Wednesday, January 19, 2011

LIDAH BIAWAK Vs LIDAH MANUSIA….kah..kahh..kahhhhh


Memali Vs Labis hari ini….

Nasib generasi ke 2 Felda yang terpinggir
Mohamad Shah, Mohd Nahar dan Abd. Halim Abdullah
HaprakDaily.

Kah..kahh..kahhh..

Memali Hari ini:Walaupun yang bertaraf ulama dan pewaris nabi2 yang mengurus tabung Mangsa,tabung balu dan tabung anak2 yatim mangsa Memali..tetapi DANA tabung mangsa-mangsa Memali masih dapat curi oleh penyangak yang bertopi yahudi..!!

Kah..kahh..kahhhhh

Di Memali masih ada angsa Memali yang tidak dipeduli kerana wang tabung mangsa sudah siap di cuci dan dicuri..!!

Tapi nasib mangsa tabung Memali terus dipinggir dan di caci oleh puak2 haram jadah yang tak mengenang budi..menyangak tabung Memali.!!

Kah..kahh..kahhhh

Cikgu Non antara mangsa memali yang dibuli oleh penyangak tabung Memali hingga ke hari ini…tidak termasuk yang digantung ahli kerana membongkar penyelewengan tabung mangsa Memali oleh mereka yang berperi kehaiwanan…

Kah..kahh..kahhhhh

Isteri Allahyarham Ust Ibrahim Libya sendiri menjadi mangsa cacian mereka yang mengemis simpati memali untuk memperkasakan politik “DAJAL” mereka hari ini…!!!

Banding nasib Mangsa Memali dan Peneroka Felda Hari ini...

Kah..kah...kahhhh..

kah..kah..kahh......Bandingkan penderitaan mereka yang ditipu dan nasib peneroka Felda...?/

Kah..kahh..kahhh

Bayangkan nasib anak2 mangsa berbanding nasib anak2 Peneroka Felda...

Kah..kahh..kahhhhhh

Kemana pula jutaan wang tabung bantuan mereka berbanding Wang Peneroka Felda DANA yang kerajaan taja...??

Beginikah wajah Asrama Pelajar Sekolah Agama mereka yang menerima wang sumbangan tabung berjuta berbanding rumah Peneroka Felda..

Layakkah setelah kehilangan suami tercinta Isteri di tabal Syuhada murahan sahaja???

Adilkah erjuangan puak2 haram jadah yang ber DAKI kan Islam dalam PAS hari ini...

Kah..kahh..kahhhh


……..pengakuan bahawa balu-balu tragedi Memali tidak mendapat bantuan setimpal daripada pengurusan Tabung Mangsa Memali, balu Allahyarham Ibrahim Mahmud atau Ibrahim Libya, Soleha Hussain mendedahkan bahawa beliau menjadi mangsa penghinaan oleh penyokong-penyokong PAS.

Katanya, beliau berasa sedih apabila dihina dengan kata-kata kesat termasuk menggelarkan dirinya sebagai isteri syuhada murahan.

Menurutnya, penghinaan itu dibuat melalui panggilan telefon yang diterima sejak tersiarnya beberapa laporan di akhbar-akhbar mengenai dakwaan berlaku penyelewengan dalam Tabung Memali.

Berdasarkan maklumat yang diterima, mereka yang terlibat dalam pendedahan itu berada dalam ketakutan kerana diugut oleh penyokong-penyokong PAS dari luar Memali. Kononnya ada yang memfatwakan bahawa darah mereka halal kerana mereka telah dianggap penderhaka PAS.[RujAir Mata Memali]atau [disini] http://gunungmatcincang.blogspot.com/2010/12/mangsa-memali-dicerca.html

Mengulas tuduhan itu, Zainon berkata ada yang menganggap isu ini sebagai 'Sandiwara UMNO'.

"Isu ini bukannya sandiwara UMNO tetapi akibat penyelesaian yang tidak dilakukan mengikut kehendak Islam,"

"Cuba bandingkan Felda Tenang dengan Felda Taib Andak misalnya. Felda Tenang, Chempelak dan Chempelak Barat jauh tertinggal ke belakang, " kata Pengerusi Anak

(Persatuan Anak Peneroka Kebangsaan),….

Cuba bandingkan mangsa penipuan tabung Memali oleh penyangak berserban..berbanding putaq belit puak2 haram jadah ini dengan Peneroka Felda yang dikiutib oleh mereka untuk di canang Nasib mereka…

Sudah terbelakah nasib mangsa Memali hari ini yang di putaq belit tabung bantuan mereka berbanding Nasib Peneroka yang lebih baik berbanding Nasib Mangsa penipuan tabung Memali hari ini…

Kah..kah..kahhhhhh

Nasib generasi ke 2 Felda yang terpinggir
Mohamad Shah, Mohd Nahar dan Abd. Halim Abdullah
LABIS, 18 Jan: Walaupun Timbalan Menteri di Jabatan Perdana Menteri yang menjaga urusan Felda, Datuk Ahmad Maslan sentiasa mewar-warkan bahawa tiada generasi ke 2 Felda yang dipinggirkan, namun realitinya tidak begitu.


kah..kahh..kahhhhh


[disini]


Komentar :

ada 1
Anonymous said...
pada hari 

sorga depa punya.apa depa nak takut.kalau hang jelos hang ikut mereka boleh masuk sorga.pi bayak dosa dengan tok wali depa.hang kenai tok wali depa?.tu yang suruh langkah mayat dia dulu.kah...kah...kahhhh...!.

Post a Comment

Pemilik Blog tidak bertanggungjawab atas komen-komen yang di buat.

Labels

 

© 2009 Fresh Template. Powered by Blogger.

© 2010 Tempe Template. Modified by GMC.

Fresh Template by NdyTeeN.