Wednesday, January 5, 2011

UMNO PEKASA..TAPI LEMAH KERANA BARUA !!! kah..kahh..kahhhhhhh


Sebenarnya BARUA2 dan talibarut dlm umno ini tidak ramai...tapi suara2 dari barua2 dan talibarut ini saja yang merosak UMNO dari dalam.Kerana suara mereka dianggap lebih tepakai dari suara rakyat bertaraf paria ini dibawah ini…

Masalahnya Barua2 dan talibarut2 ini pula terlalu rapat dan sesetengahnya menjadi org kepercayaan pemimpin teratas..sedangkan inilah petualang yang UMNO perlu ditranfomasikan…

UMNO lemah bkn kerana kuat nya pengaruh pembangkang..tapi UMNO lemah kerana barua2 UMNO dan talibarut UMNO sendiri.

Ini reality!!!!

Barua2 spesis inilah yang menyuntik Virus bagi melemahkan UMNO dari dalam….tapi sedarkah pemimpin UMNO.

UMNO sebenarnya tidak perlu menjaga hati dan perasaan dua tiga kerat pemimpinnnya tapi perlu menjaga hati dan suara ratusan ribu rakyat yang patut diberi keutamaan.

Kerana dari Rakyatlah mereka ditabalkan menjadi pemimpin…hari ini siapa barua2 UMNO ini untuk mentalkin kan UMNO tanpa suara rakyat mereka cuma mentalkinkan periok nasi anak pinak dan suku sakat mereka saja tidak lebih dari itu…

Contohnya berapa ramai pemimpin UMNO yang berpengaruh satu ketika dulu mentalkin

Politik perut mereka….hari ini mereka merempat….dan ada yang sudah menjadi keparat pada bangsa sendiri…!!!

Mereka bukan dari PAS,mereka bukan dari PKR,mereka bukan dari DAP tapi mereka dari UMNO sendiri…!!

Siapa Anwar? dan siapa pemimpin2 pembangkang hari ini….mereka adalah barua2 dan talibarut2 yang terpengaruh dalam UMNO satu ketika dulu….!!!

UMNO gagah seandainya barua2 ini tidak lagi mendapat tempat di hati pemimpin teratas yang suka dikipas dan diampu!!!

Barua2 dan talibarut-talibarut UMNO inilah yang sebenarnya dibenci oleh rakyat…seandainya barua2 dan talibarut2 ini tidak mendapat tempat dan masih menjadi bahan rujukkan atau kamus pada pemimpin tertinggi UMNO nescaya UMNO kembali kukuh !!

Gunalah suara rakyat untuk UMNO berubah…!!!!

Hari ini Pemimpin UMNO perlu mendengar suara dari rakyat bertaraf paria dibawah ini...suara mereka adalah suara sebenar..suara yang tidak mengharap balasan Kontrak2 Raksaksa dari pemimpin UMNO…

Tidak ada lagi masa untuk pemimpin tertinggi UMNO mendegar khabar cerita dogeng yang direka dari cukong2 yang suka mengampu mengharap imbuhan ratusan juta Projek raksaksa...!!!

Andainya UMNO dapat mengambil hati rakyat...walau pun ada suara2 untuk mentalkinkan UMNO....tapi berapa kerat berbanding ratusan ribu rakyat yang diberi perhatian oleh UMNO..

Tapi hakikatnya hari ini …UMNO lebih utama dua tiga kerat pemimpin bertaraf barua2 serta talibarut yang kemas bertali lehir berkasut kulit biawak… berbanding ratusan ribu Rakyat yang berselipar jepun..

Apa jasa cukong2 dan barua-barua UMNO yang mengampu ini pada rakyat hari ini…sebenarnya inilah barua2 dan talibarut2 yang rakyat sudah muak dan benci..!!!


Dan merekalah sebesar2 petualang yang memperkasakan pembangkang hari ini…pembangkang PEKASA kerana mereka…!!

Cakap mereka tidak ada satu pun yang reality..yang ada hanya suara politik perut..yang menjual nama UMNO demi kepentingan perut dan tembolak suku sakat mereka….!!

Mereka menagis dan bersuara bagi pihak perut dan tembolok anak pinak mereka…setelah kenyang membuntal bagai ular sawa…mereka sudah lupa rakyat yang memilih mereka…!!!

Hari ini pemimpin UMNO perlu berubah dari bertaraf barua dan talibarut menjadi pemimpin yang berguna…!!

Jika PAS menguna agama menipu melayu…Tapi talibarut2 dan barua2 yang terpilih oleh UMNO pula mengguna bangsa untuk menipu bangsa sendiri…!

Disinilah punca lemahnya politik UMNO yang lebih penting perut dan tembolok..dengan memperbodohkan Rakyat oleh egen2 dan barua2 serta talibarut yang dipilih oleh pemimpin UMNO untuk membela rakyat…

Hakikatnya mampukah seluruh talibarut2 dan barua2 yang berkepentingan dalam UMNO dan beberapa kerat cukong2 tersebut menjaga kepentingan ratusan ribu rakyat???
Pemimpin tertinggi UMNO perlu berubah !!!!!

Rakyat ibarat gerabak yang berpandukan pada kepala…
“…..betoi perjalanan kepala …..betoilah ekor…”

Kah..kah…kahhhhHHHHH

“Ekor tidak mampu meluruskan perjalanan kepala…tranfomasilah kepala2 terlebih dahulu sebelum mentranfomasikan ekor…..”

Ekor hanya rakyat biasa yang cukup selesa jika kebajikan mereka dijaga…rakyat tidak pernah membayangkan hidup lebih selesa rumah nilai berjuta !! ….cukup untuk makan minum seperti biasa…mereka mampu hidup tanpa mengimis suara dari sesiapa demi untuk menyenatkan tembolok anak pinak mereka…!!!!!

Rakyat lebih pekasa dari pemimpin UMNO yang ada !!!!

Sedarkah puak2 serta cukong2 UMNO yang ada !!!!!!

Mentalkinkan UMNO bererti pemimpin UMNO menempah maut !!...hidup dalam sengsara anak pinak mereka….berbanding rakyat yang sudah biasa hidup dalam suasana cerca merba rezeki mereka !!


Kah..kah...kahhhhHHHHH

UMNO masih menyimpan talibarut2 dan barua2 menjadi pemimpin Idola mereka..!!!!

Komentar :

ada 3 comments ke “UMNO PEKASA..TAPI LEMAH KERANA BARUA !!! kah..kahh..kahhhhhhh”
detguaq said...
pada hari 

Umph!

GMC,
Ketika ini masih ramai dari kalangan mereka ini terus bergelandangan dalam UMNO. Malah ada dari kalangan mereka yang sanggup menggenggam pen utk memangkah calon dari kalangan pembangkang hanya kerana tidak di pilih sebagai calon selain dari menghasut pengikut agar memboikot PRU dan tidak keluar mengundi.

Aku harap ahli-ahli UMNO dan penyokongnya kali ni keluar menunaikan tanggungjawab dan pemimpin UMNO p;ula menunaikakn tanggungjawab dengan memilih winnable candidate seperti yang di canang-canangkan!

Anonymous said...
pada hari 

Terima kasih Det Guar jika dapat menerima reality pemimpin UMNO hari ini....

melayu lunas said...
pada hari 

GMC,
Kalau selidik betul-betul.Yang menjadi pimpinan UMNO Kedah kini ramai dari kaki yg kencing UMNO pada pilihanraya yg lalu kerana tak jadi calon.Sekarang berlakon suroh orang lain setia dan taat pada parti.Piiiiirah.Jadi ketam pula.Dia pun jalan tak betul.

Post a Comment

Pemilik Blog tidak bertanggungjawab atas komen-komen yang di buat.

Labels

 

© 2009 Fresh Template. Powered by Blogger.

© 2010 Tempe Template. Modified by GMC.

Fresh Template by NdyTeeN.