Tuesday, October 19, 2010

RUMAH TUAN GURU PAS… JADI SARANG BURUNG WALID…..kah..kah..kah


Mungkin semakin lama PAS perintah Kedah Belanda…Markas PAS batu Sembilan pun boleh jadi Premis burung walid….


Harap PAS tak jadikan Masjid dan surau sebagai industry burung Walid…

Kah…kah…kah….

Dalam Kawasan Majlis Perbandaran Kulim Dengar ceritanya Premis-premis Perniagaan dah jadi tempat Sarang burubg Walid...katanya di sebelah Banggunan Majlis Perbandaran Kulim pun dah bersepah banggunan perniagaan dijadi kan Industri Sarang Burung Walid...

Kah..kah..kah...

Harap jangan Markas PAS batu 9 pun boleh bertukar menjadi Premis Sarang burung Walid kerana..PAS tidak sesibuk dulu lagi untuk berceramah.

Kah..kah..kah..

Inilah bila Allah swt menguji mereka dengan Harta.....mereka terus buta!!!

Suntingan Dari Artikal Azizan Dalam Dosa…

PASTI dilahirkan untuk menerap ilmu Islam bermula dari zaman kanak-kanak tidak ada nilai bagi Ostat Azizan.Sepanjang PAS Perintah guru-guru PASTI ada menerima sumbangan hari raya sebanyak RM150.00 setiap seorang berjumlah 60 Ribu.

Azizan Langsun tak peka dengan Peranan guru PASTI selama ini.


Malah Azizan hina peranan mereka dengan jumlah 60 ribu itu.Perlu disebut selepas saja Azizan jadi MB beliau terus lulus peruntukkan RM1 juta kepada kelab iraja.Paling malang disitu dihidangkan minuman neraka dan terdapat mesin Slot judi.Kelas PASTI yang rata rata tidak lengkap terus diabai.

Sekolah agama Rakyat (SAR) yang tidak masuk SABK hanya tinggal 12 sahaja di Kedah,tidak ada usaha baru dibuat.Apa yang ada hanya meneruskan apa yang telah UMNO usahakan…..

Banyak suara bimbang langkah Ustaz melantik. Dr Jamil sebagai Rektor Insaniah dengan keewangan yang terhad.Ada pihak bimbang tujuan Asal penubuhan Insaniah dizaman UMNO perintah-menumpukan kepada bidang pendidikkan berteras islam.

Kalau boleh nak bentuk pelajar jadi manusia yang meletak pengajian islam sebagai asas…Peruntukkan yang dulunya diguna untuk pengajian berteraskan islam dan bahasa arab sekarang terpaksa diagih kepada banyak bidang…

Begitu juga selepas PAS menang,Tuan Guru Hj Abdul Rahim,Ketua Ulama ketika itu menjemput cerdik pandai Islam.Duduk berbincang program islam untuk dikemukan kepada Ostat Azizan.Banyak yang hadzir temasuk yang berbahagis Dato’ mufti.Ust Sayuti.

Ust Zawawi.Keputusan minta Ust Zawawi menulis kertas kerja untuk melaksana kelas “tafaquf’ dan akan mengajar kitab “tura’sh’ bagi melahirkan ulama yang telah pupus di Kedah.

Kelas ini akan dilancar atas nama kerajaan Kedah dan memekan masa 5 tahun,melibat perbelanjaan 1.5 juta.

Azizan menempelak Tuan Guru Hj Rahim melalui telefon,apabila Ust Zawawi menyerah kertas kerja tersebut.

“…..belum apa..apa kira duit…!!!!.

1.5 Juta untuk kerja nak lahir ulamak bukan besar-baru-baru ni pun terpampang diakbar,Aziizan serah cek 1.5 juta untuk bekas pelajar Kolej Sultan Abdul Hami.

Azizan tak sedar ka,TUN M diantara bekas pelajar.TUN M boleh dapat lebih dari itu.Azizan memang tak pandang cadangan dari orang PAS.

Peranan ulama-ulama kedah dibatalkan-Tuan Guru Rahim bila ditanya pasai tingkat atas rumahnya.” mengapa jadikan sarang burung layang-layang” Jawab Tuan Guru …

“…sekarang PAS dah perintah,mana ada sesiapa lagi yang mau usrah,lebih baik manafaat rumah ini untuk sarang layang-layang….”

Petikkan dari Azizan tak ada Roh Islam….

Apa pun cerita ini sekadar hiburan kata pemimpin PAS..


kah..kah..kah........

Komentar :

ada 2 comments ke “RUMAH TUAN GURU PAS… JADI SARANG BURUNG WALID…..kah..kah..kah”
Anonymous said...
pada hari 

lebih baik dari makan harta rakyat... yg penting rezeki dari allah... Allah dah bg dah bg jln rezeki.... jgn isu kan rezeki dari Allah.. isukan yg makan rahsuah duit rakyat tu dulu. beli cincin harga berjuta2...

Anonymous said...
pada hari 

ingat jgn nak mengata org...

Post a Comment

Pemilik Blog tidak bertanggungjawab atas komen-komen yang di buat.

Labels

 

© 2009 Fresh Template. Powered by Blogger.

© 2010 Tempe Template. Modified by GMC.

Fresh Template by NdyTeeN.