnya dalam perkara yang seperti ini.

Bahkan, dalam perkara saksi di mahkamah, saksi dalam perkahwinan pun kita kena dedahkan peribadi seseorang. Inikan pula untuk memilih wakil rakyat dalam satu kawasan yang mewakili rakyat untuk membuat dasar dalam Dewan Undangan Negeri (Dun).

Maka, ia perlu ditelitikan dalam perkara maruah dan peribadi pemimpin ini.”

- Hj. Hadi

Anonymous said...
pada hari 

Ni sandiwara ke...atau doa k.o. Pas da menjadi...nk ke kita pm yang bisexual...soh dia sumpah laknat dulu....atau simple je, tunjuk jam omega...settle semua..klu tak....dosa besar kita bersubahat...tul x?

Post a Comment

Pemilik Blog tidak bertanggungjawab atas komen-komen yang di buat.

Labels

 

© 2009 Fresh Template. Powered by Blogger.

© 2010 Tempe Template. Modified by GMC.

Fresh Template by NdyTeeN.