Tuesday, January 25, 2011

KTPC RUGI RM53 JUTA.!! kah..kahh..kahhh.


Bila terbaca dalam Blog http://dahulukiniselamanya.blogspot.com/2011/01/isu.html..teringat pula GMC perihal cucu Menantu Azizan Razak MB Kedah Belanda yang bernama Hj Sobri yang menganti Dato’ Sukri yang puak-puak PAS terajang dari KTPC secara senyab dan sunyi..


Kah..kahh..kahhh

Inilah kejayaan PAS Kedah dibawah Ostat Azizan menendang Dato’Sukri bagai menarik rambut dalam tepung untuk menempatkan Hj Sobri anak pinak Azizan Razak sendiri…

Kah..kahh..kahhh..

Setaraf ke si Sobri ni nak mengambil tempat DATO’Sukri untuk menarik pelabur dari luar Negeri?

KAH..KAHH..KAHHHH

Apa Pengalaman yang si Sobri ni ada?…

Setakat kerja dengan kilang HITACI sebelum ini..?

Setahu GMC sewaktu di HITACI si SOBRI ni asyik mencetak risalah2 PAS untuk jemaah PAS sahaja..akhirnya si SOBRI ni ditukar ke HITACI Pinang kononnya... maka hilanglah segala keistimewaan untuk mencetak risalah-risalah PAS disana.

Selepas PAS menang…tup..tup..Azizan Razak mengambil cucu buahnya menganti tempat Dato’ Sukri di KTPC menjadi Boss besar disana,,,!!!

kah..kahh..kahhhh

Siap pasang dengan Driver lagi !!.…fu..la mak !!

Bukan calang-calang tempat tu..Bro !! siap ada Driver lagi…!!

Kah..kahh..kahhhhh

Berapa banyak pelaburan asing dan untung yang berjaya dibawa oleh Si Sobri cucu menantu Azizan Razak ini ke KPTC?

Apa yang GMC dengar dan ingin GMC dedahkan disini tentang kejayaan KTPC setakat ini..lagu ni tajuk dia!!!

Jumlah Kerugian Air Kilang-Kilang di KHTP di bawah Hj Sobri setakat ini….


Disertakan hasil 'kejayaan' PAS di KHTP yang telah berjaya merugikan kilang-kilang di KHTP sebanyak RM53 juta pada tahun 2009.

Kah..kah..kahhhh

Stat-..stat…dah rugi..!!!

Kah..kahh..kahhhhh


Mengikut sumber GMC dapat dari SADA, surat tuntutan gantirugi telah dihantar kepada MB, tapi hingga sekarang tiada berita mengenai tuntutan tersebut.

Kah..kahh..kahhhhhh

Situasi macam ni tak pernah pun berlaku sewaktu pemerintahan 'rasuah' BN sepanjang pembangunan KHTP selama lebih 15 tahun…

Kahh..kahhh…kahhhh…

Pelik tapi cukup benar…apa yang sedang belaku di KTPC la ni dibawah CUCU menantu Azizan Razak yang tak tau pa..pa,,,,!!

Kahh..kahhhh...kahhhh

Tetapi setelah setahun dipegang oleh Mr President (Mat Romeo ala-ala muka macam Sultan Brunei), iaitu 2009, KTPC terus ditimpa 'tragedi' di bulan Oktober (macam lagu Wings).

Peristiwa ini GMC nak ingatkan pada orang PAS jangan sekadar pandai ceramah sahaja pagi petang siang malam…tapi tak pandai nak tadbir dan urus baik kerajaan negeri atau pun state GLC….

Kah..kahh..kahhhh…

Buktinya GMC peturunkan disini untuk kita menilainya sendiri UNTUNG atau RUGI kah KTPC hari ini dibawah kerajaan PAS hari ini yang diketuai oleh Hj Sobri di KTPC??



Kah..kahh..kahhhhh

Begitu juga halnya dengan isu tender yang diselongkar oleh Blog
http://dahulukiniselamanya.blogspot.com/2011/01/isu.html..teringat

Pinjam sat no dari Blog dulukini dan selamanya….ceritanya sambung disini…

“Masalah tender di KTPC (2010) masih lagi dok bermain dan berlegar menunding mencari penyelesaian yang tak kunjung tiba. Masing-masing cuba menutup pekung. Teringin aku nak mengintai beberapa permasalahan yang ada.
Antarannya:

1. Di mana berlakunya kelewatan memasang peralatan disebabkan masalah kerana dokumen tender tidak menyebut dengan jelas skop kerja syarikat pembekal tender. Isu CCTV Tender juga terdapat masalah dan ditegur oleh MoF.

2. Dahulu terdapat Audit Committee untuk menyemak tender di KTPC, tetapi telah dihapuskan oleh Anuar Safar. Syarikat terlibat AsianAutotec juga syarikat yang ada hubungan dengan Anuar Safar (syarikat kroni). Kontrak CNC Waterjet tu dipercayai mereka ini menggunakan syarikat Singapura Bystronic (equipment supplier) untuk sebarang urusan memasukkan wang ke poket mereka sendiri.

Perkara ni kena sabaq sat pasai nak korek maklumat ni susah sikit. Tambah pulak baru-baru ni 19 Januari 2011, Jabatan Audit Negara turun membuat siasatan ke atas KTPC. Kita dedah pelan-pelan. [dahulukiniselamanya.blogspot.com]

Kah..kahh..kahhhhhhh

Komentar :

ada 3 comments ke “KTPC RUGI RM53 JUTA.!! kah..kahh..kahhh.”
kantoi gunung sayang said...
pada hari 

Alaaa dulu ,masa BN pun ada rugi juga laaa.Cuba hampa selongkar betoi-betoi.Mai zaman Pas lagi terok laaa.Dulu bisoi /Laaa ni dah jadi nanah yg busok laaa.Hangpa ambil cerita berat sebelah.Dato Shukri dah kaya raya dah punnnnn.Lepas ini cucu ostat azizan lah pula jadi kaya raya.kalau Hangppa dok tang tu pun hangpa jadi kaya raya juga.Alaaaa serupa jeeeeeeee.

Anonymous said...
pada hari 

Nasib baik BN kalah kalah.Kalau tidak dato shukri lagi...................

Anonymous said...
pada hari 

Tuan,
Inikah contoh bekerja ikut cara Islam. Adakah MB bekerja ikut cara Islam?. Sendiri fikirlah. Cakap tak serupa bikin, hipokrik, tak tepati janji adalah antara sifat munafik. Mereka yang suka, yang menyokong dan yang bersetuju dengan perlakuan mereka samalah seperti mereka. Minta dijauhkan Allah.

Post a Comment

Pemilik Blog tidak bertanggungjawab atas komen-komen yang di buat.

Labels

 

© 2009 Fresh Template. Powered by Blogger.

© 2010 Tempe Template. Modified by GMC.

Fresh Template by NdyTeeN.