Saturday, October 16, 2010

SELUAR DALAM DAN JANJI PAS..kah..kah..kah..


Sebut saja seluar Dalam Berok Pokok sena cukup fobia dengan pebentangan budget oleh Dato’Najib kali ini…

Kah..kah..kah…

Walaupun tidak mampu berbahas hal-hal yang berkaitan dengan ekonomi berok Pokok Sena tetap mahu menonjol jaguannya untuk berhujah….

Kah..kah..kah….

Hujah berok pokok sena lebih menumpukan kearah seluar dalammm

Kah..kah..kah….

“Ini budjet seluar dalam dan selimut,Seluar dalam memain peranan dalam pemacuan ekonomi berprestasi tinggi…. tidak untuk mencapai apa-apa perancangan teperinci…………” Raja Skodeng


Pada Berok Pokok Sena….eloklah mendalami ilmu-ilmu ekonomi terlebih dahulu…sekadar berada ditahab tamat tingkatan 3 elok tumpukan pada Isu-isu manifesto yang belum diselesai lagi …..jangan seperti kata Dato’ Najib PAS sekadar...

“…..menjadi Saudagar Politik mimpi yang memperdagang dogengan kita adalah parti Pembina harapan yang dipijak dibumi nyata.”…Dato' Najib

‘Apa yang kita pijak bukanlah secara tidak sengaja,ibarat bulan jatuh ke riba,….macam Berok Pokok Sena yang begelar Dato’ dalam sekelib mata….walaupun sekadar membawa agenda mengemis Dana pilihan Raya dengan medadah uncang dan karung dari rakyat yang papa melalui cerama2 politik Dajai mereka...

Hari ini sudahkah Raja Skodeng yang sudah begelar Dato’ memain peranan dalam usaha memacu ekonomi berprestasi tinggi di Kedah Belanda….atau PAS masih memain peranan mengusung karung dan uncang….yang berprestasi Politik peminta sedekah……..

Kah..kah..kah……

Selagi uncang dan karung…merayab bagai bewak mencari mangsa untuk mengisi tabung politik Dajal hari ini…. Usahlah Raja Skodeng Pokok Sena cuba untuk berhujah tentang “Ini budjet seluar dalam dan selimut….” Eloklah Raja Skodeng tumpukan pada seluar dalam dan selimut dalam PAS sendiri…dulu…

Kah..kah..kah…

Kerana hari ini penyokong PAS sendiri pun sudah mula terhidu bau seluar DALAM pemimpin PAS sendiri yang hapak dan meloyakan ahli…

……….jelas pada ketika ini rakyat mula menghidu kelemahan kerajaan negeri yang dilihat tidak dapat membuat sebarang perubahan sehingga ini.
Rungutan ketara bahawa tiada perbezaan di antara kerajaan dahulu dan sekarang…..[penyokong PAS]

Kah..kah..kah….

EKONOMI

1) Apakah polisi dan strategi kerajaan untuk memajukan sosio ekonomi rakyat dengan slogan beri pancing bukan ikan bagi mengikis budaya meminta/subsidi ?

( PAS KAWASAN JERLUN )

2) Sejauh manakah perancangan dan kejayaan yang telah dibuat/dicapai dalam usaha menjadikan Kedah sebagai Belanda Malaysia ?
( PAS KAWASAN JERLUN )

3) Sejauh manakah perancangan / kejayaan kerajaan dalam usaha membuka tanah-tanah untuk kawasan tanaman padi ?

( PAS KAWASAN JERLUN )

4) Setakat mana hubungan dua hala dengan kerajaan Pakatan Rakyat yang lain khususnya dari aspek pembangunan ekonomi ?

( PAS KAWASAN KUALA KEDAH )


1) Bilakah kerajaan akan melunaskan janji untuk mengurus dan menyelaras kebajikan guru-guru agama seperti SAR/KAFA/Guru Al-Quran Kampong &Fardhu Ain persendirian ?


( PAS KAWASAN KUALA KEDAH )

POLITIK

1) Adakah kerajaan telah menyediakan kerangka masa ( time frame ) 2008-2012 untuk melaksanakan 115 janji yang terdapat di dalam manifesto PRU 12? Kalau sudah ada tolong hebahkan kepada rakyat. Kalau belum ada,bila hendak disediakan ? Kalau tidak perlu sedia,kenapa ?


( PAS KAWASAN JERLUN )


2) Apakah bentuk-bentuk bantuan yang telah disalurkan dan langkah-langkah yang diambil oleh kerajaan dalam memperkasakan jentera parti kerana jentera parti agak lemah ketika ini manakala sumber kewangannya pula agak terhad memandangkan program-program yang dibuat tidak membantu dalam menambah dana parti ?

( PAS KAWASAN KUALA KEDAH )

3) Sejauh manakah kejayaan melaksanakan manifesto pilihanraya Kedah Sejahtera Nikmat Untuk Semua direalisasikan oleh kerajaan kepada rakyat kerana yang jelas pada ketika ini rakyat mula menghidu kelemahan kerajaan negeri yang dilihat tidak dapat membuat sebarang perubahan sehingga ini. Rungutan ketara bahawa tiada perbezaan di antara kerajaan dahulu dan sekarang.

( PAS KAWASAN KUALA KEDAH )

TENDER

1) Dibawah kerajaan BN dulu semua tender kerajaan hanyadiagihkan kepada kontraktor UMNO sahaja. Dari aspek kepentingan politik UMNO tindakan mereka adalah betul kerana :

a) Mengkayakan aktivis UMNO dan UMNO itu sendiri
b) Para peniaga lebih senang berada bersama UMNO
c) Kontraktor PAS tertekan sehingga ada yang keluar PAS masuk UMNO
d) Peniaga yang ada kepentingan dengan projek,takut hampiri PAS

Mengapa kerajaan PAS sekarang tidak mengambil langkah yang sama,demi untuk survival politik jangka panjang ?

( PAS KAWASAN ALOR SETAR )

PENERANGAN

1) Mewujudkan networking penerangan Negeri Kedah yang lebih mantap melalui

a) Website,blog yang leih berfungsi,up to date,mempunyai target dan perancangan dan aktif

b) Mewujudkan pejabat penerangan Negeri Kedah di peringkat daerah
c) Mempelbagaikan keluaran-keluaran makalah-makalah selain warta semua ini perlu diwujudkan supaya mesej islam yang merupakan matlamat utama parti dapat sampai ke semua peringkat. Begitu juga berita-berita dan maklumat-maklumat negeri mampu disebar luaskan dengan berkesan.

Warta perlu disebarkan di masjid-masjid dan di sekolah-sekolah.

( DMPKP/DMPNK )

2) Mohon penjelasan mengenai kemajuan yang dibuat oleh kerajaan negeri sehingga kini. Rakyat ingin tahu sejauh mana kah usaha yang telah dibuat.

( PAS KAWASAN PADANG TERAP )

3) Program penerangan hendaklah disusun dan dilaksanakan dengan banyak dan pelbagai. Aktiviti ceramah perlu diperbanyakkan. Masyarakat kampong khususnya tidak mendapat perkembangan/perjalanan kerajaan negeri dengan tepat. Sebahagian besar masih bergantung pada TV. Membaca bukan menjadi budaya orang kampong,khususnya melayu. Mereka lebih mudah fahamdengan dengar dan lihat. Warta Darul Aman tidak begitu berkesan untuk masyarakat kampong. Dicadangkan :

a) Adakan wayang pacak menggunakan teknologi terkini.
b) Anjurkan karnivl penerangan ala Jom Heboh.
c) Gunakan institusi penghulu dan ketua kampong atur program penerangan dengan peruntukkan/bantuan tertentu.
d) Khutbah Jumaat lebih berorientasikan kerajaan negeri khususnya berkaitan dengan urusan agama/akhirat
e) Risalah/brosur/pamplet bergambar/warna-warni.

( PAS KAWASAN JERLUN )

4) Memperkasa penerangan kepada agar seluruh lapisan masyarakat mendapat maklumat berkenaan dasar-dasar dan kemajuan yang sedang dilaksanakan oleh kerajaan.

( PAS KAWASAN KUALA KEDAH )

1) Selesaikan masalah “Lot Lidi “ kerana ramai yang beli lot lidi dari golongan pendapatan rendah dicadangkan kerajaan buat bersempadanan semula lot lidi.


( DMPKP/DMPNK )

2) Adakah benar kelulusan telah diberi untuk penambakkan laut di Kuala Kedah bagi menyediakan padang golf ? Kalau benar adakah di luluskan oleh kerajaan sekarang atau kerjaan dahulu.

( PAS KAWASAN JERLUN )

WANITA

1) Soalan : Kenpa setakat ini tidak ada seorang pun muslimat diserap ke mana-mana Organisasi di peringkat Kerajaan PAS berbanding dengan muslimin. Dicadangkan memberi salah satu jawatan kepada muslimat WUJUDKAN URUSETIA PEMBANGUNAN WANITA – untuk membantu Exco pembangunan wanita


( DMPKP/DMPNK )

SOSIAL

1) Apakah peranan dan tindakan kerajaan dalam menangani penyalahgunaan daun ketum yang menjadi ancaman kepada anak-anak muda sekarang ?


( PAS KAWASAN JERLUN )

2) Sejauh manakah keprihatinan kerajaan untuk membina litar sukan permotoran bagi menangani permasalahan gejala mat rempit ?

( PAS KAWASAN KUALA KEDAH ?


Pada Raja Skodeng cermin-cerminlah diri...

Kah..kah..kah....

Atau ...ambil exam sekali lagi..

Kah..kah..kah...

Komentar :

ada 0 comments ke “SELUAR DALAM DAN JANJI PAS..kah..kah..kah..”

Post a Comment

Pemilik Blog tidak bertanggungjawab atas komen-komen yang di buat.

Labels

 

© 2009 Fresh Template. Powered by Blogger.

© 2010 Tempe Template. Modified by GMC.

Fresh Template by NdyTeeN.