Wednesday, January 9, 2013

Bila alasan ulama pinggiran "politik longkang" dijawab oleh ketua Dewan ulama PAS !! kah..kah..kah..


KALIMAH ALLAH...SIAPA BOLEH TOLONG JAWAB PERSOALAN MANTAN MUFTI PERLIS INI DEMI PENCERAHAN MINDA DAN KEBENARAN!!!!..

Soalan ulama pinggiran "Politik longkang" begini..

“..banyak lagu-lagu negeri ada nama Allah termasuk lagu negeri Selangor..jika non-muslim sama sekali tidak dibenarkan menyebut atau memanggil tuhan Allah di Malaysia ini maka Versi khas untuk non-muslim bagi lagu negeri-negeri berkenaan perlu diwujudkan..”

[ DrMAZA.com]

Manakala jawapan dari Ketua Dewan Ulama PAS, Datuk Harun Taib begini..

"Bukan Islam tak boleh guna (kalimah Allah) sebab mereka tak percaya kepada Allah. Perkataan 'God' dalam Bible bermaksud Tuhan. Kalau mereka kata mereka juga percaya kepada kewujudan Allah, maka dengan sendirinya mereka tak boleh menggunakan Bible, kena guna al-Quran"

"Kalau mereka percaya kepada kewujudan Allah, maka berimanlah kepada Allah. Mengapa masih menganut Kristian,"

[Ketua Dewan Ulama PAS, Datuk Harun Taib]

Kesimpulannya…. mana satu pendapat yang talibarut DAP khususnya lebai-lebai politik dalam PAS nak ikut?

Pandangan dari Dr Mazak ke ? atau pandangan dari Ketua Dewan Ulama PAS, Datuk Harun Taib ?

Akhirnya mereka menonjol kejahilan diri dengan membuat soalan..

 .SIAPA BOLEH TOLONG JAWAB PERSOALAN MANTAN MUFTI PERLIS INI DEMI PENCERAHAN MINDA DAN KEBENARAN!!!!."

Inilah kecelaruan pendapat ulama pinggiran dalam politik ! kenyataan mereka sekadar untuk menambah kecelaruan ummat bukan kearah penyelesaian kepada masalah..akhirnya mereka bertelagah sesame sendiri!

Bila kenyataan dan alasan dari ulama pinggiran “politik” longkang ini dijadikan alasan kalimah “ALLAH”  boleh digunakan oleh agama lain ia amat bercanggah dengan pendapat Harun taib [ketua ulama]

Tapi persoalannya siapa Dr Maza ini jika mau dibandingkan dengan Ketua Dewan Ulama PAS, Datuk Harun Taib ?

Inilah kecelaruan bila ahli-ahli ilmuan sendiri menunjukkan sikap “JAHIL” sesame mereka  bila ada kepentingan dunia! Mereka seolah-olah membuat sesuatu kenyataan itu semata-mata mengikut hawa nafsu untuk menacari puplisiti murahan!

Inilah yang dimaksukan "kenyataan" dan alasan dari ulama “pinggiran” politik longkang !!mengelirukan...



Mereka seolah2 dalang politik  yang aktif dan agresif diluar gelangang sahaja!mereka juga bukannya pakar perdamaian seperti yang kita sangka… kehadiran mereka Cuma dianggap “badut” pencetus emosi perbalahan penonton !..sini..http://gunungmatcincang.blogspot.com/2013/01/ulama-politik-pinggiran-beraksi-di-luar.html

Jika diantara ahli2 ilmuan sendiri pun... tidak sependapat dalam hal yang semudah yang dijelaskan oleh Ketua Dewan Ulama PAS, Datuk Harun Taib mengenai isu penggunaan kalimah “ALLAH” bayangkan bertambah sesat dan jahillah para pengikut2 yang ada.

Apa yang dijelaskan oleh Harun Taib sudah cukup jelas!!mengapa masalah sekecil  tersebut perlu melalak dan melolong untuk mencari … SIAPA BOLEH TOLONG JAWAB PERSOALAN MANTAN MUFTI PERLIS INI DEMI PENCERAHAN MINDA DAN KEBENARAN![ Haramjadah daily]

Patut le talibarut2 dalam DAP khususnya penganut2 agama PAS terpaksa memartabatkan Lim Guan Eng dan Gobala Krisnan untuk mendaulatkan Islam ! seterusnya Nga Ko Meng menjadi Idola mereka !!

Rupanya penganut agama PAS lebih jahil dari pemimpin2 DAP hari ini.Tidak hairanlah PAS menjadikan DAP sebagai mentor Politik mereka hari ini !!

Bertambah2 bahlol lagi bila pendapat ulama “Pinggiran Politik” longkang dijadikan dalil yang kukuh menghalalkan penggunaan kalimah “ALLAH” dengan alasan “lagu Negeri”!!!

Kah..kah..kahhh
Kah..kah..kah..
Kah….kah..kahhh

Apa guna Ulama dalam PAS jika tidak dijadikan tempat rujukan??? 

Akhirnya pendapat dan alasan ulama “pinggiran” politik longkang juga yang diambil sebagai alasan kalimah “ALLAH” boleh digunakan oleh agama lain dengan beralasan kepada lagu “negeri”
sekali lagi….GMC..

Kah..kah..kah..kah..
Kah..kah..kah.kah..kah...kah..kah....
Kah..kah..kah…kah.kah..kah..kah..kah…


..”SIAPA BOLEH TOLONG JAWAB” pula bila Ketua Dewan Ulama PAS, Datuk Harun Taib menjelas "Bukan Islam tak boleh guna (kalimah Allah) sebab mereka tak percaya kepada Allah????

Apa alasan dan putaq belit Dr MAZA pula dengan kenyataan ketua dewan ulama PAS tersebut???


Komentar :

ada 3 comments ke “Bila alasan ulama pinggiran "politik longkang" dijawab oleh ketua Dewan ulama PAS !! kah..kah..kah..”
Anonymous said...
pada hari 

Lagu lagu Kebangsaan dan negeri yg di cipta adalah dalam konteks Islam dan fahaman Islam,walau pun mereka yg menyayinya bukan Islam.Tapi jika nama Allah di gunakan dalam Bible,maka Allah yg di gunakan itu adalah mengikut fahaman dan intipritasi Kristian.ulasan dr.Maza menjelaskan siapkah beliau sebenarnya yg bertugas sebagai tukang sangah pendapat orang,biar pun pendapat ulama yg muktabar,janji tidak sesuia dgn pandangan beliau.

Anonymous said...
pada hari 

setakat soalan sapa nak jawab kenyataan Dr Maza tu GMC rasa Gobala Krinan dan Lim Guan Eng pun boleh...kecuali bahlol2 dalam PAS yang sanggup jadi barua DAP je yang bahlol tak tau nak jawab! itu pun jgn nak perintah negara !! poooorah !!
kah..kah..kah..

Anonymous said...
pada hari 

Maza ni tak habis habis nak mengelirukan umat islam. Allah dalam lagu tu dalam konteks tuhan islam manakala Allah dalam konteks bible dan orang kristian ialah tuhan Jesus.

Post a Comment

Pemilik Blog tidak bertanggungjawab atas komen-komen yang di buat.

Labels

 

© 2009 Fresh Template. Powered by Blogger.

© 2010 Tempe Template. Modified by GMC.

Fresh Template by NdyTeeN.