Sunday, December 9, 2012

ANTARA METOS DI-MEMALI DAN REALITY DI GAZA… DOA PAS DAN SUMPAH SHARON.



Sebenarnya selepas TRAGEDI yg kononnya berpunca dari UMNO..hikmahnya disebalik menyimpan seribu satu kemungkaran yg mengaibkan pemimpin zio-PAS… MEMALI MEMBONGKAR 1001 MACAM KEMUNGKARAN PEMIMPIN PAS SELAMA 25 TAHUN.

Keajaibkan dan keanihan sekadar metos dan legenda semata yang direka dan cipta untuk menipu bangsa..setelah keajaiban dan keanihan yang dicanang terbongkar realtynya terbongkarlah Penipuan !! Penyelewengan ! Salahguna Kuasa ! Kezaliman ! Pembohongan ! gengstarime!! Penganiayaan !dan Kronisme terlampau dalam perjuangan mereka!!

Allahuakbar !! semua yang terjadi dengan kehendak Allah ,inilah hikmah disebalik Tragedi mendedahkan satu perjuangan yang berdakikan agama antara metos dan reality,



ANTARA…Doa PAS dan Sumpah Sharon.........



"Saya anggap pengiktirafan ini adalah bantuan Allah yang sangat besar nilainya kepada kami. Sebelum ini pun, Allah sentiasa membantu kami dalam perjuangan menentang Israel,"

Abu Yazid, 29.



Kejadian-kejadian anih …

“Kisah kemunculan 'pasukan lain' yang turut bertempur, jasad para syuhada yang seharum kasturi dan beberapa peristiwa aneh sepanjang perjuangan menentang Yahudi bukan sekadar menjadi buah mulut para pejuang dan wartawan malah turut disebarkan oleh para khatib dalam khutbah Jumaat mereka.”

“Dalam satu kejadian lain, sekumpulan tentera Israel telah menahan sebuah ambulans. Apabila pemandunya ditanya adakah dia daripada kelompok Hamas atau Fatah, pemandu tersebut menjawab, 'saya bukan Hamas atau Fatah. Saya hanya pemandu ambulans'.”



>
Seragam putih

Tentera tersebut bertanya lagi, 'pasukan yang berpakaian putih di belakang kamu tadi dari kelompok mana?'

Pemandu itu kelihatan bingung sebelum menjawab, 'saya tidak tahu. Tiada siapa di belakang saya sepanjang perjalanan ke mari'.

Cerita tentang tentera berseragam putih seakan-akan menghantui tentera Israel. Mereka tidak tahu dari mana kumpulan ini datang, malah jejaknya juga sukar dikesan.

Dalam situasi lain pula, seorang khatib di Masjid al-Qassam yang terletak di wilayah Nashirat Gaza bercerita dalam khutbahnya tentang 'bantuan Allah' kepada pejuang Palestin.

"Pejuang tersebut telah menanam satu jerangkap samar untuk menyambut kedatangan tentera Zionis di satu kawasan lapang.

"Tidak lama kemudian, dia melihat sebuah helikopter menurunkan tentera Zionis disertai beberapa kereta kebal. Mereka melalui kawasan tempat dia memasang jerangkap samar tersebut.

"Pejuang tersebut memutuskan untuk kembali ke markas kerana mengandaikan jerangkap yang dipasangnya tidak boleh menghapuskan tentera yang ramai itu.

"Akan tetapi sebelum dia berganjak, terdengar bisikan di telinganya yang bermaksud, 'tetaplah di tempatmu maka Allah akan menguatkanmu'.

"Dia mencari dari mana datangnya suara itu namun tidak ternampak kelibat manusia lain. Akhirnya, dia menunggu di situ.

"Tidak lama kemudian, tanpa disangka-sangka ketika sebuah kereta kebal melalui kawasan jerangkap samar, kejaiban berlaku.

"Jerangkap samar itu meledak dengan dahsyat sehingga menghancurkan kereta kebal tersebut dan membunuh ramai tentera Israel.

Menurut Nisman, sepanjang 22 hari Israel melancarkan serangan besar-besaran ke atas Gaza pada 27 Disember 2008 hingga 17 Januari 2009, seramai 1,412 rakyat Gaza, kebanyakannya wanita dan kanak-kanak terkorban.

"Namun di sebalik kematian lebih 1,000 rakyatnya, seramai 5,000 bayi dilahirkan. Ini merupakan peningkatan luar biasa kerana secara puratanya dalam sebulan Gaza hanya mencatatkan kelahiran antara 3,000 hingga 4,000 bayi.

"Pendek kata, dalam tempoh kemuncak konflik Israel-Palestin, kami hilang seribu rakyat tetapi Allah telah gantikan mereka dengan 4,000 pejuang baharu,"
Nisman.

SUMBER KOSMO.[sini]

note:

Tetapi apa yang belaku dalam Politik PAS perkara sebaliknya ..1000 penyokong yang meninggalkan perjuangan PAS..50,000 penyokong DAP zio-PAS berjaya di lahirkan….


Komentar :

ada 2 comments ke “ANTARA METOS DI-MEMALI DAN REALITY DI GAZA… DOA PAS DAN SUMPAH SHARON.”
Anonymous said...
pada hari 

SLM BRO..SAPE WALLY SLIPAU NAK MENDOAKAN KEHANCURAN ORG LAIN?..DIA TU WALI SLIPOR CABUK MOLOT BERUS SABUT JEK!..ALLAH TAK PERKENAN PUN DOA MERAPU!!..TAK MUSTAJAB...TAKDE MENDER PUNNN KEHKEHKEH

Anonymous said...
pada hari 

salam!! Jeffy...he..he...he....nak tunjuk pada puak2 pas sebuah perjuangan yang real bkn pembohong dan menipu...cakap islam bedegar-degar penyokong dan penganut masih jadi pengunjung pusat judi 4 anggka...kah..kah..kah...pemimpin pula penyangak duit anak2 yatim...

Post a Comment

Pemilik Blog tidak bertanggungjawab atas komen-komen yang di buat.

Labels

 

© 2009 Fresh Template. Powered by Blogger.

© 2010 Tempe Template. Modified by GMC.

Fresh Template by NdyTeeN.