Monday, September 13, 2010

KERAJAAN PAS KEDAH "SLOW" SANGAT !! BETOI KA ??? KAH....KAH....KAH..


KEBAJIKAN

Apa kata puak-puak ni tentang kebajikan pula......

"………..Rata-rata ahli menyebut kerajan tidak pandai memerintah,slow sangat. Ahli resah dan tidak faham apa yang sedang dilakukan oleh kerajaan .
Exco, pemimpin-pemimpin negeri perlu lebih berlapang dada menerima muhasabah-muhasabah kerana ada pemimpin yang melenting menghentak ahli yang cadangan positif dan teguran membina……….



1) Bilakah isu longgokkan sampah yang tidak dikutip dalam kawasan MBAS hendak diselesaikan ?

( Nota : Rakyat tidak mahu lagi mendengar alasan yang berbelit- belit menyalahkan pihak itu dan ini tetapi rakyat hanya mahu MELIHAT sampah dikutip dengan segera dan kerap ! )


( PAS KAWASAN ALOR SETAR )

2) Ucapan dan kenyataan media Menteri Besar dan EXCO-EXCO banyak dilaporkan oleh akhbar/TV arus perdana berkisar kepada isu ekonomi. Rakyat di kampong sebenarnya menunggu berita yang berkaitan dengan kebajikan mereka. Mereka nak dengar dan Nampak pemberian bantuan kepada fakir miskin,ibu tunggal,anak yatim,baiki jalan-jalan kampong,baiki surau dan seumpamanya.

( PAS KAWASAN JERLUN )


3) Bagaimanakah kerajaan khususnya PBTmenangani masalah sampah yang tiada kesudahannya ?

( PAS KAWASAN KUALA KEDAH )

4) Apakah tindakan kerajaan untuk membantu guru-guru KAFA yang tidak menerima elaun mengajar pada bulan November dan Disember memandangkan pada ketika itu sekolah sedang bercuti ?

( PAS KAWASAN KUALA KEDAH )

5) Bilakah kerajaan akan melunaskan janji untuk mengurus dan menyelaras kebajikan guru-guru agama seperti SAR/KAFA/Guru Al-Quran Kampong &Fardhu Ain persendirian ?

( PAS KAWASAN KUALA KEDAH )

6) Bilakah perlaksanaan pinjaman tanpa riba untuk belia-belia yang ingin melangsungkan perkahwinan hendak diadakan seperti yang terdapat dalam manifesto pilihanraya ?

( PAS KAWASAN KUALA KEDAH )

7) Bilakah skimTakaful Kifalah akan dilaksanakan di Kedah ?

( PAS KAWASAN KUALA KEDAH )

8) Adakah Biro Perpaduan Awam Peringkat kerajaan negeri berfungsi dengan baik ? Dan apakah bentuk tindakan susulan yang diambil oleh kerajaan dalam memastikan setiap aduan rakyat diterima,dianalisis dan diambil tindakan ?..????

( PAS KAWASAN KUALA KEDAH )

Itulah lah hakikat dan natijahnya pemerintahan BELANDA MELAYSIA di Utara Tanah ayaq hari ini……………………

Benarkah demokrasi amalan PAS hari ini tidak menjurus kearah kemudaratan Parti?........???

Benarkah pengajaran dari hadith menjadi pegangan pemimpin PAS hari ini???

Benarkah tidak belaku perebutan jawatan ,pangkat dan kuasa dalam politik PAS khususnya dibawah pentabiran Azizan Razak????

Benarkah tidak ada konspirasi diantara kepimpinan PAS khususnya I Kedah hari ini..

Benarkah tidak ada perebutan jawatan?????

Benarkah falsafah kepemimpinan PAS hari ini berdasarkan dari pengajaran dibawah ini….Renung dan fikir-fikirlah hakikat dan reality kepimpinan PAS hari ini.

“Kes-kes Nabi S.A.W melarang para sahabatnya meminta-minta diberikan jawatan bukannya hanya satu dan terpencil malah lebih dari satu. Antara hadith yang terkenal adalah hadith daripada Abdul Rahman bin Samurah yang merawikan bahawa Nabi SAW bersabda kepadanya:

“Wahai ‘Abd ar-Rahman! Jangan engkau meminta jawatan pemimpin. Sesungguhnya jika engkau diberikannya dengan permintaan maka engkau dibebankan (tidak ditolong). Sekiranya engkau diberikannya tanpa permintaan maka engkau dibantu (oleh Allah) –

(Hadith Riwayat Bukhari dan Muslim, Abu Dawud, Tirmizi, Nasaie dan Ahmad)

“……………..Jika demokrasi di dalam organisasi itu bermakna kita harus membenarkan amalan-amalan yang boleh membawa kemudharatan kepada parti, maka organisasi yang sedemikian itu akan membawa malang kepada rakyat terbanyak.

Jika pendekatan begitu juga disifatkan tidak demokratik, masakan Rasulullah S.A.W melarang Abu Dzar Al Ghiffari dari menawarkan diri untuk memegang sesuatu jawatan tertentu kerana terdapat padanya sifat-sifat yang kurang sesuai dengan tugas yang dipinta itu. Tentunya kerana Nabi Muhammad s.a.w amat tahu sejauh mana kemampuan Abu Dzar dan akibat buruk jika Abu Dzar diberi jawatan yang dimahukannya itu.

Kes-kes Nabi S.A.W melarang para sahabatnya meminta-minta diberikan jawatan bukannya hanya satu dan terpencil malah lebih dari satu. Antara hadith yang terkenal adalah hadith daripada Abdul Rahman bin Samurah yang merawikan bahawa Nabi SAW bersabda kepadanya:

“Wahai ‘Abd ar-Rahman! Jangan engkau meminta jawatan pemimpin. Sesungguhnya jika engkau diberikannya dengan permintaan maka engkau dibebankan (tidak ditolong). Sekiranya engkau diberikannya tanpa permintaan maka engkau dibantu (oleh Allah) – (Hadith Riwayat Bukhari dan Muslim, Abu Dawud, Tirmizi, Nasaie dan Ahmad)

Jika falsafah kepemimpinan Islam mahu dijadikan rujukan serta model dalam kepemimpinan PKR, maka pesan Nabi S.A.W . ini sudah cukup untuk meyakinkan diri Anwar dan para pimpinan utama PKR bahawa inilah sebenarnya semangat politik baru yang harus diterapkan di dalam parti………”[sini]

Komentar :

ada 4 comments ke “KERAJAAN PAS KEDAH "SLOW" SANGAT !! BETOI KA ??? KAH....KAH....KAH..”
YANG GAMBI said...
pada hari 

Bro, pasai apa kerajaan PAS slow sangat ? dah habis ka ubat-ubat kuat yang banyak diiklankan dalam harakahdaily...... makan perabihlah oi....

Anonymous said...
pada hari 

syok tengok puak2 umno
kempunan dan mengemis!

hahahhaaa

Anonymous said...
pada hari 

Sebenarnya yang mengemis ni puak2 PAS pada pemimpin depa.Bukan puak2 UMNO.ada akai ka mangkok pas?

Parti Azizan Sorang said...
pada hari 

Bawah Ustaz Zizan Raja Lawak, puak UMNO cukup happy. Zizan always take care sedara mara dia. Kat Insaniah dia ada bela beruk.., member kamcheng dia..Kaki perabih duit Insaniah. Kat PKNK pun, ramai beruk-beruk terjaga. Kat Bina Darulaman pun, bersepah beruk-beruk kaki auta dia bela. Asalkan, bila tiba waktu, bersedekahlah GLC tadi sekiranya perlu.
Yang duk nganga.., puak PAS la jugak.. Sekolah agama nak dapat derma pun susah.. Pagi sedekah 10 ribu buat tambahan surau, petang mai lah puak kontraktor MB kelapar nak mai ambik projek..

Post a Comment

Pemilik Blog tidak bertanggungjawab atas komen-komen yang di buat.

Labels

 

© 2009 Fresh Template. Powered by Blogger.

© 2010 Tempe Template. Modified by GMC.

Fresh Template by NdyTeeN.