Monday, February 7, 2011

TRAGEDI NGERI DIKUALA KETIL...!! kah..kah..kahhh


Mengikut senario dan maklumat-maklumat yang GMC terima Projek Kampus Tetap KUIN di Kuala Ketil ,Kedah ini akan menuju kepada Proses pembinaan yang sukar dan terlalu mustahil ia dapat disiapkan mengikut standard yang diperlukan dengan kos yang sepatutnya..

Maklumat lain yang GMC dengar kelulusan banggunan yang dikeluarkan oleh pihak berkuasa tempatan juga meragukan kesahihannya serta penuh dengan kekeliruan sewaktu proses pembinaan sedang dilakukan…contoh Plan yang khabarnya sudah diluluskan masih boleh diubah-ubah sewaktu pembinaan kerana kebanyakkannya tidak logik,salah dan bahaya pada penghuni khususnya pelajar-pelajar nanti…

Persoalannya mengapa pihak pemantau projek yang diwakili oleh pihak tertentu gagal mengesan dan mengambil tindakan sewajar bagi membetulkan keadaan kritikal yang dihadapi dalam proses pembinaannya ini jika ia benar2 Projek PAS ini bermasalah???

Kah..kah..kahhh..

Dari senario diatas apakah pemimpin PAS sedar situasi yang sedang dialami dan risiko yang bakal dihadapi satu hari nanti oleh penguhuninya?..Atau rata-rata pihak tertentu dalam Rejim PAS hanya mampu menunding jari sesame sendiri dan akhirnya rakyat yang menerima padah dan natijahnya??

Dan tercapaikah impian Azizan Razak untuk melihat Kolej Universiti Insaniah (KUIN) kampus Kuala Ketil yang menelan perbelanjaan “LEBIH “ dari RM330 juta pada September 2013 nanti bertukar menjadi tapak sejarah Ngeri ?

Dan akhir sekali tercapaikah cita-cita dan impian “LENA” Azizan Razak untuk melihat Kuala Ketil muncul sebagai salah sebuah bandar baharu di Kedah tidak lama lagi….[sini]

Atau..... Bandar berhantu dengan sejarah Tragedi Ngeri?

Kah.kah..kahhhhh...

Ini bukan soal politik lagi...tapi nyawa pelajar-pelajar satu hari nanti !!

Jangan yang dikejar tak dapat...yang dikendung berciciran....!!

Sesal dulu..pendapatan sesal kemudian tidak berguna...!!

kah..kah...kahh..

Kuala Ketil bandar "hantu" dari tragedi Ngeri!!!


Komentar :

ada 0 comments ke “TRAGEDI NGERI DIKUALA KETIL...!! kah..kah..kahhh”

Post a Comment

Pemilik Blog tidak bertanggungjawab atas komen-komen yang di buat.

Labels

 

© 2009 Fresh Template. Powered by Blogger.

© 2010 Tempe Template. Modified by GMC.

Fresh Template by NdyTeeN.