Sunday, June 26, 2011

UMNO KEDAH BKN PERTIKAI…TAPI BUKTIKAN !! kah…kah..kahh


Cuit Dato’Bashah sikit……

Yang penting “BUKTI”!!

Bukan mempertikaikan kesahihan fakta dalam buku ‘Pencapaian Kedah Sejahtera’ PAS.


Kerana kerab sangat dok pertikai ni lah.. buat rakyat muak dan melugai..!!

Bukti lansung tak mau bagi... rakyat nak tengok,nak faham,nak nilai dan nak rasa...


Bukti !! apa yang tidak sahih..apa yang sahih belaku dan tidak belaku bukan terus....terus petikai pencapaian Kedah Belanda…?

Contohnya….apa dia? Jadi macam mana dah dengan janji2 depa,apa yang tak betoi dan apa yang songsang!!….tu yang tok Bashah kena pejelaskan pada rakyat..yang penting rakyat kena faham bukan puak2 UMNO kena faham.

Bila rakyat tak faham, dan umno saja yang faham jadi tiap pertikaian tu...hanya buat UMNO syok sendiri... rakyat tetap benci UMNO !! pasai UMNO petikai... itu dan ini... apa satu bukti pun rakyat tak nampak..dan rasa...sebab tak jelas..

Rakyat bukan macam kita yang tidur bangun dalam periok politik…

Hidup depa ...sapa yang bagi depa senang..!! depa sokong…betoi tak betoi itu bukan kerja depa nak faham..yang nak kena bagi rakyat faham pemimpin..rakyat bukan ada gaji nak faham politik..macam pemimpin UMNO kena faham, kalau tidak negeri terlepas pada PAS, kalau rakyat tak sokong…


Rakyat hari ini dah biasa sangat dengan susah.. kalau senang pun tak sesenang pemimpin politik baik UMNO mau pun PAS..

Kasut Jepun tak pernah betukar ke kasut kulit ,baik UMNO perintah maupun PAS perintah..hidup depa serupa ja..


Pada depa PAS pun serupa UMNO pun serupa..

Cuma UMNO kena bagi rakyat nampak,faham,sentuh dan seterusnya bagi mereka rasa.....rasa apa yang kita pertikai,betoi ka? atau hanya politik ka?

Kalau depa rasa ni cuma politik..mungkin pertikaian kita tak ada faedah buat habih ayaq lior saja.

Hari ini GMC “rasa”..”rasa”..”rasa” pertikaian UMNO sekadar bagi rakyat dengar ..masuk telinga kanan keluar teliga kiri saja..rakyat tak rasa apa yang dipetikaikan oleh UMNO itu…pedas ke? manih ke? pahit ke? kelat ke? seterusnya sedar dan faham..o..o..o…UMNO tu pait macam akar seruntun..tak manih macam pelam MADA.

Sebab rakyat tak dapat rasa apa yang UMNO petikai ....kerana tak ada bukti pun yang boleh tunjuk, bagi rakyat nampak,sedar dan seterus rasa apa yang UMNO kata itu betoi bukan auta..!!



Rakyat hari dah canggih..dah tau apa itu gemik..apa itu polimik..dan macam2 istilah yang mungkin pemimpin UMNO sendiri tak faham pakai hentam seberono saja….rakyat ada kamus yang disediakan oleh pemimpin PAS dan PKR..macam2 istilah depa belajaq..

Sebab tu... Bukti itu penting setiap apa yang UMNO petikai !!

Tanpa bukti ..setakat petikai itu memang kerja pembangkag kena praktik macam UMNO Kedah hari ini.

Tetapi ia perlu dibuktikan…sebagai pembangkang UMNO Kedah kena bukti..biar rakyat buka mata,bukan setakat petikai apa yang PAS buat…itu tidak cukup Tok..bashah..

Rakyat boleh petikai juga apa pula yang UMNO Kedah telah buat hari ini…???

Kuat ke UMNO Kedah hari ini..? …pun juga kena bukti pada rakyat bkn nak bukti pada pemimpin UMNO dan penyokong..penyokong UMNO ...tapi bukti pada rakyat !!

Penyokong dan pemimpin UMNO tak ramai berbanding rakyat Kedah...itu UMNO faham.!!Sebab apa UMNO kena dulukan rakyat bagi depa faham....UMNO tak faham mampuih pi le..

Hari ni masalahnya rakyat tak faham... bukan tak mau faham!! sebab pemimpin UMNO sendiri tak faham apa yang dia petikai…rakyat bertambah2 lagi le tak faham..

Waktu nil ah PAS ambik peluang tolong bagi faham pada rakyat yang cuba nak faham..meloponglah UMNO segala apa yang dipetikaian kan bejaya diputaq belit oleh PAS..!!

Lemah ke PAS Kedah hari ini???…itu juga perlu bukti,apa yang depa lemah dan bukti kita kuat !! baru boleh rakyat nilai,rasa, betoi ke PAS lemah!!! UMNO kuat lagi pekasa?..

Setakat petikai.... lepas tu UMNO hebah kata depa manihhh.... itu tak cukup !!…

Sebab rakyat masih rasa macam pait bedegung sebab UMNO tak bagi sampai peringkat depa merasa apa yang dipetikai..


Pas juga boleh petikai UMNO Kedah berlori2 ..setakat nak petikai….tapi yang penting, apakah yang dipertikai tu disertakan bukti yang boleh bagi rakyat pecaya!!

Setakat petikai semua orang boleh petikai yang jadi masalah “BUKTI” nak bagi rakyat Nampak,nilai,dan sedar..baru rakyat dapat rasa….ooooo betoi le apa yang UMNO petikai tu..

Rakyat tak bodoh... walaupun darahnya hijau macam taik lembu..kalau sekadar UMNO petikai buktinya eeeelekk !! po cheik..!!…

Tapi kalau setakat petikai rakyat rasa macam angin betiup atas gunung Jerai saja lalu …buuuusssssss..bussss … macam tu saja..

Kah..kah.kah…..

UMNO Kedah jangan petikai…tapi kena BUKTI bagi rakyat nampak,dengar,nilai dan rasa!!

Hari ni rakyat nak bukti…!!!

Tu... dia.. Anwar!!! bersukan kayak…!!

Baru le rakyat Nampak!sedar ! dan rasa...oooooo lagu tu Anwar..!! !

Seterusnya rakyat dapat nilai.. baguih ka Anwar?..

Jadi kalau depa nak sokong juga mampuih pi le kat depa...!!

Masalahnya sekarang Rakyat tak nampak,tak dengar,tak merasa apa yang UMNO dok kalut petikai itu dan ini...UMNO kedah sedar dak ??

UMNO tak payah bagi tau...itu dan ini tentang PAS ...

Rakyat boleh nilai sendiri..yang penting UMNO kena bagi sampai rakyat boleh nilai…bukan setakat habaq kata pelam MADA tu manis…tapi kena bukti…!!!

Nak bukti….bagi la seorang sebiji pelam kat rakyat…bagi depa rasa..jangan dok tunjuk atau dok habaq…ni mangga MADA,sedap,manih,lazat..

Nak buat apa....????????????????????????

Rakyat yang tak pernah rasa pelam MADA tobat lahum dia tak pecaya manih!!!

Seterusnya kalau rakyat dah dengar dan rasa apa yang UMNO dok petikai tu betoi..

PAS itu parti Ajaran Sesat…,PAS penipu,pembelit,penyangak tabung Memali,PAS itu parti kapiaq sebab ada bukti dari nas PAS iaitu …

"Orang-orang Islam yang berkongsi dengan orang-orang kafir untuk memerintah negara, menjadi kafir atau haram"

Jadi baru rakyat yang tak buta Nampak,faham dan rasa…betoi la kalau sokong PAS hari ni depa jadi kapiaq…??

Jadi tak payah UMNO dok kapiaq2 depa lagi....

Kalau ada yang cuba nak petikai pun tak le banyak sangat mungkin yang hijau pekak saja…yang tak berapa nak hijau tentu boleh sedar,seterusnya rasa...ooooo betoi la.....

...Kita la nei kapiaq..dok sokong PAS!!!

Tak payah la UMNO dok kapiaq depa...depa sendiri pun dah boleh pikiaq ..depa pun faham tentang Hukum !

Depa lebih faham dari kita….sebab yang jadi kapiaq depa bukan kita !! tak payah dok gadoh...gadoh..UMNO pun bkn berani sangat dengan Ostat Azizan…nak petikai hukum PAS ni..

Kah..kah..kah…

Akhir sekali GMC nak tanya UMNO kedah setakat hari apakah usaha2 kearah menyedar dan memberi rakyat rasa bahawa janji2 PAS dalam PRU12 itu pebohong? Penipu,putaq belit saja… ada UMNO Kedah buat????

Tapi PAS ada buat road show..bagi rakyat sedar dan rasa segala pertikaian UMNO itu tak betoi….…sebab tak ada bukti sohih dari pemimpin UMNO sendiri .Semua petikaian tu PAS anggap UMNO cuma nak cari puplisiti murahan nak bagi Dato' Najib kata.ooooooo UMNO Kedah rajin,kuat,pekasa,berani,boleh ambik balik kedah...tu je ayat mudah PAS untuk UMNO!!


kah,..ka..kahh..

Memo Editor
Fakta 'Pencapaian Kedah Sejahtera' diragui.

ANAK BUKIT - UMNO Kedah mempertikai kesahihan fakta dalam buku ‘Pencapaian Kedah Sejahtera’ yang memperjelas pencapaian Kedah berdasarkan janji dalam manifesto Pilihan Raya Umum ke-12 (PRU12) yang diedarkan 13 Jun lalu....

[Baca sat tang nei]

Komentar :

ada 5 comments ke “UMNO KEDAH BKN PERTIKAI…TAPI BUKTIKAN !! kah…kah..kahh”
Anonymous said...
pada hari 

Kepada UMNO Kedah ada baiknya apabila berkata sesuatu di ikuti dengan dalil dan bukti. Sesungguhnya petani-petani, pekerja ladang, peniaga dan berbagai-bagai lapisan masyarakat lagi tidak faham apa yang puak-puak UMNO faham. Jadi carilah satu formula yang terbaik untuk mereka mudah faham. Dalam hal ini adalah lebih baik kalau Tok Bakri dapat memberi idea yang bernas kpd Tok Bashah khasnya dan UMNO Kedah amnya.

Anonymous said...
pada hari 

Dato,Mat Bashah lah yang kena fikir semua itu.Mengapa orang lain? kena fikir untuk dia.

Anonymous said...
pada hari 

Buat la macam jiran UMNO Kedah iaitu UMNO Penang yang saban minggu dok buat roadshow di bawah jenama 'Pentas Pemuda', dah panggil YB Zul Nordin. UMNO Kedah masih dok biaq Johari Abdul dok chong kita semua, sedarlah dari mimpi mu wahai UMNO Kedah

Anonymous said...
pada hari 

tak pa UMNO kedah selesa lagi.PRU13 depa kaut semua kerusi UMNO tinggal gusi..he..he..heee

Anonymous said...
pada hari 

dah hampa kata lagu tu takpa la. haha

Post a Comment

Pemilik Blog tidak bertanggungjawab atas komen-komen yang di buat.

Labels

 

© 2009 Fresh Template. Powered by Blogger.

© 2010 Tempe Template. Modified by GMC.

Fresh Template by NdyTeeN.