Wednesday, December 26, 2012

PAS bimbang umat Kristian keliru penggunaan Allah!berbanding umat Islam ! kah..kah..kahh

Kepala buuuuut…

PAS sebenarnya berada didua persimpangan untuk terus memutaq belit atau bertindak hipokrit!

Jika PAS mengambil jalan memutaq belit Isu kalimah Allah bererti PAS akan terus berpelok dan berdakap dengan kapiaq harbi,andainya PAS memilih hipokrit, bererti PAS akan kehilangan kepercayaan sekutunya DAP sekali gus mengurangkan pengaruh PAS dikalangan Orang Melayu.

Hari ini PAS seolah-olah berada didua situasi ,menelan bererti mampuih bapak,luah bererti mampuih mak !!

“Manakala menterjemahkan God dengan ALLAH akan “mengelirukan” penganut Kristian dan menimbulkan rasa” kurang senang” di kalangan umat Islam serta boleh mengelirukan orang Islam” sini

[ Tuan Ibrahim Tuan Man, Ketua Penerangan Pas Pusat]



Sebenarnya umat Melayu Islam sudah pun keliru dan celaru dengan segala Hukum-hukum dan fatwa-fatwa yang telah dikeluarkan oleh pemimpin PAS selama ini,yang terbaru “Amanat Dajal Hadi” !!

Lebih celaru lagi bilamana PAS berkompromi dengan kapiaq harbi,kecelaruan ini sebenarnya lebih celaru berbanding persetujuan PAS membenarkan Kalimah Allah diguna pakai oleh agama lain.

Rasanya seluruh pemimpin PAS tidak perlu Hipokrit dalam soal pengunaan kalimah Allah hari ini,kerana melayu Islam sudah lama celaru dan keliru dengan segala macam fatwa dan Amanat dari pemimpin2 PAS itu sendiri lebih2 lagi akhir2 ini dengan segala macam fatwa dan amanat dajal PAS yang menghalal cara PAS berpolitik.

Jadi rasanya pemimpin PAS tidak perlu hipokrit dalam isu penggunaan kalimah Allah ini.Kerana DAP sudah pun menunjuk jalan keluar pada PAS untuk  menangani isu ini…”kalimah “Allah” telah dibenarkan di Sabah dan Sarawak sejak 50 tahun dan digunapakai di Timur Tengah hampir seribu tahun,”[Lim Gunan Eng, 24 Disember]

Bermakna hari ini pemimpin PAS tidak perlu bersusah payah memutaq belit lagi isu kalimah Allah itu lagi, sekadar untuk mengambil hati umat melayu Islam,kerana alasan yang diberi oleh DAP itu sudah cukup mantap !!untuk PAS memperlembukan orang melayu lebih2 lagi jika dakwaan DAP itu sendiri mendapat restu dari “Dewan ulama PAS”!!

Kah..kah..kah..
Kah..kah…kah..
Kah.kah….kahhh




Jika PAS sebelum ini boleh memperlembukan orang melayu melalui “tahaluf siasi” kerjasamaPolitik PAS/DAP itu “bukan” atas dasar untuk menegak hukum dan Negara Islamorang melayu boleh pecaya !!..masakan isu penggunaan “kalimah Allah” yang diminta oleh DAP itu tidak dapat menyakinkan orang melayu!!

Hujah serta dakwaan oleh  DAP sudah cukup menyakin lembu2 melayu bahawa “di Malaysia Timur” sudah 1000 tahun lampau dibenarkan menggunakan kalimah Allah”!!

Kah..kah..kah..
Kah..kah..kah..
Kah…kah..kah..

Rasanya jika nak dibandingkan Isu penggunaa kalimah “Allah” dengan fatwa2 dan amanat2 Dajal yang dikeluarkan oleh pemimpin2 PAS selama ini ia lebih celaru dan huru-biru malah sudah menimbulkan rasa lebih lagi kurang senang di kalangan umat Islam dan amat2 mengelirukan orang Islam hari ini,renungkan !!.

Jika tidak masakan “Amanat Dajal” Hadi hari ini sudah ada desakan dan asakan yg datang nya dari penganut agama PAS itu sendiri agar Presidennya menarik balik Amanat dajai yang menyesatkan itu!!

Jadi hari ini kebimbangan pemimpin PAS terhadap isu penggunaan kalimah Allah itu sebenarnya Hipokrit semata-mata !!Ya Hipokrit !!

Sepatutnya pemimpin PAS lebih awal lagi sedar dan bimbang … akan timbul rasa” kurang senang” di kalangan umat Islam dengan segala macam fatwa dan amanat dajai yang dicipta dan direka oleh pemimpin mereka selama ini sebenarnya lebih mengelirukan orang Islam ,berbanding dengan isu pengunaan kalimah “Allah” itu sendiri….,lebih2 lagi bila PAS berkompromi dengan kapiaq harbi DAP yang terang2 menentang Islam !!,bukannya PAS baru merasa bimbang dengan isu penggunaan kalimah “Allah” yang baru dan sengaja di polimik oleh sekutu mereka DAP demi meraih undi!!

Sekali lagi GMC tegaskan ….pemimpin PAS berdakikan agama ini  jangan  “hipokrit” lah !!!.. !!



Setiap kalimah dan ucapan serta fatwa dan amanat dajal ciptaan PAS dibawah inilah yang sepatutnya Pemimpin PAS bimbangkan kerana ia lebih celaru,dan “mengelirukan” malah timbul rasa” kurang senang” di kalangan umat Islam dengan iklim Politik PAS sial akhir2 ini berbanding Isu pengunaan "kalimah Allah" yang sengaja dibangkitkan oleh DAP , semua itu.. hanya  "putaq belit" Politik Negara Kebajikan tajaan PAS sahaja,untuk mengelirukan rakyat !!tidak lebih daripada itu,jadi PAS usah menanguh diair keroh dalam soal Isu yang dibangkitkan oleh sekutu mereka hari ini !!

Dasar Politik putaq belit lidah bewak !!

" Orang-orang Islam yang berkongsi dengan orang-orang kafir untuk memerintah negara, menjadi kafir atau haram " - Hukum Dewan Ulama PAS Kelantan, Ogos 1963.

" Ini penting kerana kita juga mahukan sokongan dan undi bukan Islam dalam usaha memenangi pilihanraya umum akan datang " - Nik Aziz Nik Mat, Ucapan di Muktamar Dewan Pemuda PAS ke-31, Petaling Jaya, 24 Mei 2004.

“Janganlah orang-orang yang beriman mengambil orang-orang kafir menjadi teman rapat dengan meninggalkan orang-orang yang beriman. Dan sesiapa yang melakukan (larangan) yang demikian maka tiadalah ia (mendapat perlindungan) dari Allah dalam sesuatu apapun,….????? "

“Kita bersyukur dengan pendirian DAP sekarang, kerana mereka sudah berubah sikap dan sanggup bekerjasama dengan PAS, asalkan tidak mendirikan negara Islam " –
[ Nik Aziz Nik Mat, Berita Harian 12 Mei 1999].

" PAS Sedia gugur slogan negara Islam, jadi untuk mencari perdamaian itu, setakat mana yang boleh kita hendak kepada Islam, tapi kalau nampak menyusahkan tak apa..." - Nik Aziz Nik Mat, Berita Harian, 25 Jun 1999.

23 Januari 1999
“Jika DAP ikhlas nak tolong PAS, saya terima. Usahlah DAP, Syaitan pun saya boleh terima,”

24 Januari 1999
“Siapa yang nak tolong Kerajaan Islam, kami sebagai pemimpin Islam mesti terima sama ada DAP, MCA dan MIC. Kalau nak tolong mengapa kita tolak. Jika DAP ikhlas nak tolong PAS, saya terima. Usahkan DAP, syaitan pun saya terima"

Pulau Melaka (kuliah)
“Jika melawan UMNO tiba-tiba meninggal dunia, maka kita dikira mati syahid,”

12 Mei 1999
“Kita bersyukur dengan pendirian DAP sekarang kerana mereka sudah berubah sikap dan sanggup bekerjasama dengan PAS, asalkan tidak mendirikan negara Islam"

25 Jun 1999
“PAS sedia gugur slogan negara Islam, jadi untuk mencari perdamaian itu (dengan DAP), setakat mana yang boleh kita hendak kepada Islam, tapi kalau nampak menyusahkan tak apa…"

3 Julai 1999
“Terdapat unsur kafir dalam UMNO kerana parti itu menolak Islam dalam pentadbiran negara, UMNO juga ada ciri-ciri kafir."

6 November 1999
“PAS boleh terima pemimpin DAP jadi Perdana Menteri, tidak ada apa, asalkan dia terima syarat yang ditetapkan oleh Barisan Alternatif.

Apakah segala macam fatwa dan amanat dajal dari parti Zio_PAS selama ini tidak “mengelirukan dan menimbulkan rasa” kurang senang” di kalangan umat Islam?

PAS = Dasar politik belidah bewak !!



Komentar :

ada 2 comments ke “PAS bimbang umat Kristian keliru penggunaan Allah!berbanding umat Islam ! kah..kah..kahh”
Anonymous said...
pada hari 

Siapa saja jadi PM Pas mana kesah,janji UMNO binasa,yang diaorang terlupa Melayu dalam PAS pun sama-sama binasa kecuali ikut arahan POK NIK jangan mengaku Melayu!

Anonymous said...
pada hari 

PAS sebuah parti talibarut melayu yang berdakikan agama !!

Post a Comment

Pemilik Blog tidak bertanggungjawab atas komen-komen yang di buat.

Labels

 

© 2009 Fresh Template. Powered by Blogger.

© 2010 Tempe Template. Modified by GMC.

Fresh Template by NdyTeeN.