Sunday, January 16, 2011

BOSS HI-TECH VS MENTERI AMARAN...kah..kahh..kahhhhh


Semenjak kebelakangan ini tumbuh bagai kulat menteri-menteri amaran yang tak kesudahannya menyembur amaran pada isu-isu yang hot !!

Tapi apa kesudahannya…???

Terbaru Menteri “WHO ARE YOU” pula memberi AMARAN lagi…!!!

Kah..kahh..kahhhh

Cukup ke..dengan amaran jika tidak ada disusuli tindakkan…!!

Kah..kah..kahhhhh

Sekurang-kurangnya Menteri Amaran yang baru ini mengambil tindakkan seperti BOSS besar Hi-Tech anak buah Azizan Razak yang memberi amaran dan tindakan susulan keatas Driver nya yang songlap wang maintance RM600.00 ..

Kah..kah..kahhhh

Hebatnya siasatan kes songlap wang RM600.00 oleh Driver Hj ini hingga membawa kepada ujudnya tribunal siasatan dalaman Hi-Tech…!!

Kah..kah..kahhh….

Keputusan tribunal siasatan songlap wang RM600.00 oleh Driver Hj Sobri ini ,dijatuhkan hukuman potong gaji 3 hari dan diberi amaran keras.!!!

Kah..kahh..kahhhhh

Driver pemimpin PAS pun songlap duit???

Kah..kah..kahhhhhhhh


Rujukan : HTP / 02 / 110 / 0137
Tarikh : 04hb Januari 2010
Encik : Umar Bin Ariff
Jawatan : Pemandu
No. Pekerja : 0137

PER: NOTIS SIASATAN DALAMAN DAN GANTUNG KERJA

Pihak kami merujuk kepada perkara yang tersebut diatas.

Berasaskan surat penjelasan oleh Tuan yang tidak bertarikh dan diterima oleh pihak kami bertarikh pada 31 Disember 2009, didapati Tuan tidak menjawap pertuduhan kedua yang dikemukakan.

Pihak pentadbiran mendapati adanya kes terhadap Tuan dan pertuduhan seperti berikut:-

Pertuduhan Pertama:-

‘Bahawa Tuan bertarikh pada 26hb Oktober 2009 telah diberikan wang oleh Bahagian Kewangan sebanyak RM600.00 bagi tujuan penyelengaraan kenderaan syarikat nombor pendaftaran WQS 4848. Bagaimanapun pihak Pusat Menyembur Cat Kenderaan Yit Kong telah memaklumkan bahawa wang tersebut masih belum dibayar’.

Pertuduhan Kedua:-

‘Bahawa Tuan melalui ‘Cash Bill’ oleh pihak Pusat Menyembur Cat Kenderaan Yit Kong bertarikh pada 29hb Disember 2009 tertulis bayaran sejumlah RM600.00, bagaimanapun laporan oleh pihak Pusat Menyembur Cat Kenderaan Yit Kong, Tuan hanya menjelaskan sebanyak RM500.00 sahaja. Ini jelas menunjukkan jumlah yang Tuan bayar dan ‘Cash Bill’ berkenaan telah bertentangan’.

Perbuatan Tuan adalah suatu salahlaku yang serius dan boleh dikategorikan sebagai pecah amanah serta melanggar Polisi Syarikat Klausa………..

Sehubungan dengan itu, Pihak syarikat menetapkan suatu Siasatan Dalaman akan diadakan sepertimana ketetapan dibawah:

Tarikh : 08hb Januari 2010 [ Jumaat ]
Masa : 2.45 petang
Tempat : Bilik Mesyuarat Syarikat

Adalah diingatkan bahawa Siasatan Dalaman yang diadakan merupakan hak seseorang pekerja untuk membela diri dan hak untuk menjawap menurut Prinsip Keadilan Semulajadi. Anda dibenarkan mengemukakan saksi yang merupakan pekerja syarikat (jika ada) dan hendaklah memaklumkan dua hari lebih awal untuk membolehkan persediaan dibuat. Sebarang dokumen yang berkaitan untuk membantu kes Tuan, hendaklah dikemukakan kepada Pengerusi Siasatan Dalaman pada hari tersebut.

Sekiranya Tuan gagal hadir pada tarikh Siasatan Dalaman yang ditetapkan, maka kes akan diteruskan secara sebelah pihak (ex-parte) sungguhpun ini akan menjejaskan kepentingan Tuan.

Sekian, terima kasih.

Yang Benar,



______________________

Rujukan Kami :
Tarikh : 11hb Februari 2010

Nama : Encik Umar Bin Arif

Jawatan : Pemandu

Encik,

KEPUTUSAN SIASATAN DALAMAN

Pihak syarikat merujuk kepada perkara diatas dan Siasatan Dalaman yang telah diadakan bertarikh pada 8hb Januari 2010.

Setelah meneliti dan menimbangkan keseluruhan fakta kes, pihak syarikat dengan ini memutuskan bahawa Encik didapati bersalah ke atas kedua-dua pertuduhan yang telahpun dikemukakan.

Pihak syarikat dengan ini mengenakan hukuman seperti berikut:

I. Pertuduhan Pertama : Dipotong gaji 3 hari berkuatkuasa pada
01hb Mac 2010 sehingga 03hb Mac 2010.

II. Pertuduhan Kedua : Amaran Keras.

Pihak syarikat harap Encik tidak akan mengulangi lagi apa-apa kesalahan yang seumpamanya.

Sekian, terima kasih.

Yang benar,

______________________________

Komentar :

ada 5 comments ke “BOSS HI-TECH VS MENTERI AMARAN...kah..kahh..kahhhhh”
nenen said...
pada hari 

GMC .budak drebar ini rasanya budak UMNO kot.Puak UMNO memang kaki kencing.Elok lah ambil tindakan.Tak amanah.

Anonymous said...
pada hari 

Hampa pi la tanya kat Hi-Tech tu pasai kes-kes domestic inquiry ni (DI). Kalau UMNO depa buang dah. Ni memang confirm geng PAS sebab HJ sendiri yang ambik dia ni mai kerja. Ada masa meetig kat MIDA di KL, driver ni pulak yang masuk meeting ganti HJ Sobri. Dia ni memang hebat. Hampa pi la check sat dengan HR KHTP tu. Ha Ha Ha, memang PAS pun sau jugak. Tapi kalau depa buat, memang cover line gila-gila

Anonymous said...
pada hari 

kalau ketua dia Timbalan Presdien PAS Kawasan Sg Petani, sah la budak ni geng PAS. Ada duit boleh kebas bro, sama saja drebar & boss tu

Anonymous said...
pada hari 

Macam tu lah puak2 ni. Org yg baguih kerja depa tuduh rasuahlah dan tanpa bukti sahih dan zahir depa dok buang. Hat yg terang-terangan ni depa boleh cover line. Begitulah sahsiah org Parti Amalan Syaitan (PAS)......lagiii terok!

Anonymous said...
pada hari 

Dengar kata boss Hi Tech pak aji tu pun 2x5 jugak. dato Syukri dak elok-elok pi letak harga dengan 1st Solar, ali-alih saja bila HJ pegang, dia pi turunkan harga hingga kurang RM6 sekaki persegi. Berapa banyak dah dia makan tu. Saja dia turukan harga yang kerajaan BN dah set awai2. 1st Solar ni co yg listed kat US, depa ada duit, jadi biaqla depa bayaq mahai. Diskaun bagi la kat kompeni tempatan. Apa punya HJ ni, drebar sapu RM600, hang sapu lagi banyak. Serupa la cerita itu Tan Sri Nor, Setpol dia kena tangkap ada cash RM2 juta, soalnnya TSN ada banyak mana cash? Apa pun kena salute PAS di KHTP kerana berjaya mengamalkan prinsip 'kerja itu adalah ibadah'. Semua kereta kena jual, Nazaria dah kena derma. Zakat pun dah bayar RM2.3 juta kat YIKED dan bukan pejabat zakat (ini lagi terror). Wowwww!

Post a Comment

Pemilik Blog tidak bertanggungjawab atas komen-komen yang di buat.

Labels

 

© 2009 Fresh Template. Powered by Blogger.

© 2010 Tempe Template. Modified by GMC.

Fresh Template by NdyTeeN.