Monday, June 20, 2011

KAH..KAH..KAH…Sop !..Sop !!


Betol …!!

Usop yang beli batu tu….KAH..KAH..KAH….

Tapi….. trailer yang membawa jentera berat, Steamroll,backhoe dan lain machinery temasuk perkerja2 BINA Kuari tu usop beli juga ka??

Kah..kah..kah….


Semua machinery tu…BINA Kuari yang punya !!!

Kah..kah..kah.

Bukan usop yang punya…Kah..kah..kah..

Kalau ia pun usop beli batu..berapa pula Kos yg Usop bayar pada BINA yg datang dari jauh semata2 untuk ratakan batu kasaran yang bemilai RM294.60 di laman rumah Usop?

Kah..kah..kah…


Persoalannya patut ke RM294.60 batu yang Usop beli berbanding machinery yang Bina Kuari bawa dari Bukit Perak Alor setar??

Persoalan rakyat Kedah/penduduk Memali..

1] Berapa jumlah kos/harga machinery temasuk upah perkerja2 BINA Kuari tu yg usop beli atau bayar..?

Kah..kah..kah..
Kah..kah..kah..kah
Kah..kah..kah…kah..kah…

Rakyat tidak pertikai batu yang Usop beli...tapi Perkhidmatan BINA Kuari yang datang dari jauh semata2 untuk meratakan batu yang bernilai RM294.40 tu???

Apakah Usop santorian beli batu RM294.40 tu termasuk Kos Machinary serta perkhidmatan BINA Kuari ?

Kah..kah..kahhh

Yang SPRM tutup fail seperti kenyataan Usop dalam Akbar Sinar tu..mungkin Isu harga batu yang Usop beli.

Itu.... betol......betol..betol...

Yang tak betol penggunaan machinary BINA kuari punya..itu yang tak betol !!.


Jadi .... Isu salahguna kuasa, SPRM belum tutup fail lagi kot??


Atau SPRM akan buka Fail di Putra Jaya


Kah..kah..kahhhhh

kah..kah...kah,,


Komen: Dari Pengunjung diBlog Sungguh Ka tentang Isu salahguna Kuasa Senator PAS.

Wahai SPRM yang sudah buat siasatan di Bina Kuari, ikut kata YB Senator Yusuff Hussain dalam Sinar Harian hari ini 18 Jun 2011 muka U5, bahawa siasatan tu telah tutup fail, kerana siasatan telah selesai.


Berani YB Yusuff cakap macam tu?, sedangkan itu kerja SPRM. Apa, SPRM pun YB Yusuf Hussain nak rasuah jugak ka?.

Yang menjadi heboh dan banyak persoalan orang kampong di Memali hingga ka hari ini ialah, bukan pembelian batu kasaran oleh YB Yusuff Hussain yang bernilai RM294.60 itu. Semua orang tahu, batu yang berharga sebanyak itu memang boleh dibeli di Baling puuunn..

Apa yang disoal oleh orang kampong ialah, YB Yusuf Hussain menggunakan kedudukannya sebagai Pengurusi Bina Kuari yang dilantik oleh MB Ustaz Azizan mengarahkan BINAK menghantar harta GLC/peralatan membuat jalan, satu unit steamrol, satu unit backhoe, satu jeep, satu pick-up dan saorang Penyelia karumahnya hanya untuk meratakan batu kasaran menjadi cantik.

Sedangkan semua perkakasan itu adalah hak Kerajaan/GLC/rakyat. Ini yang dipersoalkan. Ini yang orang kampong Memali komplen.

Yang YB Yusuff Hussain jelas, kata dia dah bayar dan ada resip, itu tak ada persoalan. Kerana, satelah peralatan itu dibawa ka Memali, orang kampong merasakan jalan kampong mereka akan dibina jalan tar.

Tapi tidak, alatan jentera tersebut hanya digunakan meratakan halaman rumah Yusuff Hussain dan kemudian jentera tersebut dibawa keluar dari situ.

Orang ramai hendak tahu sekarang, pasai apa YB Yusuff Hussain tak gunakan peralatan ini sabelum dia dilantik menjadi Pengurusi Bina Kuari?.

Dahulu, masa orang lain menjadi Pengurusi, orang lain tak pernah gunakan kedudukan mereka. Malah Bina Kuari di inci betul-betul akaunnya jika didapati rugi, hinggakan Pengurus Besarnya Syed Yusuff Syed Omar hangat punggung. Tanyalah Syed Yusuff yang masih hidup lagi.

Mengenai Tabong Memali yang hari ini langsung kering, YB Yusuff Hussain nafikan bahawa dia tidak terlibat dengan kelicinan wang dalam tabung tersebut, siasatan eloklah dibuat keatas YB Yusuff Hussain.

Kerana lesapnya habis wang Tabung tersebut bukan tanggungjawab Ustaz Azizan sebagai Setiausaha PAS Kedah, tapi tanggungjawab Yusuff Hussain, kerana urusan kewangan ada dalam tangan Yusuiff Hussain dan juga PAS Baling.

Yusuf Hussain tak boleh menafikannya dengan mudah kapada Sinar Harian hari ini.

Mengapa terjadi, pelajar-pelajar anak2 mangsa Memali tidak dapat melanjutkan pelajaran. Adakah kerana akaun telah ditutup oleh Ustaz Azizan yang jadi Setiausaha PAS Kedah, sedangkan usaha membantu pelajar wajib diteruskan?.

Itu janji PAS. Disini bermakna Ustaz Azizan pun turut tidak berjawablah?. Ustaz Azizan perlu memberi penjelasan tentang hal ini.

Jangan jawab macam orang bodoh "SAYA TAK TAU, SAYA TAK TAU". Anak-anak mangsa Memali perlu tahu hal ini. Berasaskan kenyataan Yusuff Hussain bahawa Azizan ada peranan disebalik cerita melesapkan duit Tabung Memali, memang patutlah Azizan menjaga hati Yusuff Hussain dengan melantik beliau sebagai Setiausaha PAS Negeri dan bagi habuan lagi dengan melantik Yusuff Hussain sebagai Pengurusi Bina Kuari dan Ahli Dewan Negara lagi.

Itu sebagai menutup mulut Yusuff Hussain.


Adalah difahamkan bahawa Mat Sabu Timbalan Presiden PAS sekarang teramat-amat tahu tentang hal/isu Tabung Memali ini. Dan Mat Sabu, mengikut maklumat yang kita ketahui, beliau amat membenci dengan pemimpin PAS Kedah yang diterajui oleh Azizan dan Yusuff Hussain ini. Kita tahu Mat Sabu tak akan menjawab telahan ini.

Tapi, semua orang tahu, termasuk ahli-ahli PAS Kedah yang vetran tentang kejala/penyakit barah tahun 2009 mengenai penghasilan balak yang kunun ada tender terbuka yang dikomen oleh Mat Sabu ketika berceramah di Kedah baru2 ini. Siapa yang dapat?. Itu soalan Dato Bashah Ketua UMNO Kedah.


Semua ini, pemimpin PAS Kedah wajib jawab. Jangan ingat jawab dalam Sinar Harian hari telah memadai. Yang SPRM perlu siasat ialah Yusuff Hussain menggunakan alatan kerja jalan kepunyaan Bina Kuari yang pergi kerumahnya hampir seratus batu dari Bukit Perak ka Memali.

June 18, 2011 9:17 PM


Read more:
http://sungguhka.blogspot.com/2011/06/usop-sentorian-kedah.html#ixzz1PotYkE3Fungguh k

Sungguh KA..SPRM Tutup Fail ???

kah..kah..kah...kaHHHHHHHH




Komentar :

ada 1
Anonymous said...
pada hari 

GMC, pasai apa SPRM macam kena tutup mulut niiiihh.???

Anwar Ibrahim kata, peimpin Kerajaan bn sekarang raswah. Pasai apa pemimpin Kerajaan PR/PAS Kedah yang betul-betul raswah macam YB Yusuff Hussain gunakan kedudukannya sebagai Pengurusi Bina Kuari macam GMC kata tu, pasai apa SPRM dok diam?. Adakah pasai Pengarah SPRM Pulau Pinang anak orang PAS di Parit Panjang yang bapak dia kenal YB Yusuff Hussain ni, maka Pengarah tersebut tak mahu ambil tindakan keatas YB Yusuff Hussain?. Jika macam tu, tak kena lah.

Ikut cerita beberapa pihak di Memali, lapuran perlakuan salahguna alatan Bina Kuari oleh YB Yusuff Hussain tu dah di hantar kapada SPRM Pulau Pinang. Pasai apa SPRM tak siasat perkara ini?.

Kita nak tunggu lah, apa tindakan SPRM?. Jika kita dok buat komen sampai macam ni pun SPRM diam juga, boleh jalanlah SPRM niiihh....

Post a Comment

Pemilik Blog tidak bertanggungjawab atas komen-komen yang di buat.

Labels

 

© 2009 Fresh Template. Powered by Blogger.

© 2010 Tempe Template. Modified by GMC.

Fresh Template by NdyTeeN.