Monday, January 7, 2013

Skandal penyelewengan Tabung Memali oleh pemimpin PAS mengaibkan !!


"Dan ujilah anak yatim itu sampai mereka cukup untuk nikah. Kemudian jika menurut pendapatmu mereka telah mempunyai rusydan, maka serahkanlah kepada mereka harta-hartanya. Dan janganlah kamu makan harta anak yatim lebih dari batas kepatutan dan (janganlah kamu) tergesa-gesa (membelanjakannya) sebelum mereka dewasa.



Siapa yang mampu, maka hendaklah ia menahan diri (dari memakan harta anak yatim itu) dan siapa yang miskin, maka bolehlah ia makan harta itu dengan ma'ruf. Kemudian apabila kamu meyerahkan harta kepada mereka, maka hendaklah kamu adakan saksi-saksi (tentang penyerahan itu) bagi mereka. Dan cukuplah Allah sebagai pengawas (atas persaksian itu.

waallahualam!

Tetapi apa yang terjadi  dari pengajaran ayat diatas adalah sebaliknya:

…!!!”… Soleha Hussain, mangsa balu Allahyarhan Ust Ibrahim Libya mendedahkan sendiri 'bahawa pihak pengurusan tabung kata duit sudah tiada tetapi selama ini beliau/balu tidak pernah diberitahu jumlah wang masuk dan keluar dari tabung berkenaan"

[Mangsa kezaliman PAS]

Komentar :

ada 1
Anonymous said...
pada hari 

Berhubungan dengan ini, sila hadirkan diri ke Pejabat SPRM Kedah, Tingkat 2, Blok B, Bangunan Persekutuan, 05720 Alor Star, Kedah.

Post a Comment

Pemilik Blog tidak bertanggungjawab atas komen-komen yang di buat.

Labels

 

© 2009 Fresh Template. Powered by Blogger.

© 2010 Tempe Template. Modified by GMC.

Fresh Template by NdyTeeN.