Saturday, June 18, 2011

MEREKA UMPAMA ANJING-ANJING “AL-KALB”…kah..kah..kah..


ALLAH swt mengingatkan kita didalam suraf Al A'raf:175-176, akan ada dikalangan mereka yang diberikan 'ilmu dan pengetahuan kitab (saperti para 'ilmuan dan agamawan), namun mereka bermati-matian cenderong kepada dunia dan menurut hawa nafsunya, maka ALLAH swt umpamakan mereka saperti "Al-Kalb - Anjing-Anjing"!!!

[Sedutan dari Blog Zul4 Kulim]

Apakah mike lupe yang mike telah menghina agama dan memperkartunkan diri mike sendiri?

Kami jadikan (ketaqsuban mereka kepada dunia, habuan dan pangkat) sebagai dinding penghalang dihadapan, dibelakang mereka, dan Kami tutup mata mereka, sehingga mereka menjadi buta tidak melihat. Sama sahaja bagi mereka, samada kamu berikan peringatan atau tidak, mereka tetap tidak akan menerima kebenaran (dan mempercayainya serta beriman)".

Janganlah kita ni muncul sekadar menjadi mujahiddin dan ulama' kartun je yop!!!

Sebenarnya mike yamg telah menghina ALLAH swt, menghina Rasulullah saw, DAN mike juga sebenarnya telah memperkartunkan diri sendiri yop! [Clik]

"Senator Mumtaz Md Nawi (gambar) berkata, tindakan terbaru Utusan yang menyiarkan kartun yang mengulas kes rogol amat jelas memperlihatkan kejahilan akhbar itu mengenai sistem perundangan Islam.[sini]

Kah..kah..kah..
Kah..kah..kah..kah..

Senator kah yang Jahil atau... Akbar Utusan yang Jahil?

Kah..kah..kah..

Kepada Senator PAS mirip nama Artis Boolywood ini Zunar yang pernah melakarkan kartun , Isu kalimah Allah tidak memperlihatkan kejahilan pemimpin PAS kah temasuk senator sendiri?

Bila “KALIMAH” Allah yang dipersendakan oleh puak2 kamu Kapiaq Harbi PAS sebelum ini dijaja?

Apakah pemimpin PAS/PKR dapat menerima dengan hati terbuka serta penuh kelucuan kalimah Allah diperlekehkan yang menghina ulama dipermainkan oleh kartunis mereka?.

Cukup-cukup lah PAS PKR temasuk senator PAS dalam penghinaan terhadap agama, kini kita mahu melihat apakah tindakan PAS dan PKR didalam hal ini,…

Jika benar mereka memperjuangkan kesucian Kalimah Allah apa tindakkan yang mereka telah ambil sebelum ini terhadap kartunis mereka??

Tidak lain dan bukan mike lupe yang mike telah menghina agama dan memperkartunkan diri mike sendiri?


Tepat kenyataan Zul4 Kulim dalam Blognya.

“mereka bermati-matian cenderong kepada dunia dan menurut hawa nafsunya, maka ALLAH swt umpamakan mereka saperti "Al-Kalb - Anjing-Anjing"!!!

[Sini] http://rmf7.wordpress.com/2011/04/30/pkr-menghina-kalimah-allah-muhammad-kartunis-zunar/

Dan [sini] http://www.mykmu.net/?p=10059

Akhirnya disini.Zul4.

Komentar :

ada 0 comments ke “MEREKA UMPAMA ANJING-ANJING “AL-KALB”…kah..kah..kah..”

Post a Comment

Pemilik Blog tidak bertanggungjawab atas komen-komen yang di buat.

Labels

 

© 2009 Fresh Template. Powered by Blogger.

© 2010 Tempe Template. Modified by GMC.

Fresh Template by NdyTeeN.