Monday, October 18, 2010

AZIZAN DAN PARA SAHABAT-SAHABATNYA……..KAH..KAH..KAH..


Petikan Dari Azizan Dalam Dosa.

“Dengan sapa pun Ostat tak pernah kawan lama….panas baran,pantang ditegor” Azizan suka bermusuh dengan kawan leter kah Faiqah merujuk pada perangai Azizan semasa tinggal di di Bangi,Pada petugas PAS dipejabat PAS Jerai

Memang benar terutama pada yang tidak mau angguk dan ikut dia buta tuli.Dia bersikap boss ! angkuh dan ananiah.Azizan lebih jahat dari umno jika dengan kawan.

Allahyarhan Ust Kasim Daud petugas yang mewakafkan 100% dirinya untuk PAS sejak pejabat PAS kedah Guar cempedak lagi.Pernah menjadi Timbalan YDP Jerai,S/U PAS Jerai,AJK PAS Jerai tak pernah ada musuh.

Ust Kasim terkenal dengan ketaatannya terhadap pemimpin,pernah kerja dengan Ust Bakar Omar semasa dipejabat PAS Kedah di Guar Chempedak,Tok Guru Pak Ya Joned,Ust Azahari A.Razak.Beliau baik dengan semua orang termasuk UMNO.

Bila Ustaz Nasaruddin Md Isa menjadi YB Yan,Beliaulah akan menjadi pengiring Ust Nasa apabila Ust Nasa turun melawat kawasan.Atas alasan ini disamping Ust Kasim terkenal dengan pembela Tok guru Pakya dan keluarga.

Azizan turut memusuhi beliau.Dendam Azizan terhadap Ust Kasim terbawa-bawa hingga kematian Ust Kasim.Azizan tidak ziarah mayat Ust Kasim,tak pernah ucapan takziah,tak juga ziarah keluarga hingga sekarang..Hj Najib Fahami Yahya bersama Ust Kasim adalah dua insane yang bertangung jawatan membawa Azizan bertanding di SALA ( sekarang Sg Limau).

Hj Najib pernah beri tahu bahawa mereka berdua terpaksa 2 kali turun KL setelah direstui Tok Guru Pak Ya masa tu YDP Jerai/Yan..bertemu Azizan,meminta beliau pulang dan bertanding di sala.Kata Hj Najib pertemuan kali ke-2 dapat meyakinkan Azizan.Apa tidaknya…

“……Hj..! boleh menang ka …? Hj Najib Jawab Wajib Ustaz !
(Pertemuan petama Hj Jawab Insyaallah Ustat ! atas soalan yang sama. Azizan tidak bersedia untuk balik bertanding…)

“……hg kata macam tu aku balik….” Azizan Razak.

Selepas Azizan jadi YB pengal ke-2.Hj Najib letak jawatan S/U PAS jerai/Yan,setelah memaklumkan hasrat nya pada cikgu Pa Long dan Ust Azahari A.Razak.

Mereka berdua tidak membantah diatas alasan yang beliau ceritakan tentang sikap Azizan.Sejak lepas pilihan raya 1999 hingga sekarang Hj Najib menjai musuh nombor satu Azizan.

Kawan-kawan kata dulu…Azizan cuuukup baaaik dengan Hj Najib sehingga selepas Azizan jadi YB kali petama,kereta Mercedes Hj Najib BAW 8365 diambil Azizan sebagai kereta resmi beliau…

“…..baiknya Hj Najib dengan Azizan…kereta Mercedes beliau Azizan yang letak harga dan dibayar secara ansuran tanpa Wang Muka dan bebas riba…”

Sebagai pengarah bilik gerakkan PAS kedah,Hj Najib ditugaskan untuk tempah bendera setiap kali pilihan Raya.PAS bayar Cek terus kekilang Hj Taulan Rasul tak pernah tulis Cek atas nama Hj Najib malah semua penyata perbelanjaan dilulus dalam masyuarat harian dan masyuarat perhubungan.

Tahun 2004-2008,Hj Najib tidak di PAS kedah,Azizan berkuasa sepenuhnya.Kedua-dua yang menang tender bekal bendera PAS Kedah- Basir Ismail 2004,MSR 2008 minta Hj Najib bekal bendera kepada mereka berdua-..

“….jangan bagi sampai Azizan tau…bendera ni hang yang bekal nanti dia marah..” pesan kedua mereka pada Hj Najib.

Tahun 2004-2008 inilah baru Hj Najib Untung. Basir dan MSR juga untung ! macam mana kata sekarang harga peralatan pilihan Raya sekarang murah.Azizan silap hitung, dia bukan guru Matematik macam Hj Najib.

PAS ajar Hj Najib salah jika siapa juga termasuk Azizan YDP ( Calon Sala) masa tu terima wang derma pilihan Raya termasuk dari Azlan Jan dan kawan-kawan dari KL tapi tidak serah kepada AJK Pilihan Raya Kawasan ( Hj Najib Pengarah Pilihan Raya).

Tak tau berapa jumlah semua wang derma tersebut tapi yang pasti lebih dari RM10ribu.

Tau taulah Azizan guna dimana..? Untuk apa..? Lebih malang lagi bagi Hj Najib (tanpa sebarang jawatan dalam PAS) Azizan terus memfitnah beliau.Azizan takut apa…!! Hj Najib tak boleh gugat Azizan !!

Pernah Hj Najib cerita ada beberapa peristiwa yang paling sedih belaku selepas beliau meletak jawatan S/U PAS jerai beliau tidak terima kejatahan Azizan ini.

a) Kereta Peugeot beliau mengalami sedikit kerosakkan dan terpaksa tinggal di kota Sarang Semut,Pagi pagi lagi Polis datang dan beritahu bahawa cermin keretanya dipecahkan sedangkan malam itu ….(sebelum kejadian ) cerita mau pecahkan cermin kereta Hj Najb berligar dipekarangan rumah Azizan hingga ada teman yang bersimpati dengan beliau,telepon supaya Hj Najib mengubah kereta balik ke Taufikiah.

b) Hj Najib tidak benar masuk Mesyuarat Agong PAS jerai sebagai perwakilan cawangan.Tujuan beliau nak jelaskan Fakta sebenar terhadap fitnah yang Azizan racuni terhadap beliau,Tok Guru Pak Ya dan keluarga.SRIDU yang diasaskan oleh Hj Najib semasa menjadi ketua DPPNK menjadi tempat mesyuarat Agong PAS Jerai ketika itu dikawal oleh samseng-samseng Azizan hingga Hj Najib tidak dibenarkan masuk hatta ke kawasan SRIDU.

Petugas PAS yang Azizan arah melayani Hj Najib secara kasar dan tak bertamadun sampai begitu pun, Azizan dengan angkuhnya berbohong kepada mesyuarat AJK PAS pusat kononnya Hj Najib tak datang pun..hanya buat cerita !!!!!!

Azizan ni,….depan musyidul am Presiden dan AJK PAS Pusat pun dia sanggup bohong,apatah lagi dengan pimpinan dan ahli peringkat Negeri dan kawasan.

c) Hj Najib di Fitnah makan wang PAS,sejarah membuktikan Hj Najib bertugas dengan PAS jerai,PAS Kedah,KIDU,Pemuda PAS Pusat,masa beliau lebih banyak di pejabat dari di rumah tanpa pernah menerima apa-apa Elaun.

Allah beri rezeki dari dulu lagi dari sumber lain kepada Hj Najib tak sama dengan azizan,beliau tinggal pecuma di pejabat PAS Jerai semasa Hj Najib menjadi S/U ( Ust Che PI) Pernah timbulkan pekara ini dalam Mesyurat.)

Air, api tak tau sapa yang bayar.Azizan berkerja dengan HARAKAH dengan mendapat Elaun,malah telefon dan bil telefon beliau hingga mencecah ribuan riggit dibayar oleh HARAKAH sedangkan masa menjadi YB Azizan turut mendapat Elaun Bil telefon dari DUN Kedah.

d) Sekadar makluman pada Azizan Hj Najib bersama Ust Nakaee,Cikgu Ishak surin(YDP Batu) Wartawan Yusuf,Rahim Kasim, Cikgu Daud Besut Terengganu merupakan orang terawal penubuhan HARAKAH.

Azizan tidak pernah tau HARAKAH pernah dicetak di Penang,siapa yang urus? Cuma Hj Najib saja yang sanggup ! Van Ford KQ 3313 milik Hj Najib diserahkan pada HARAKAH ketika itu untuk kegunaan di KL.

HARAKAH susah dan merana semasa itu, Azizan tidak ada. Bila kaya macam la Azizan tak mau lepas jawatan walaupun setelah bergelar MB.

Apakah Bil Telefon Dato’ Sri, HARAKAH masih bayar ?

Hj Najib ikut arahan Parti,edar HARAKAH melalui PAS Kawasan,pemuda Kawasan,PAS cawangan,Individu PAS yang aktif kerana masa itu HARAKAH tidak ada permit,banyak kedai mamak tau mau jual.

Hj Omar Jerlun yang dulu bantu Hj Najib edar HARAKAH seluruh Kedah dan Perlis kata orang hutang HARAKAH melalui Hj Najib lebih dari RM100 ribu.Dulu Azizan tak pernah timbulkan pekara ini mengapa baru sekarang ?

Kalau Hj Najib jadi pengarah kali petama dank ke-2 semasa Azizan bertanding.Zulkifli Hj Ismail,2 kali menjadi wakil calon Azizan di DUN Sala.Zul menjadi AJK PAS Jerai berkerja keras untuk menjamin Azizan menang.Zul besungut…..

“…tak baiknya Azizan….ditengah2 kita berkerja kuat nak pastikan dia menang besar Azizan selalu berwirid….[Cuma petugas yang pekak saja tak dengar]…

“……kalau aku kalah aku balik Bangi,Pencen aku sebagai pensyarah sekian ribu,pencen YB sekian ribu,sewa rumah diBangi sekian ribu,hasil 100 pokok Dokong di Bangi sekian ribu (masa tu harga buah Dokong tinggi...). Cukuplah kata Azizan ...." !!!

Zul bertambah kecewa apabila mendegar sendiri luahan hati busuk Azizan Razak selepas pilihan raya penggal ke-2 Azizan YB sala dimana Ust Nasa menjadi YB Yan.Azizan ketika itu turut bertanding di Sik…

“…..kalau aku tau Parlemen Yan nak menang…biar aku bertanding dua-dua sekali…” Azizan Razak.

Lepas tu Azizan terus musuhi Ust Nasa.Sekarang Wirid Azizan pasti bertambah simpanan elaun MB RM70ribu kadang kala mencecah RM110ribu sebulan,perbelanjaan aku semua ditangung 100%.Aku beli baju sejuk bila lawatan keluar Negara balik aku Claim,Elaun rumah (amilin kata aku zuhud tak duduk rumah resmi Mentalon) aku claim ribuan ringgit.Buat rumah tebuka aku sapu hampir RM40ribu.Pasti nanti simpanan aku jumlahnya jadi juta…juta…juta….

Ahmad Daud AJK PAS kawasan asal alor gelenggang,senang sekali dapat jadi Driver sukarela Azizan sekali gus bertindak sebagai balaci memujuk Isteri Azizan untuk balik dan membawa mereka menapat rawatan bila kena pukul.

Md Daud lah tukang jumpa bomoh.

Isteri MD daud suka buat tapai untuk Azizan dan tetamunya,dia masak apa saja yang Azizan besungut nak makan.Dulu Azizan pasti kerumahnya bila ada saja jemputan,sekarang…..Azizan sudah tidak dia.

Mungkin sekarang Azizan sudah ada ramai balaci yang azizan boleh tungang lintang pukang atau mungkin juga kerana Md Daud tidak pernah memusuhi Hj Najib.

Cikgu Muhsin Suib pernah jadi AJK Pemuda dan AJK PAS jerai juga menjadi musuh Azizan kerana beliau pernah cuba bela Hj Najib dan tidak memusuhi Ust Nasa.

Zaki Bakar..dulu S/U Penerangan PAS jerai Azizan mula marah kerana atur ceramah tidak merujuk padanya.Marah bertambah bila Azizan dapat tau Zaki juga kerab bersama Ust Khasim Daud mengiringi Ust Nasarudin YB Yan turun melawat kawasan….dan bila belaku banjir di TEROI, Zaki ,Ust Kasim,Cikgu Muhsin dan Ust Nasa akan agih bantuan.

Abdullah Hasim beliau pernah jadi GRO Azizan.. semasa PAS menang di Terengganu, LAH 46 (nama pangilan) ditugaskan menjadi Driver dan mengasuh anak-anak Azizan semasa Azizan mau tengok kawasan balak yang di pohon.

Sekarang LAH 46 tak diperlukan lagi,kerana balak Kedah ditangan dia.Semua orang tahu setia Usaha Politk penasihat,pegawai Khas azizan bertindak rakus mengisi kantung dan perut kerana yakin PRU13,rakyat akan terus beri UNDI pada PR.

Lah 46(nama pangilan) jadi musuh Azizan bila LAH 46 kerab bersama Hj Najib dan Ust Nasaruddin.

Banyak petugas dalam PAS dan bekas AJK PAS kawasan turut dimusuhi dan menjadi mangsa bongkak Azizan.Tak boleh ditegur..apa tah lagi hendak diatur.sekadar mencatat beberapa nama seperti Hj Hasan Abdullah bekas wakil calun Parlemen,Allahyarhan Hj Hashim Setar,Allahyarham Hj Man Guar.

Moga-moga Roh mereka ditempatkan bersama-sama orang2 yang soleh walaupun AZizan tak ada masa nak ziarah semasa kematian mereka.

Setelah bergelar MB,ramai petugas yang awalnya khadam Azizan sekelib mata tiba-tiba Azizan tak suka…..jadi musuh dia pula…tak cukup ruang nak catat semua nama.

Azizan suka orang baru,orang yang tak tau PAS.Senang dia kelentong,sikap UMNOnya ketara yang bagus dibuang.

Orang bijak macam Dr Aziz Hanafi turut menjadi mangsa di buang dari KIDU.


Dr Aziz selepas dibuang diterima oleh MB Mahadhir Khalid sewaktu itu.Kalau Dr Aziz lemah macam mana Kolej Insaniah boleh terus melamar beliau.

Sekarang Azizan melantik orang kuat UMNO ( ..dulu maki PAS) untuk jawatan penting dalam kerajaan.Pegawai KCS yang dulu menjadi anak usrah Allahyarham Presiden di pingir.

UMNO yang dulu AZizan cop sebagai “PUTAQ ALAM” dilantik dan dinaikan pangkat.

Azizan ada jawapan ! Kenapa ?!

Dalam mesyuarat harian tahun 1998,Azizan mati-matian menolak YB Mat Sabu untuk bertanding di Jerai bila Hj Najib berkali-kali mencaangkan nama Mat sabu sebagai calun Parlimen Jerai.

Azizan kata….

” Mat Sabu Lok laq” tak sesuai bertandig di Jerai banyak pondok !
Azizan berhujah Mat sabu sesuai bertanding di Kola Kedah,orang kola loklaq macam Mat sabu"…...Azizan takut pengaruh Mat sabu….

Azizan jahat dari dulu lagi !!

Azizan suka pegawai KCS yang bermuka-muka didepan cium tangan di belakang ada yang kata “MB BODOH “

Siri 1 ini berharap semua sifat negative dan jahat Azizan dapat dihentikan,kalau dulu sembahyang tak dijaga…subuh kerabnya GAJAH belaka..hingga memaksa kak Faiqah minta nasihat dari pimpinan ULma PAS…

Kata Hj Husin Terengganu….

“…..Azizan tu…kadang2 tak sembahyang….”

Cukuplah dah mau genap 3 tahun jadi MB,duit pun dah banyak juta-juta…pi lah jadi imam atau jemaah di surau Wisma sekali sekala- hanya beberapa langkah dari pejabat MB.


Kesihan alimin PAS yang pecaya Azizan 100% masakabn Ostat Azizan macam tu ???

Apatah lagi yang jauh dikampung tergejut berok nanti melihat CCTV wisma Negeri,sudah 2 thn lebih,MB PAS tak masuk-masuk surau Wisma.


Kalut sungguh Ostat Azizan…hingga dia pernah bersungut…

“…..hang pa tau pa….aku ..kadang2 sampai tak dan nak sembahyang…” Azizan Razak

Bila ada orang PAS , bertanya itu dan ini…


Mana dak dapat hidayah Azizan..

….nukilan penyokong PAS sendiri…. Azizan Dalam Dosa.!!!

Renung dan tenunglah wahai melayu…yang taksup dengan pemimpin yang bijak bersandiwara disebalik seban dan ketayab….apakah…kerana serban, ketayab dan jangut itu sunah…maka mereka terlepas dari dosa-dosa menipu bangsa dan rakyat jelata….dengan gaya ulamak mereka.

Komentar :

ada 1
Anonymous said...
pada hari 

ajijan tak semyg tak pa...sb dia orang kuat PAS yg sememangnya dah dpat masuk surga bulat2...
sapa yg nak msk sorga.....sokonglah PAS waima orang KAPIAQ sekalipun

Post a Comment

Pemilik Blog tidak bertanggungjawab atas komen-komen yang di buat.

Labels

 

© 2009 Fresh Template. Powered by Blogger.

© 2010 Tempe Template. Modified by GMC.

Fresh Template by NdyTeeN.