Wednesday, December 12, 2012

Syuhada Jabal Uhud Vs Songlap Jabal Memali...Kah..kah..kah...


“JABAL UHUD adalah bukit yang mencintai kita dan kita mencintainya. Begitu Nabi bersabda soal Jabal Uhud, bukit kemerahan yang menjadi saksi gugurnya para Syuhada di Madinah. Ziarah ke Jabal Uhud telah menjadi menu PENTING bagi segenap jamaah haji/Umrah ketika berada di kota suci Madinah, dari mana pun mereka berasal. Karena begitulah Rasul SAW mengajarkan kita”

Itu ….kisah dan cerita jabal uhud yang menjadi MENU penting pada segenap jamaah haji….



Tapi apa yang nak dicerita dan nak kisahkan disini bukan Jabal Uhud atau bukit Uhud yang menjadi saksi gugurnya para Syuhada di Madidah tapi……. di Memali …

Ya...!! di Memali dimana satu Peristiwa tajaan PAS yang sudah basi dan sudah lesu…tetapi masih segar dan panas..bukan Panas dan segar dengan darah dan Jasad yang menjadi manggsa…tapi Panas dan masih segar dengan Isu penyelewengan dan kezaliman PAS yang baru diketahui umum ….

Tetapi sebenarnya ia sudah lama diharungi dan dilalui oleh mangsa2 penipuan PAS hingga ke saat2 ini.Cuma sebahagian besar rakyat dan penyokong PAS tidak menerima sepenuh tentang kisah sebenar kezaliman dan pembohongan yang belaku ke atas mangsa2 selama ini…

Suara rintihan mangsa kezaliman yang sudah hampir tengelam dan padam seterusnya hilang begitu saja kerana dianggap dan cuba dilupuskan oleh pemimpin2 mereka ia adalah satu Isu lapok dan sudah basi….

Sebenarnya yang lapok dan basi itu ....adalah  "Peristiwa"…!!!
bukan “Isu PAS seleweng” duit tabung yang berjuta ...yang sudah sekian lama dibangkitkan dan dituntut…..tetapi hingga kesaat ini ,PAS masih gagal selesaikan…lebih2 lagi oleh pemimpin2 yang berdakikan Agama….!!

Yang baru itu “Isu yang dibangkitkan” dan "baru" disedari dan diketahui umum..!!

Isu penyelewengan pemimpin PAS yang kini baru terbongkar setelah mangsa2 penipuan membuat pendedahan demi pendedahan setelah menunggu berpuluh2 tahun janji dari pemimpin2 mereka….akhirnya…dibukukan kisah pembohongan,penipuan,kezaliman PAS selama ini untuk pengetahuan umum…!!

Jika Jabal Uhud atau bukit Uhud menjadi saksi gugurnya para Syuhada di Madinah!!!dan menjadi menu utama jamaah Haji…tapi Jabal songlap di Memali menjadi menu yang cuba disembunyikan..

Begitulah adanya kisah “Jabal UHUD atau Jabal "songlap" di Memali yang mengesahkan seribu satu kemungkaran yang berlaku selama 25tahun dulu…berbanding “Jabal Uhud” yang sebenar menjadi saksi gugurnya para Syuhada di Madinah….tanpa perlu di renjis dengan ataq yang bemutu tinggi mau pun atar yang di beli dari Masjid India atau chow Kit Road….yang seterusnya berakhir dengan satu tragedi penipuan dan pembohongan yang mengaibkan.

wa,allahualam.


Komentar :

ada 2 comments ke “Syuhada Jabal Uhud Vs Songlap Jabal Memali...Kah..kah..kah...”
Kupangan. said...
pada hari 

Sahabat.Isu memali ini bukan faktor BN akan menang di Baling nanti.Faktor calon BN anak watan dan jati tempatan faktor utama.Orang Baling mahu anak tempatan.Isu ini dah lapok.

Anonymous said...
pada hari 

menang kalah PAS atau BN bkn persoalannya dan bukan Isu...apa yg dibangkitkan disini bagaimana sebuah parti yang berlabelkan Islam menipu !! itu persoalannya sahabat.

Post a Comment

Pemilik Blog tidak bertanggungjawab atas komen-komen yang di buat.

Labels

 

© 2009 Fresh Template. Powered by Blogger.

© 2010 Tempe Template. Modified by GMC.

Fresh Template by NdyTeeN.