Thursday, June 16, 2011

PAS LEBIH HARAM JADAH DARI DAP - MAT SABU. kah..kah..kah..


SU MB KEDAH BUDAK HINGUSAN- MAT SABU.

Kah..kah..kah..


Begitulah komen Mat Sabu bila rakan taulan dalam PAS bertanya tentang tegurannya terhadap Politik Kedah yang dijawab oleh budak suruhan MB….aahhh itu penjelasan budak hingusan!!

Kah..kah..kah.
Kah..kah.kah..
Kah..kah..kah..kah.

GMC teramat setuju dengan pandagan Mat Sabu komen yang diberi oleh SU MB Kedah Belanda yang cuba melindungi sesuatu isu yang sudah Mat Sabu dimaklumkan.SU MB tidak perlu menjelaskan yang lebih tepat dari apa yang cukup tepat diperkatan oleh Mat Sabu terhadap kerajaan Kedah dibawah Naungan MB Kedah Belanda.

Siapa Mat Sabu jika nak dibandingkan dengan budak hingusan suruhan MB?Mat Sabu lebih mengenali MB dari budak suruhan yang bertaraf SU hingusan.

Setiap yang terkilas didalam Politik PAS Kedah Mat Sabu lebih tau yang mana lebih tepat dan yang mana rencong.Budak suruhan MB yang masih beringus dalam sepak terajang Politik PAS tidak perlu untuk menjelaskan yang mana tepat dan yang mana runcing didalam.

Jika Allahyarham Ghafar Baba nafasnya pun sudah berbunyi UMNO begitu juga dengan MAT SABU kentutnya pun sudah berbunyi PAS.

Jadi tak perlulah SU hingusan MB bersusah payah untuk melindungi pekong Bos serta kroninya yang lebih berfikiran seperti pemimpin UMNO itu.

Mat Sabu tidak seperti Azizan Razak Mb Kedah Belanda yang berdarah keturunan UMNO.Dalam keluarga MB Kedah Cuma dia saja yang berjiwa PAS lain2nya berdarah pekat UMNO.

Tidak hairanlah Azizan lebih bermirip pada pemikiran UMNO dari segi kroni,pangkat,selewengan dan putaq belit,temasuk perangai.

Untuk penjelasan lanjut tanya bekas Driver Azizan Razak.

Bukan sekadar isu balak yang disebut itu sudah cukup tepat ‘Kalau Pas tak ambil, UMNO akan ambil’ malah ada yang Mat Sabu belum sebut lagi Isu tender terbuka Balak yang sudah diagihankan .Tetapi belum masanya lagi untuk Mat Sabu perjelasan pada MB Kedah.

Kenyataan Mat Sabu diatas menunjuk betapa rakus dan kemaruknya puak2 haram jadah ini dengan kekayaan dan pangkat.Kenyataan Mat sabu tersebut menunjukkan sikap haiwan pemimpin PAS.

Isu gila pangkat,harta dan kekayaan ini cukup hangat diperkatakan belaku pada pemimpin PAS di Kedah.. malah sudah pun sampai pada pengetahuan Mat Sabu cerita2 yang lebih buruk…mungkin SU hingusan belum mendapat maklumat yang tepat lagi…Jadi soal maklumat tidak tepat atau sebaliknya itu tidak timbul yang penting kenyataan Mat Sabu tentang PAS Kedah lebih dari tepat.baik isu gila pangkat,mangaut hasil bumi dengan agenda tender terbuka , penyelewengan dan putaq belit pemimpin PAS Kedah. 3 tahun sudah cukup buat Mat Sabu menilai kepimpinan PAS Kedah.

Mat Sabu tidak perlu merojok pada mana pihak kerana MAT SABU hanya hidup dalam iklim PAS,tidak seperti Azizan Razak dan kuncu2nya termasuk SUnya yang mampu hidup dalam berbagai iklim.

Mat Sabu membuat kenyataan secara terbuka mengkretik kerajaan PAS Kedah berbanding kerajaan dibawah kepimpinan LGE yang jauh lebih baik.

Ini bermakna PAS Kedah dibawah naungan MB Kedah Belanda bertaraf Ulama yang baran itu jauh lebih terok berbanding Kerajaan DAP di Pulau Pinang.


Dari kenyataan terbuka Mat Sabu jelas apa yang GMC perkatan selama ini terhadap kepimpinan MB Kedah Belanda ini diakui benar oleh Mat Sabu secara tidak langsung.

Ini barmakna Azizan Razak dan kuncu2nya akan panas punggung dan lubang juboq dengan lain isu yang akan Mat Sabu bangkitkan.


Tendangan sulung Mat Sabu terhadap kepimpinan PAS Kedah dibawah naungan Azizan Razak cukup dinantikan oleh penyokong PAS Kedah khusunya yang mau melihat Azizan Razak serta kuncu2nya berundur diantaranya Yusof Husin dan beberapa lagi kuncu2 Azizan yang menentang Mat Sabu.

Hari ini jelas Mat Sabu meletakkan DAP lebih baik dari kepimpinan ulama Baran yang berfikiran UMNO bermirip kearah gila kuasa,pangkat,dan mengikis hasil bumi demi kepentingan perut.

Syabas bang Mat Sabu !! Jasamu di Kenang!!

Terbukti hari ini PAS dibawah naungan Ulama Politik DAJAL perlu mencontohi pengurusan yang diamalkan oleh DAP baik di Kedah maupun di Kelantan yang kononnya dibawah naugan Tok Guru yang asyik berfatwa gila babi.

“Pas perlu mencontohi pengurusan yang diamalkan Pulau Pinang bagi meningkatkan integriti dalam pentadbiran negeri memandangkan perubahan yang berlaku di Kedah dan Kelantan masih belum mencukupi, selain menyifatkan ada ahli Pas masih berfikiran seperti pemimpin UMNO”

“ wakil rakyat Pas mengubah sikap kerana beliau bimbang dengan penyelewengan yang wujud dalam parti itu membabitkan isu tanah dan sumber balak”

“kenyataan ‘pedas’ beliau yang menimbulkan rasa kurang senang ialah dakwaan pemimpin Pas kini lebih berminat untuk mendapatkan gelaran ‘Datuk’ daripada istana, yang disifatkan sebagai pemujaan kepada sistem kasta dan feudalism”

[ Timbalan Presiden Pas, Mohamad Sabu]


“adalah lebih wajar sekiranya Mohamad mendapatkan maklumat dan gambaran yang jelas daripada kepimpinan Pas Kedah mahupun Kelantan sebelum membuat kenyataan yang boleh menimbulkan kekeliruan.

“Saya percaya pandangan beliau berdasarkan maklumat daripada golongan pinggiran, teguran terbuka seperti ini lebih manis dibuat dalam mesyuarat peringkat Pusat dihadiri oleh Pesuruhjaya Pas Negeri,” katanya.

[Setiausaha Politik Menteri Besar, Muhammad Sanusi Md Nor]


“Saya setuju dengan pandangannya bahawa isu pangkat menyalahi matlamat perjuangan asal parti, dan jika ada pegangan seperti itu dalam ahli Pas.

[Setiausaha Politik Menteri Besar, Muhammad Sanusi Md Nor]


saya tidak lihat adanya pemikiran seperti itu dalam pemimpin Pas Kedah, malah tidak ada sikap mahu berlumba mengejar gelaran atau berebut tanah dalam kalangan wakil rakyat atau Exco,” [[Setiausaha Politik Menteri Besar, Muhammad Sanusi Md Nor]

Hasil balak meningkat berlipat kali ganda setiap tahun.

kah..kah..kah.
kah.kah..kah..
kah..kah..kah..kah..kah...kah..

Clik disini.

Komentar :

ada 0 comments ke “PAS LEBIH HARAM JADAH DARI DAP - MAT SABU. kah..kah..kah..”

Post a Comment

Pemilik Blog tidak bertanggungjawab atas komen-komen yang di buat.

Labels

 

© 2009 Fresh Template. Powered by Blogger.

© 2010 Tempe Template. Modified by GMC.

Fresh Template by NdyTeeN.