Friday, September 10, 2010

PAS SESAT ATAU KEPARAT? Kah..Kah..Kah..


PAS hari ini ‘mengamuk’ bila mereka dikatakan sesat oleh Dato Seri Shafie Apdal.

kah..kah..kah.

Para ‘ulama’ PAS yang sebelum ini giat melabel UMNO sebagai sesat dan kafir ini tidak boleh menerima hakikat bila orang melabel mereka panggilan yang sama.

kah..kah..kah..

Amukan PAS bukan main-main kerana mereka kini mengugut akan mengadakan solat hajat dan bacaan yasin jika Shafie tidak menarik balik tuduhan tersebut.[SINI] http://dr1221.blogspot.com/

Di Syawal yang mulia ini sama-sama kita renung dan tenung apakah PAS sebuah parti sesat seperti yang didakwa oleh pemimpin PARTI CAP KERIS atau PAS sebuah Parti keparat DAN bekarat dengan dendam serta niat yang jijik lagi busuk serta penuh putaq belit dan tipu daya?

Lidah yang bercabang dua itu sudah pekara biasa bagi pemimpin mereka...

kah..kah..kah.



SUARA DARI LUJNAH PAS.

AGAMA

1. Ahli-ahli sangat mengharapkan aktiviti amar maaruf nahi mungkar disusun dari peringkat negeri ke kawasan-kawasan segera mungkin dan perlu di perbanyak,diperhebatkan. Kita bimbang kemurkaan Allah bila diberi kuasa tidk melaksanakan amar maaruf dan nahi mungkar, Allah akan turun bala pada kita.

Contoh :

Diwujudkan squad sukarelawan pencecah maksiat diperingkat daerah.Squad sukarelawan ini perlu diberi kursus dan latihan untuk kerja-kerja yang mantap dan berkesan.

Laporan-laporan di dapati di pekan-pekan besar,maksiat dari golongan muda buruk,bukannya berkurangan mungkin tidak ada penguatkuasaan yang berkesn.
Kempen solat,kempen menutup aurat dengan cara dan jaya yng menarik dan penuh hikmah perlu dirancangkan.

( DMPKP/DMPNK )

2. Oleh kerana memerintah negeri merupakan satu masuliah yang berat yang akan dipertanggungjawabkan di hadapan Allah S.W.T dan rkyat /ahli ingin melihat pembaharuan dalam pemerintahan secara islam dan perubahan-perubahan positif.Menteri Besar, Exco sebenarnya terdedah pada terlalu bnyak kriticsim berpunca daripada kekurangan dan kelemahan yang berkemungkinan disebabkan tidak ada impart system yang berkesan dan kurang pengalaman dalam pentadbiran.

Rata-rata ahli menyebut kerajan tidak pandai memerintah,slow sangat. Ahli merasa resah dan tidak faham apa yng sedang dilakukan oleh kerajaan . E xco, pemimpin-pemimpin negeri perlu lebih berlapang dada menerima muhasabah-muhasabah kerana ada pemimpin yang melenting menghentak ahli yang cadangan positif dan teguran membina.

Exco yang dilantik dah mula mengenepikan rakan-rakan yang telah ama-sama berjuang dulu dan memperlihatkan tindakan-tindakan tidak mahu syura ( berbincang dengan rakan-rakan ahli terus membuat tindakan ). Ini sangat membahayakan masa depan parti dan imej islam.

Ingin kita mencadangkan supaya perkara seperti diatas tidak terus berlaku dan pemerintah dilihat lebih telus dan diyakini – Diwujudkan Majlis Syura Negeri yang terdiri dari ulama dan golongan individu yang terpilih berdasarkan kepakaran di berbagai bidang dan ketaqwaannya.

Majlis Syura Negeri akan berperanan memberi nasihat dan teguran dan juga memantau semua Exco PAS yang di tugaskan.


Dengan wujudnya majlis Syura Negeri akan lahirlah

a) Negeri dibawah kepimpinan ulamak
b) Parti mengusai kerajaan
c) Konsep amal jamal dan syura dapat disuburkan yang akan membawa keberkatan dalam pemerintahan.

Ahli teras dari Dewan Ulama Dewan Pemuda Dewan Muslimat merupakan asset yang sangat penting bagi menentukan kelangsungan perjuanagan Parti.
Tapi hakikatnya setelah PAS menang di Kedah ramai Ahli Terasa terpinggir kecewa cadangan dan teguran mereka kurang diambil perhatian dan mereka kurang dan tak dilihat dalam banyak program.

Dicadangkan di jemput Ahli-ahli Teras dalam branstorming hala tuju PAS atau Negeri Kedah agar mereka berasa kebersamaan dan dapat mencurahkan idea-idea mereka. Barulah lahir kesungguhan dan merekalah yang akan mempertahankan dan menyelamatkan Parti. Tapi kalau dibiarkan ahli teras terus kecewa siapa lagi yang diharapkan untuk membantu mempertahankan parti…..dan perjuangan ini.

( DMPKP/DMPNK )

3) Cadangan : Suasana Islamik di Wisma Darul Aman perlu dipertingkatkan dan di mantapkan. Semua warga Wisma perlu di tarbiyah dan di beri kursus agar dapat mencerminkan akhlak dan budaya kerja yang baik.

( DMPKP/DMPNK )

4) Wujudkan tempat solat berjemaah untuk pekerja disemua peringkat mulakan kerja di Wisma dengan tazkirah ( PA System ) dan tafsir Al-Quran atau bacaan Al-quran atau doa.

( DMPKP/DMPNK)

5) Rata-rata rakyat tertunggu-tunggu nak melihat dasar kerajaan pimpinan PAS, janji dalam manifesto pilihanraya dilaksanakan atau tidak. Rakyat belum Nampak, kata mereka apa yang kita nampak keadaan yang lebih teruk.

Mereka rasa kerajaan sekarang lemah membuat UMNO dalam zon selesa. UMNO gembira kerana tak ada tindakan drastic.Mereka masih mampu berkuasa mereka memuji-muji pimpinan lama itulah yang dilihat oleh rakyat.

Cadangan :


Diadakan blue print Kerajaan Negeri Kedah yang menjelaskan hala tuju kerajaan misi,visi dan pelan tindakan yang realistic dipantau,diperkasakan.

Tiap-tiap Exco dicadangkan ada satu team penasihat terdiri dari individu yang komited dalam jemaah untuk mempastikan tanggungjawab dilaksanakan dengan optimum.

Kekurangan dapat diatasi dengan segera dan terbaik mengawasi Exco daripada penyelewangan dalam aspek akhlak dan perbelanjaan. Kata Saidina Umar yang bermaksud:
“ Hisaplah dirimu sebelum lamu di hisapkan oleh Allah S.W.T”

Jangan terlalu leka dengan pujian dari UMNO kerana ini akan melekakan cukuplah pujian member mahasabah pada kita.Jangan lah terlalu lambat nak buat AMAL MAARUF NAHI MUNGKAR takut akan datang halangan demi halangan.

( DMPKP/DMPNK )

6) Apakah tindakan untuk membuktikan kesungguhan pihak kerajaan memperkenalkan dasar Islam memandangkan :

a) Gagal mengawal peniaga makanan muslim yang tidak menghormati bulan Ramadan dengan menjual makanan pada siang hari sebelum jam 3 petang.

b) Gagal membuat perubahan untuk menangani masalah social seperti aktiviti pelacuran.pondan,berkhalwat di tempat awam.

c) Gagal mengawal pusat hiburan yang beroperasi hingga lewat pagi.

d) Gagal mengawal pusat perjudian seperti kedai ekor haram,permainan berkomputer yang semakin banyak sekarang.

e) Gagal menangani isu karaoke kampong yang makin berleluasa.

( PAS KAWASAN KUALA KEDAH )

7) Berapa kalikah mesyuarat Ahli Majlis Agama Islam Kedah diadakan selepas Pakatan Rakyat berkuasa memandangkan terdapat banyak perkara tidak dapat di selesaikan ?

( PAS KAWASAN KUALA KEDAH )

8) Mencadangkan semua pasar raya besar seperti TESCO,PACIFIC & GIANT mengumumkan masuknya waktu sembahyang ?

( PAS KAWASAN KUALA KEDAH )

9) Dicadangkan agar tumpuan diberikan kepada aspek pembangunan insan dan perkembangan lslam ?

( PAS KAWASAN KUALA KEDAH )

10) Mengapakah masih terdapat program-program berunsur maksiat khususnya program rasmi kerajaan negeri seperti nyanyian dan sebagainya ?

( PAS KAWASAN KUALA KEDAH )

11) Apakah tindakan kerajaan bercadang untuk mewajibkan seluruh kakitangan awam beragama islam yang berkhidmat di negeri Kedah menutup aurat dengan sempurna ?

( PAS KAWASAN KUALA KEDAH )


12) Adakah pihak-pihak kerajaan mempunyai “ think tank “ dalam memikir dan merealisasikan nilai- nilai islam sebagai panduan hidup ?

( PAS KAWASAN KUALA KEDAH )

13) Apakah relavan bagi pihak Menteri Besar menghadiri majlis keagamaan seperti sambutan Deepavali kerana ia menyentuh soal akidah ?

( PAS KAWASAN KUALA KEDAH )

14) Bilakah institusi Imam ( Maahad Imamah ) akan ditubuhkan ?

( PAS KAWASAN KUALAKEDAH )

15) Bagaimanakah kerajaan menerapkan konsep Ubudiyyah,Masuliyyah & Itqan kepada seluruh kakitangan kerajaan di negeri Kedah ?

( PAS KAWASAN KUALA KEDAH )

16) Apakah pandangan kerajaan terhadap penajaan syarikat judi seperti Genting seperti yang tertera pada tiket bola ?

( PAS KAWASAN KUALA KEDAH )

17).PAS memerintah Kedah dengan izin Allah. Sebelum memerintah kita selalu canang kita akan laksanakan islam dalam segenap bidang. Kita bagi contoh Madinah yang rakyatnya majmuk berjaya melaksanakan islam. Kita tegaskan kita mesti memegakkan maaruf dan menghapuskan mungkar. Hari ini rakyat,khususnya ahli PAS hendak melihat benda ini berjalan. Setakat ini rata-rata ahli PAS belum Nampak dengan jelas akan hal ini. Dicadangkan kerajaan bentangkan perancangan atau kerangka masa (time frame ) kearah melaksanakan cita-cita tersebut dan disebarkan seluas mungkin.

( PAS KAWASAN JERLUN )

18) Dalam masa terdekat dicadangkan kerajaan naikkan papan-papan tanda adab berpakaian menutup aurat bahi orang islam dan berpakaian sopan bagi bukan islam di tempat-tempat yang strategic. Begitu juga mewajibkan dengan segera kakitangan kerajaan,kakitangan badan berkanun dan kakitangan GLC berpakaian memutup aurat dan sopan. Isteri-isteri pimpinan perlu menunjukkan contoh berpakaian menutup aurat yang sempurna.

19) Apakah perancangan dan tindakan yang telah diambil untuk mengurang dan menghapuskan pusat-pusat perjidian,minima keras dan pelacuran ?

( PAS KAWASAN JERLUN )

20) Apakah perubahan-perubahan mengenai islam yang telah dilakukan oleh kerajaan sepanjang 7 bulan memerintah ?...

( PAS KAWASAN JERLUN )

“[nota]: kini pemerintahan PAS di Kedah sudah menjagkau 3 tahun? Sudah 2 kali Umat Melayu menyambut Aidilfitri Hasil perjuangan pemimpin berlidah bewak tersebut tidak ada bezanya dengan UMNO yang kononnya Thoghut malah pemerintahan mereka lebih jijik dari UMNO dengan sikap bohong dan menipu rakyat berserta dengan hati yang busuk:”
Beginilah sikap biadap dan kurang ajar mereka terhadap janji-janji mereka baik pada Allah swt maupun pada penyokong-penyonkong mereka sebelum berkuasa.Setelah mereka diberi kuasa oleh Allah swt lidah, serta hati mereka bertukar menjadi haiwan yang bijak bermuka-muka.

“Kita tak boleh sekat mereka beroperasi, kenalah hormati rakan bangsa lain. Cuma kita boleh bagi pandangan dan nasihat, minta kurangkan operasi. Sepanjang Ramadan, mungkin pelanggan Islam tidak jejak ke sana, sekaligus mengurangkan aktiviti hiburan. Berbanding bukan Islam, hiburan tidak terhad pada bulan-bulan tertentu,” lidah bewak

http://www.sinarharian.com.my/utr/content/story8049105.asp


21) Seboleh mungkin kita kena kuasai Jabatan Agama Islam dan Jabatan Zakat. Kita kena gunakan sepenuhnya kekuasaan dan keupayaan mereka untuk laksanakan Islam sepenuhnya. Kena atur sehingga pemimpin/pendakwah/NGO kita boleh menguasai masjid untuk menyebarkan Islam melalui khutbah,kuliah,kursus atau seumpamanya.

( PAS KAWASAN JERLUN )


Selepas 7 bulan [KINI SUAH HAMPIR 3 TAHUN]PAS memerintah, nampaknya perlaksanaan Islam,khususnya NAHI MUNGKAR masih gagal untuk dilaksanakanoleh kerajaan negeri. Berikut adalah antara kepincangan yang dapat dilihat:

a) Tidak nampak apa-apa tindakan ( sekurang-kurangnya langkah awal dan berfasa ) untuk mengharamkan arak dan judi.


b) Tiada enekmen yang jelas berhubung hiburan,atau garis panduan berhubung halal haram dalam persembahan.


c) Tiada tindakan terhadap kelab hiburan yang beroperasi sehingga melebihi waktu ditentukan.

d) Tiada peraturan berhubung pengiklanan,sehinggakan iklan tidak menutup aurat bebas dipaparkan.


e) Tiada peraturan berhubung etika berpakaian , sekurang-kurangnya untuk umat islam sahaja.


f) Tidak ada usaha langsung untuk merobohkan pusat pelacuran dan kegiatan pondan di Tanjung Bendahara. Salah satu tempat yang jadi tapak kegiatan maksiat tersebut adalah tanah wakaf Majlis Agama Islam.

g) Tiada langkah berkesan untuk bertindak terhadap pihak yang tidak menghormati bulan Ramadan di mana mereka bebas untuk berniaga sejak awal pagi.


h) Tiada langkah berkesan untuk menghapugkan aktiviti muqaddimah zina di tempat-tempat berleluasanyanya kegiatan tersebut.

i) Arak dijial dan di mimun dengan bebas di Langkawi Permata Kedah,sehingga Langkawi kelihatan hilang identiti Islamnya sedangkan Kedah diperintah oleh parti yang memperjuangkan islam.


j) Dalam manifesto pilihanraya PAS janji untuk wajudkan Pusat Latihan Imam di Masjid Zahir. Apabila KDYMM Tuanku Sultan dikatakan tidak memperkenankan dibuat di masjid tersebut,pihak kerajaan membatalkan terus dan tidak pula bercadang untuk dibuat di tempat lain.

k) Majlis Agama Islam, Jabatan Agama Islam dan Jabatan Mufti tidak dapat diselaraskan untuk memperkukuhkan perlaksanaan Islam di negeri ini.

l) Kekurangan tenaga kerja di Jabatan Agama Islam,terutama Bahagian Penguatkuasaan menyebabkan mereka tidak dapat menjalankan tugas dengan berkesan.

m) Jabatan Agama Islam tidak diketui oleh orang mempunyai fikrah islam yang jelas,sebaliknya oleh seorang bekas pegawai tadbir daerah yang dikaitkan dengan isu penyelewengan balak.

n) Tidak ada usaha yang jelas dan bersungguh-sungguh oleh Majlis Agama Islam dan Jabatan Agama Islam untuk memperkasakan peranan masjid selaras dengan dasar islam yang dibawa oleh PAS sebagai kerajaan yang memerintah.

o) Kakitangan Jabatan Agama Islam umumnya tidak menjalankan tugas dengan bersungguh-sungguh dan efisien sehingga dianggap sebagai jabatan kerajaan negari yang paling lembab.

p) Usaha dakwah tidak dilakukan dengan berkesan untuk seluruh anggota masyarakat,sebaliknya hanya bertumpu di masjid atau di kalangan orang yang sudah sempurna islamnya.

q) Tiada satu program khusus untuk pegawai tadbir dan kakitangan kerajaan berhubung penerapan islam yang sebenar.

r) Rakyat umumnya melihat bahawa tidak ada perbezaan dari aspek PERLAKSANAAN ISLAM diantara sewaktu PAS diperintah BN yang toghut dan PAS yang berjuang atas landasan islam.

Maka Ahli Jawatankuasa PAS Kawasan Alor Setar yang mengadakan program cambah fikiran pada 2 November 2008 DENGAN SEBULAT SUARA mencadangkan supaya:

a) Menteri Besar YAB Dato Seri Azizan Abdul Razak yang memegang terlalu banyak potfolio

(8 potfolio ) supaya melepaskan potfolio AGAMA dan menyerahkan potfolio tersebut kepada exco yang lain setelah beliau GAGAL untuk memperkasakan perlaksanaan Islam selaras dengan tuntutan perjuangan yang di bawa oleh PAS.


b) Excoyang menerima amanah terhadap potfolio AGAMA hendaklah menyusun,memperkemas dan memperkasakan Majlis Agama Islam,Jabatan Agama Islam dan Jabatan Mufti supaya perlaksanaan islam yang sebenar dpat di buat.

c) Umat Islam di negeri ini tidak mahu melihat kerajaan negeri Kedah bertelagah menyalahkan pihak itu dan ini kerana kegagalan memperkasakan perlaksanaan islam sebaliknya hendaklah menggerakkan semua entiti secara bersepadu termasuk dengan jabatan-jabatan lain ( yang bukan berkaitan agama )

( PAS KAWASAN ALOR SETAR )

Moga-moga dengan penedahan putaq belit mereka bergelar pemimpin ulama politik Dajal dapat membuka minda dan mata hati kita yang sudah lama buta dengan tipu muslihat mereka yang bijak bersandiwara !

Insyaallah !


INSYAALLAH TUNGGU PENEDAHAN SETERUSNYA DARI GMC !!

Komentar :

ada 5 comments ke “PAS SESAT ATAU KEPARAT? Kah..Kah..Kah..”
Anonymous said...
pada hari 

asalamualaikum saudaraku seislam yang jauh dimata,ana telah terbaca blog ini ,bila difikirkan nya ianya banyak rasional dari menifesto sebenarnya tiada apa-apa perubahan yang ternyata pada zahir.. bercakap, berjanji, adalah ungkapan mudah untuk meyakinkan sesuatu(tetapi beringatlah jangan sesekali bersumpah atas nama allah)keinginan jiwa untuk mendapatkan kuasa (nafsu syaiton)adalah lebih besar dari perjuangan menegakan hukum allah s.w.t di sudahi dengan wasalam...kalau semuanya betul (nauzubilah)
1. Fikir pada perjalanan syariat.
2. Zikir pada perjalanan tariqat.
3. Sabar pada perjalanan hakikat.
4. Syukur pada perjalanan makrifat.

"jika ia berasa benar, maka kebenaran ia itu akan diuji,jika ia salah maka kesalahan ia itu pula akan menguji ia"

Anonymous said...
pada hari 

asalamualaikum saudaraku seislam yang jauh dimata,ana telah terbaca blog ini ,bila difikirkan nya ianya banyak rasional dari menifesto sebenarnya tiada apa-apa perubahan yang ternyata pada zahir.. bercakap, berjanji, adalah ungkapan mudah untuk meyakinkan sesuatu(tetapi beringatlah jangan sesekali bersumpah atas nama allah)keinginan jiwa untuk mendapatkan kuasa (nafsu syaiton)adalah lebih besar dari perjuangan menegakan hukum allah s.w.t di sudahi dengan wasalam...kalau semuanya betul (nauzubilah)
1. Fikir pada perjalanan syariat.
2. Zikir pada perjalanan tariqat.
3. Sabar pada perjalanan hakikat.
4. Syukur pada perjalanan makrifat.

"jika ia berasa benar, maka kebenaran ia itu akan diuji,jika ia salah maka kesalahan ia itu pula akan menguji ia"

Anonymous said...
pada hari 

Sebenarnya Azizan Razak ini lebih condong pada pemerintahan ala UMNO.Maklumlah Azizan Razak pernah menjadi tukang pengasoh siJohari Tun Razak semasa dia menuntut di Luar Negeri.Lagipun Hubungan Azizan Razak dgn pemimpin UMNO terutama Dato' Najib masih bau-bau bacang tidak hairanlah ada konspirasi puak2 Raja Sekodeng yg bergelaar Erdogan nak jatuhkan Azizan Razak.Hari ini PAS kedah sudah bepuak2 mungkin inilah bala yg diturunkan kepada mereka.Lebih2 lagi penasihat Azizan Razak semuanya menghala kearah melingkupkan PAS lebih2 lagi yg ada dalam gambar diatas cukup jelas sikap busuk perutnya.Kebenaran ini mungkin kita dapat bertaya sendiri dengan Ust Nazir Zakaria di Putra Jaya perangai perangai buruk si lidah becanang yg dimaksudkan oleh penulis Blog diatas.Konspirasi menjatuhkan pegawai2 UMNO juga datangnya dari haiwan tersebut !nauzubilah.Jika inilah isi perut pemimpin PAS PRU13, PAS akan tersungkur terok.Setakat ini apa yang ingin ana tambah kemungkaran yang sah belaku RM4 juta wang Kedah Cop ditandatangai sendiri oleh Azizan Razak membawa kepada kehilangan si Akashah Ceo Kedah Cop.Dan RM14 ribu Wang PKNK Peladangan digunakan untuk urusan perubatan seorang ahli PAS yg terlibat dgn kemalangan yang membawa maut.Tentang hukum haram arak serta judi PAS lebih kurang malah lebih terok dari UMNO bilamana pusat2 Karaoke dibuka lebih awal dari zaman UMNO dan bertambah bilangannnya dari dulu.

Anonymous said...
pada hari 

THE TEN COMMANDMENTS OF BEING A KHAWARIJ PAS MEMBER

THOU SHALL BE HAPPY EVEN THOUGH STUPID.
THOU SHALL COMMIT HERESY BUT STILL BE HOLY
THOU SHALL LOVE THE INFIDEL BUT HATE THY BROTHERS.
THOU SHALL OATH THY WIFE FOR THOU ARE LOYAL
THOU SHALL EMBRACE THE INFIDEL BUT CALL THY BROTHERS APOSTATES
THOU SHALL CURSE THY BROTHER BUT BLESS THE INFIDEL.
THOU SHALL MANIPULATE SCRIPTURES FOR THY BENEFIT
THOU SHALL COMMIT WRONG BUT REMAIN SINLESS.
THOU SHALL BE DISLOYAL TO THY RULERS
THOU SHALL VOTE AND GUARANTEED PARADISE

AL-ZARQAWI

Anonymous said...
pada hari 

dipendekan bicara....
CAKAP TAK SERUPA BIKIN

Post a Comment

Pemilik Blog tidak bertanggungjawab atas komen-komen yang di buat.

Labels

 

© 2009 Fresh Template. Powered by Blogger.

© 2010 Tempe Template. Modified by GMC.

Fresh Template by NdyTeeN.