Saturday, March 2, 2013

PDRM siasat segera Tian Chua -Hanif Omar Bekas Ketua Polis Negara!, -


Tun Hanif Omar menggesa Polis Diraja Malaysia (PDRM) segera menyiasat laporan media Filipina yang mendakwa terdapat pemimpin pembangkang Malaysia yang terlibat merancang penyusupan masuk penceroboh di Lahad Datu awal bulan lalu.



Naib Presiden PKR, Tian Chibai yang dilapor mengaitkan insiden tembakan di Lahad Datu sebaai konspirasi terancang kerajaan Umno untuk mengalih perhatian dan menakutkan rakyat, Hanif juga dilihat sebagai satu tuduhan yang sangat berat.

Hanif turut menggesa PDRM menyiasat secara rapi wakil rakyat itu.

Read more

Komentar :

ada 2 comments ke “PDRM siasat segera Tian Chua -Hanif Omar Bekas Ketua Polis Negara!, -”
assaad said...
pada hari 

Seharusnya Kerajaan Malaysia harus membasmi segala fitnah dan adu-domba, tak kira dari siapa puncanya. Kalau sesuatu itu tiada fakta yang sebenar, mereka-mereka ini harus di hukum. Lebih-lebih lagi jika perkara ini menyangkut kesetabilan , kepentingan dan maruah negara tergugat.

Kalau tidak di tangani, jadilah seperti ini. Ikut sedap hati mereka, kerana perbuatan mereka tidak diambil tindakan yang sewajarnya. Begitu juga di pehak kehakiman nampak macam berat sebelah kepehak pembangkang. Ini harus dibasmi secepatnya, kalau tidak negara Malaysia yang dicintai akan hancur lebur.

Kita hanya mahu keadilan, yang bersalah patut dihukum. Adakan jawatan kuasa yang menilai di jabatan kehakiman. Mestilah mereka-mereka ini bersifat telus bukan berat sebelah. Kalau mereka berat sebelah sikirkan mereka-mereka itu. Ketegasan itu perlu, jangan setakat hanya memberi amaran dan amaran tanpa tindakan susulan.

Fikir-fikirkanlah. Keadilan, ketelusan harus ditegakkan. Insyaallah Allah akan membantu Pemimpin yang baik, adil, berwibawa, yang mempunyai wawasan, bersifat timbang rasa, bijak mengendalikan sesuatu perkara dan berhikmah. Malaysia akan terus maju, aman dan sentiasa dicemburui kejayaannya dan di ikuti oleh seluruh dunia.

Saat Jais
www.treat-cure.com
http://saatjais.wordpress.com

Anonymous said...
pada hari 

salam.T/k Bro diatas komen yang diberi !!

Post a Comment

Pemilik Blog tidak bertanggungjawab atas komen-komen yang di buat.

Labels

 

© 2009 Fresh Template. Powered by Blogger.

© 2010 Tempe Template. Modified by GMC.

Fresh Template by NdyTeeN.