Saturday, February 2, 2013

Antara cerita sedih dari Pengerang dan cerita sedih balu2 Memali yang ditipu PAS !! kah..kah..kah..kahhhh


Rasanya jika mau dibandingkan cerita kisah sedih yang menimpa balu-dan anak2 yatim mangsa penipuan PAS di Memali selama 25tahun …100 kali ganda rasanya sedih berbanding cerita dari satu gerombolan Mahasiswa yang telah dikaldaikan
oleh pemimpin PAS  seperti kisahnya disini.

"Kalau dari cerita sedih yang dipaparkan oleh germbolan mahasiswa tersebut berkisar pada kisah yg menimpa seorang  cina yang bernama "Ah Teck"seorang mekanik. yang kononnya  meluahkan rasa kecewanya kepada pemerintah sedia ada, walaupun dahulu beliau antara penyokong kuat parti politik tertentu".

Tetapi kisah sedih yang ingin GMC paparkan disini kisah "sedih" yang menimpa balu-balu serta anak-anak yatim yang dicerita sendiri oleh Puan soleha  iaitu Balu kepada Allahyarham Ust Ibrahim Libya yang merupakan ahli  dan balu pemimpin PAS sendiri yang kehilangan suami gara2 amanat Dajal hadi !!...akhirnya wang tabung mereka disonglap oleh pemimpin PAS !!

begini..: Semua mangsa tidak puas hati dengan cara pihak jawatankuasa penganjur majlis itu serta sikap Datuk F'adzil Noor yang dianggap tidak professional serta ADIL dalam menyelesaikan masalah pengurusan tabung berkenaan…?




..: Soleha Hussain, mendedahkan sendiri 'bahawa pihak pengurusan tabung kata duit sudah tiada tetapi selama ini saya tidak pernah diberitahu jumlah wang masuk dan keluar dari tabung berkenaan']…

Mangsa2 yang terlibat dalam pendedahan penipuan Tabung Memali itu berada dalam ketakutan kerana diugut oleh Pemimpin/penyokong-penyokong PAS dari luar Memali… “

…”mangsa penipuan kecewa dengan sikap Datuk Fadzil Noor selaku Presiden PAS yang berat sebelah”dan gagal menyelesaikan isu penyelewengan yg dilakukan oleh pemimpin mereka??

…!!!”… Soleha Hussain, mangsa balu Allahyarhan Ust Ibrahim Libya mendedahkan sendiri 'bahawa pihak pengurusan tabung kata duit sudah tiada tetapi selama ini beliau/balu tidak pernah diberitahu jumlah wang masuk dan keluar dari tabung berkenaan'.

.....mangsa2 yang cuba mendedahkan penyelewengan Tabung Mangsa Memali tersebut sama dengan perbuatan kaum Nabi Noh dan Nabi Lut yang dilaknati Allah dan bakal menjadi ahli neraka…….!!

....beliau menjadi mangsa penghinaan oleh penyokong-penyokong PAS.beliau berasa sedih apabila dihina dengan kata-kata kesat termasuk menggelarkan dirinya sebagai isteri syuhada murahan.

Mangsa penipuan PAS mendakwa.. mendakwa wang tabung yang bertujuan membantu balu-balu dan anak-anak mangsa tragedi itu telah habis dan hidup mereka kini dalam kepayahan.ada yg meninggal dalam keadaan yg menyedihkan.

Soleha Hussain mendedahkan bahawa beliau menjadi mangsa penghinaan oleh penyokong-penyokong PAS.beliau berasa sedih apabila dihina dengan kata-kata kesat termasuk menggelarkan dirinya sebagai isteri syuhada murahan.

Dan yang lebih menyanyat hati lagi bilamana kematian salah seorang balu yang beralaskan tikar mengkuang yang lusuh dengan penuh kedaifan tanpa pembelaan dari mana-mana pihak baik dari pemimpin2 PAS sendiri..

Rasanya jika mau dibandingkan cerita sedih dari gerombolan Mahasiswa yang dilapukan kan oleh   Akbar  haramjadah daily sekadar untuk  dijadikan satu bahan  provokasi murahan untuk memburukkan kerajaan  rasanya cerita sedih yang menimpa anak2 yatim dan balu  jauh lebih sedih  dari cerita  sedih  dari Mahasiswa..'

Jika Sejarah Baling 1974  mampu  dibangkit dan dirungkaikan kemali..kononnya untuk  memperlihatkan peranan besar  yang dimainkan oleh mahasiswa  dalam usaha membela petani miskin sehingga kerajaan mula menggubal Akta yang mengekang mahasiswa daripada turun bersama dengan rakyat.

Mengapa Sejarah 25 tahun selepas Peristiwa memali yang menimpa 14 balu dan puluhan anak2 yaim tidak di perlihatkan reality nya  oleh gerombolan Mahasiswa yang sudah dikaldaikan oleh PAS selama ini?? 

Apakah kaldai2  PAS  yang bergelar Mahasiswa ini hanya membela  nasib petani miskin  saja...tanpa mengambil peduli kezaliman yang benar2 belaku dan terjadi pada mangsa2 penipuan PAS di Bumi Memali?

Harap Mahasiswa jangan terlalu mudah diperlembu dan di kaldaikan oleh pemimpin yang berdakikan perjuangan agama !!

>>sini..




.



Komentar :

ada 0 comments ke “Antara cerita sedih dari Pengerang dan cerita sedih balu2 Memali yang ditipu PAS !! kah..kah..kah..kahhhh”

Post a Comment

Pemilik Blog tidak bertanggungjawab atas komen-komen yang di buat.

Labels

 

© 2009 Fresh Template. Powered by Blogger.

© 2010 Tempe Template. Modified by GMC.

Fresh Template by NdyTeeN.