Thursday, January 3, 2013

GEMPAR !!!..Yang Dipertua Agung PAS umum letak Jawatan? kah..kah..kahhhh


Apakah Hadi Awang juga akan turut mencipta sejarah sepertimana Dato’Asri Hj Muda yang berakhir dengan mengumumkan perletakan jawatan sebagai Yang Dipertua Agung PAS pada 23 Oktober 1982 pada hari kedua Muktamar PAS ke-28 di Dewan Bahasa dan Pustaka seterusnya diikuti oleh isteri beliau, Datin Sakinah Joned.Pada 23 Februari 1983, dan seterusnya keluar daripada PAS ?

Apakah tahun 2013 akan berulang lagi sejarah yang pernah menimpa Asri Hj Muda ke atas Hadi Awang?

Jika dalam PRU 1978 timbul pelbagai desakan dari parti supaya Asri Hj Muda berundur dari kerusi Yang Dipertua Agung PAS bilamana PAS melihat kepimpinan Dato' Asri sudah ketinggalan dengan zaman dan arus kesedaran dan kebangkitan Islam yang semakin kuat ketika itu.

Tidak mustahil situasi yang sama akan berulang sekali lagi selepas PRU13 ini.

Jika desakkan terhadap Asri Hj Muda dengan alasan kepimpinannya sudah ketinggalan dengan zaman bilamana arus kesedaran dan kebangkitan Islam yang semakin kuat ketika itu.Lebih2 lagi pada tahun 1982   PAS gagal menguasai Kelantan.

Tidak mustahil musibah yang sama akan berulang pada Hadi Awang melaui ..Isu “Amanat Dajal” sudah mula dibangkitkan oleh berbagai2 pihak temasuk bekas2 pemimpin PAS sendiri agar Hadi Awang menarik balik “Amanat Dajal”nya dan  berikutan kerjasama PAS/DAP yang tidak lagi berada dilandasan perjuangan asal !!


Arus kesedaran dan kebangkitan ini banyak memberi tekanan ke atas kepimpinan Hadi Awang hari ini,lebih-lebih lagi desakkan tersebut datangnya dari mangsa2 penipuan PAS di Memali.

Selain Isu “Amanat Dajal” isu penyelewengan tabung Memali yang dibangkitkan oleh balu2 juga kian menghantui kepimpinan  Hadi Awang bilamana mangsa-mangsa yang dizalimi oeh PAS selama 25tahun sendiri  mulai bersuara dan mendesak agar PAS menyelesaikan isu penyelewengan yang sudah berlarutan 25tahun lalu.

Jika musibah yang melanda Dato’Asri Hj Muda dikaitkan dengan kepimpinannya yang sudah ketingalan zaman.

Maka tidak mustahil musibah yang bakal menimpa Hadi Awang juga kali ini akan dikaitkan dengan kegagalan PAS menangani masalah kezaliman yang belaku di Memali yang  berlarutan hingga berpuluh2 tahun.

Isu “Amanat Dajal”nya juga menjadi pemangkin kepada kegagalan kepimpinannya hari ini..

Lebih2 lagi usaha sama PAS /DAP yang kononnya Hadi Awang sendiri telah menandatangani satu “persetujuan” atau “akujanji” bahawa PAS tidak akan samasekali membangkit dan menimbulkan Isu perlaksanaan “Hudud” dan “Negara Islam” bersama sekutu mereka DAP hari ini.

Perjanjian dan tanda tangan” SULIT” atau  “Akujanji” persefahaman  kerjasama PAS/DAP ini sedikit sebanyak sudah mulai disedari oleh ramai pemimpin samada didalam maupun yang diluar PAS hari ini.

Dan “pengaruh Syiah”  yang sudah mulai meresap ke dalam perjuangan PAS juga menjadi salah satu faktor lagi selain pengaruh Anwarisme yang kian merosak perjuangan PAS dibawah kepimpinan Hadi Awang.

Tidak mustahil diatas faktor-faktor tersebut musibah yang pernah melanda Yang Dipertua Agung PAS pada 23 Oktober 1982 akan akan menimpa Hadi Awang selepas PRU13 ini.!!

Moga2 Hadi Awang tidak mengikuti jejak Asri dan Nakaei….

Kah..kah..kah..

Kah..kah..kah..

Kah..kah..kahh

Komentar :

ada 1
Anonymous said...
pada hari 

KALAU PAS DIBUBARKAN ADALAH LEBIK BAIK UNTUK UMAT ISLAM MALAYSIA.

Post a Comment

Pemilik Blog tidak bertanggungjawab atas komen-komen yang di buat.

Labels

 

© 2009 Fresh Template. Powered by Blogger.

© 2010 Tempe Template. Modified by GMC.

Fresh Template by NdyTeeN.