Friday, September 10, 2010

PAS BEROK ??? Kah..kah..kah.

Didakwa sebar gambar palsu Guan Eng?

Menjelang Aidilfitri tidak lama lagi, kini beredar gambar Ketua Menteri Pulau Pinang Lim Guan Eng menyembelih lembu korban untuk umat Islam di internet.

Kesal dengan penyebaran gambar palsu yang menggunakan teknik super impose itu, Pemuda PAS Wilayah Persekutuan mendakwa ia didalangi oleh penulis upahan Umno yang dikenali sebagai 'PAS Beruk'.[sini]



20) Apakah perubahan-perubahan mengenai islam yang telah dilakukan oleh kerajaan sepanjang 7 bulan memerintah ?...

[nota]: kini pemerintahan PAS di Kedah sudah menjagkau 3 tahun? Sudah 2 kali Umat Melayu menyambut Aidilfitri Hasil perjuangan pemimpin berlidah bewak tersebut tidak ada bezanya dengan UMNO yang kononnya Thoghut malah pemerintahan mereka lebih jijik dari UMNO dengan sikap bohong dan menipu rakyat berserta dengan hati yang busuk:

Beginilah sikap biadap dan kurang ajar mereka terhadap janji-janji mereka baik pada Allah swt maupun pada penyokong-penyonkong mereka sebelum berkuasa.Setelah mereka diberi kuasa oleh Allah swt lidah, serta hati mereka bertukar menjadi haiwan yang bijak bermuka-muka.


http://www.sinarharian.com.my/utr/content/story8049105.asp

( PAS KAWASAN JERLUN )


“Kita tak boleh sekat mereka beroperasi, kenalah hormati rakan bangsa lain. Cuma kita boleh bagi pandangan dan nasihat, minta kurangkan operasi. Sepanjang Ramadan, mungkin pelanggan Islam tidak jejak ke sana, sekaligus mengurangkan aktiviti hiburan. Berbanding bukan Islam, hiburan tidak terhad pada bulan-bulan tertentu,” lidah bewak[sini]

21) Seboleh mungkin kita kena kuasai Jabatan Agama Islam dan Jabatan Zakat. Kita kena gunakan sepenuhnya kekuasaan dan keupayaan mereka untuk laksanakan Islam sepenuhnya. Kena atur sehingga pemimpin/pendakwah/NGO kita boleh menguasai masjid untuk menyebarkan Islam melalui khutbah,kuliah,kursus atau seumpamanya.

( PAS KAWASAN JERLUN )

Selepas 7 bulan PAS memerintah, nampaknya perlaksanaan Islam,khususnya NAHI MUNGKAR masih gagal untuk dilaksanakanoleh kerajaan negeri.

Berikut adalah antara kepincangan yang dapat dilihat:

a) Tidak nampak apa-apa tindakan ( sekurang-kurangnya langkah awal dan berfasa untuk mengharamkan arak dan judi.

b) Tiada enekmen yang jelas berhubung hiburan,atau garis panduan berhubung halal haram dalam persembahan.


c) Tiada tindakan terhadap kelab hiburan yang beroperasi sehingga melebihi waktu ditentukan.

d) Tiada peraturan berhubung pengiklanan,sehinggakan iklan tidak menutup aurat bebas dipaparkan.


e) Tiada peraturan berhubung etika berpakaian , sekurang-kurangnya untuk umat islam sahaja.


f) Tidak ada usaha langsung untuk merobohkan pusat pelacuran dan kegiatan pondan di Tanjung Bendahara. Salah satu tempat yang jadi tapak kegiatan maksiat tersebut adalah tanah wakaf Majlis Agama Islam.

g) Tiada langkah berkesan untuk bertindak terhadap pihak yang tidak menghormati bulan Ramadan di mana mereka bebas untuk berniaga sejak awal pagi.


h) Tiada langkah berkesan untuk menghapugkan aktiviti muqaddimah zina di tempat-tempat berleluasanyanya kegiatan tersebut.

i) Arak dijial dan di mimun dengan bebas di Langkawi Permata Kedah,sehingga Langkawi kelihatan hilang identiti Islamnya sedangkan Kedah diperintah oleh parti yang memperjuangkan islam.


j) Dalam manifesto pilihanraya PAS janji untuk wajudkan Pusat Latihan Imam di Masjid Zahir. Apabila KDYMM Tuanku Sultan dikatakan tidak memperkenankan dibuat di masjid tersebut,pihak kerajaan membatalkan terus dan tidak pula bercadang untuk dibuat di tempat lain.

k) Majlis Agama Islam, Jabatan Agama Islam dan Jabatan Mufti tidak dapat diselaraskan untuk memperkukuhkan perlaksanaan Islam di negeri ini.

l) Kekurangan tenaga kerja di Jabatan Agama Islam,terutama Bahagian Penguatkuasaan menyebabkan mereka tidak dapat menjalankan tugas dengan berkesan.

m) Jabatan Agama Islam tidak diketui oleh orang mempunyai fikrah islam yang jelas,sebaliknya oleh seorang bekas pegawai tadbir daerah yang dikaitkan dengan isu penyelewengan balak.

n) Tidak ada usaha yang jelas dan bersungguh-sungguh oleh Majlis Agama Islam dan Jabatan Agama Islam untuk memperkasakan peranan masjid selaras dengan dasar islam yang dibawa oleh PAS sebagai kerajaan yang memerintah.

o) Kakitangan Jabatan Agama Islam umumnya tidak menjalankan tugas dengan bersungguh-sungguh dan efisien sehingga dianggap sebagai jabatan kerajaan negari yang paling lembab.

p) Usaha dakwah tidak dilakukan dengan berkesan untuk seluruh anggota masyarakat,sebaliknya hanya bertumpu di masjid atau di kalangan orang yang sudah sempurna islamnya.

q) Tiada satu program khusus untuk pegawai tadbir dan kakitangan kerajaan berhubung penerapan islam yang sebenar.

r) Rakyat umumnya melihat bahawa tidak ada perbezaan dari aspek PERLAKSANAAN ISLAM diantara sewaktu PAS diperintah BN yang toghut dan PAS yang berjuang atas landasan islam.

SIAPA LEBIH JUARA ?? YANG BEIDAH BEWAK BIJAK BERMUKA-MUKA DENGAN HUKUM ALLAH SWT ATAU UMNO YANG JAHIL DENGAN HUKUM BERBANDING MEREKA YANG KONONNYA ULAMA TAPI LIDAH BERCABANG DUA?

RENUNG-RENUNG LAH!!

PAS ITU MUNAFIK,MUNAFIK ITU PUAK2 PEMIMPIN PUKIMAK INI.

Komentar :

ada 1
Anonymous said...
pada hari 

BETOI2 PUKIMAK PUAK HARAM JADAH NI;PRU 13 KALAU DEPA MAI KEMPIN TERAJANG MASOK LONGKANG BUANG PUAK2 HARAM JADAH NI.

Post a Comment

Pemilik Blog tidak bertanggungjawab atas komen-komen yang di buat.

Labels

 

© 2009 Fresh Template. Powered by Blogger.

© 2010 Tempe Template. Modified by GMC.

Fresh Template by NdyTeeN.