Sunday, September 12, 2010

ISU PENTADBIRAN- PENYOKONG PAS BUTA !!


Rakyat belum Nampak, kata mereka apa yang kita nampak keadaan yang lebih teruk….…… BUKAN “ PAS BEROK”…..

Kedah Times:Isu Tabung Memali Bahagian I
- [ Translate this page ]

... PEMIMPIN MEREKALAH JUGA YANG MENYONGLAP WANG RAKYAT DALAM USAHA MEMPERNIAGAKAN KEDAH KOP SAHINGGA MENGHILANGKAN 4JUTA DI PAPUA NEW GEUNIE. ...
syburi-times.blogspot.com/2010/.../isu-tabung-memali-bahagian-i.html - Cached

USUL PAS KAWASAN:

1) Benarkah YAB Menteri Besarbegitu mempercayai pegawai-pegawai tadbir kerajaan negeri sehingga semua pandangan mereka DITELAN BULAT-BULAT sementara pendapat dari orang PAS,sekalipun dari sebahagian exco kerajaan negeri DITOLAK MENTAH-MENTAH ?

( PAS KAWASAN ALOR SETAR )

2) Benarkah dakwaan bahawa terdapat KCS yang tidak menghormati keputusan kerajaan negeri, malah masih setia kepada UMNO dan berwalak kepad abekas Menteri Besar, sedangkan kepimpinan kerajaan PAS begitu mempercayai merek dan tiada perancangan langsung untuk membuat PERCATURAN POLITIK yang menguntungkan kerajaan PAS seperti penyusunan semula jawatan,dan sebagainya ?

( PAS KAWASAN ALOR SETAR )

3) Mengapa KFA tidak memecat Pengurus Bolasepak Kedah Dato Osman Aziz,sedangkan dia banyak lakukan penyelewengan ? waktu BN perintah dulu adakah mereka lantik orang PAS jadi pengurus bolasepak ?

( PAS KAWASAN ALOR SETAR )

4) Banyak keputusan kerajaan yang tidak dapat di buat dengan bebas,terutamanya isu perjawatan, kerana kononnya Tuanku Sultan tidak berkenan ? Adakah ungkapan ‘Tuanku tidak berkenan’sengaja dicipta oleh pihak tertentu untuk menipu kepimpinan kerajaan negeri ? Sampai bila alasan ‘tuanku tidak berkenan’ ini hendak digunakan ? Dimana kuasa kerajaan negeri yang dipilih olehn rakyat ?

( PAS KAWASAN ALOR SETAR )

5)Mencadang,diwujudkan Pasukan ( team ) yang khusus untuk memastikan unsur-unsur yang nak sabotaj pentadbiran negeri.

( DMPKP/DMPNK )

5) Apakah kaedah yang diambil supaya agihan zakat dapat dibuat dengan lebih adil dan berkesan,memandangkan ketika ini banyak rungutan mengenainya. Antara sebab perkara ini berlaku didapati pimpinan masyarakat dari kalangan UMNO masih menjadi saluran menentukan penerima zakat dan mereka terkenal bersikap kroni ?

( PAS KAWASAN KUALA KEDAH )

6) Apakah bentuk tindakan kerajaan selain menghebahkan untuk pengetahuan masyarakat dalam menangani gejala rasuah dan nepotisme ?

( PAS KAWASAN KUALA KEDAH )

7) Bilakah kerajaan negeri akan mengadakan Hari Bertemu Pelanggan?

( PAS KAWASAN KUALA KEDAH )

8) Apakah langkah-langkah untuk memperkasakan MKK dan Penghulu ?

( PAS KAWASAN KUALA KEDAH )

9) Bagaimana tindakan kerajaan khususnya PBT dalam menangani isu penjaja-penjaja kecil di kaki lima jalan kerana banyak kes dilaporkan tindakan penguatkuasaan PBT menyita premis mereka terlalu keras dan tidak berhemah sehingga menutup pintu rezeki para peniaga terbabit ?

( PAS KAWASAN KUALA KEDAH )


10 ) Seboleh mungkin perlantikkan untuk mengisi kekosongan jawatan ketua-ketua jabatan,pegawai-pegawai kanan atau orang-orang penting kerajaan hendaklah diutamakan kepada yang cenderung kepada PAS.

Anjing anjing UMNO kena disempitkan peranan mereka agar tidak menjadi duri dalam daging kepada kerajaan. Memanglah sifat anjing – selain daripada najis berat, kalau tidak dimakan najis pun, diciummya juga.

( PAS KAWASAN JERLUN )

11 Adakah kerajaan bercadang mewujudkan jawatan Penyelia DUN bagi DUN yang tidak di menangi oleh Pakatan Rakyat.?

( PAS KAWASAN JERLUN )


Adakah kerajaan bercadang menyelia dan memberikan peruntukkan bulanan kepada Pusat Khidmat Wakil Rakyat/Pusat Khidmat DUN ( yang kalah ),khususnya untuk pembiayaan penyenggaraan dan elaun kakitangan ?

( PAS KAWASAN JERLUN )

13 Dewan orang ramai yang di bawah penguasaan kerajaan negeri hendaklah ditadbir dan dimakmurkan dengan pelbagai aktiviti kemasyarakatan. Penghulu atau ketua kampong perlu di beri kuasa dan peranan khusus untuk tujuan itu.

( PAS KAWASAN JERLUN )

14 Apakah tindakan yang diambil terhadap pegawai kerajaan yang bersikap ‘double standart’ terhadap kerajaan PAS Kedah.

( PAS KAWASAN PADANG TERAP )

15 Sewaktu di bawah kerajaan BN dulu,setiap kali MB turun kawasan,semua Ketua dan AJK UMNO Bahagian di jemput secara rasmi. Bahkan pegawai kerajaan pun hormat mereka ( UMNO ). Tetapi sekarang, apabila PAS perintah,YDP PAS Kawasan pun mereka tidak jemput untuk hadir program Majlis Daerah dan kerajaan negeri. Apakah tindakan yang harus di ambil terhadap pegawai kerajaan yang tidak hormat kepada PAS sebagai parti yang memerintah ?

( PAS KAWASAN PADANG TERAP )

16 Menteri Besar dikatakan cengih/garang dengan pegawai-pegawai lantikkan politik tetapi tidak dengan ketua-ketua jabatan atau pegawai-pegawai kerajaan walaupun banyak kelemahan yang mereka buat.

( PAS KAWASAN JERLUN )

17 Menteri Besar dan EXCO-EXCO sering beri alasan yang kelihatan seperti hendak melepas diri.Sikit-sikit ‘hendak ambil hati’. ‘Itu kehendak/urusan sultan’ dan seumpamanya. Sampai bila nak jadi macam ini ?

( PAS KAWASAN JERLUN )

18 Telefon EXCO lima enam kali tak diangkat-angkat. Bila angkat pula jawapannya ‘saya sibuk’ atau ‘saya tengah meeting’.Dari nada suara jawab macam tak berapa suka atau macam penelefon mengacau saja.

( PAS KAWASAN JERLUN )


19 Dengar kata MB dan EXCO makin rajin main golf dengan sultan. Sultan yang seorang sangat dilayan,rakyat yang ramai nak jumpa pun susah !

( PAS KAWASAN JERLUN )

20 Ada pemimpin yang keluarkan kenyataan mengelirukan dan boleh menjejaskan imej kerajaan. Contohnya,pegawai khas MB kata kerajaan sudah berjaya kurangkan hutang lebih RM1 Bilion dalam masa 7 bulan. Setiap kenyataan hendaklah dinyatakan dengan data dan fakta yang sahih.

( PAS KAWASAN JERLUN )

Rumusan:

Soal pentadbiran semua pandangan serta pendapat hard core PAS menjurus kearah dendam,angkuh bongkok ,berdalih,prasangka buruk sesame ahli,penipuan,kepentingan diri, bermusuh sesame bangsa sendiri,pecat memecat singkir menyingkir inilah diantara sikap pemimpin yang bertaraf ust dan ulama yang mereka ternanti2 sanjung dan junjung selama ini untuk mentadbir Kedah Belanda.

Apakah ini ajaran islam ala kalipah LGE yang dibangga-banggakan selama ini penuh dengan hasat dengki serta kianat.

Apakah PAS sebuah parti yang sesat ATAU sebuah Parti Melayu yang paling KEPARAT berselindung disebalik serban dan ketayap serta wangian atar yang dicalit untuk mengilangkan bau kejijikkan peribadi mereka?

Hati mereka lebih busuk dan jijik melebihi …. SHITT yang digambarkan oleh Shahnon !!!

Apa kah ini rupa paras pemimpin Islam dan penyokong Negeri dibawah kepimpinan ulamak yang nak diujudkan oleh PAS sekutu kapiaq harbi?

Fikir-fikirlah apakah PRU13 layak lagikah puak-puak kapiaq harbi ini terus diberi amanah untuk memelihara kesucian Islam dan rakyat amnya dengan sifat dengki kianat yang bersarang dilubuk hati pemimpin mereka?

Inikah kadeah pentadbiran yang diajar oleh Islam yang berpandukan al-quran dan sunah?

Allahuakbar ! Allahuakbar !! Allahuakbar!!

Komentar :

ada 4 comments ke “ISU PENTADBIRAN- PENYOKONG PAS BUTA !!”
Anonymous said...
pada hari 

-[Kemaskini] GEMPAR: Marina Mahathir sokong amalan Homoseksual!! (18SX)
http://ruangbicarapriamalaya.blogspot.com/2010/09/gempar-marina-mahathir-sokong-amalan.html

Anonymous said...
pada hari 

Bermakna marina menyokong perjuangan Anwar manakala PAS pula menjadi sekutu dan penyokong kuat pada amalan Homoseksual temasuk amalan Anwar apa masalahnya.Apa yang mengemparkan Anon 3.33?

Sedangkan orang PAS sendiri sangup bekawin dengan isteri orang dan bersaksikan kapiaq harbi.Jika Marina seorang homoseksual apa bezanya dengan Anwar pengamal sex sejenis!!

Hari ini tidak ada yang tergempar lagi.PAS segala2nya sudah halal dimata ulama PAS,bukan sekadar bersaksi kan kapiaq harbi.Pemimpin PAS sendiri yang sudah bersuami yang uzur masih boleh bercinta dengan suami orang dalam keadaan si suami telentang dirumah menanti kasih sayang si Isteri yang bertudung labuh bertaraf EXCO.

Tidak masakan rumah bomoh di kuala kedah menjadi tumpuan seluruh isteri YB PAS kedah hari ini.

So jangan si Anon 3.33 merasa marina sokong amalan homoseksual sesuatu yang mengemparkan kerana amalan pemimpin PAS sendiri hari ini lebih tergempar dan menakjubkan ummat melayu.

Cuba ulama2 PAS bayang kan temasuk Anon 3.33 ada dikalangan pemimpin PAS sendiri yang sanggup berkahwin dengan isteri orang,dan menguna khimat cina kapiaq harbi menjadi saksi nikahnya.

Ini yang sepatutnya lebih mengemparkan kita umat islam dan melayu PAS .

Dan ada pula dikalangan pemimpin PAS tertinggi satu masa dulu kini berada dalam PKR sanggup menjamah makanan haram buatan kapiaq seperti yg didedah oleh GMC,itu yang sepatutnya mengemparkan kita.

Bukan amalan si Marina yang jahil tentang selok belok islam itu yang perlu diambil kira oleh Anon 3.33.

he..he...hee...mengapa langau diseberang Anon 3.33 nampak tetapi babi dicelak kangkang anda buta.

mat merton said...
pada hari 

yang aku geram ni.PAS ni banyak isu kotornya.Kenapa umno dibahagian dok lena lagi.Buat kerja la kuat sikit.Jangan relek.Ketua bahagian atur lah program cepat.Program bagi beras gula kopi kain batik tu rentikan dulu.Serang PAS diutamakan.Masuklah kubu-kubu PAS>PKR.Kubu UMNO tak perlu masuk kerana buang masa sahaja.Aku geram la dengan UMNO ini lembik lagi ke.PRU 13 dah dekat.

DetGuaqIV said...
pada hari 

mangkuk-mangkuk dalam pakatan rakyat masih tidak dapat membezakan tindakan kepartian atau tindakan secara individu....nak wat gena deh..

Post a Comment

Pemilik Blog tidak bertanggungjawab atas komen-komen yang di buat.

Labels

 

© 2009 Fresh Template. Powered by Blogger.

© 2010 Tempe Template. Modified by GMC.

Fresh Template by NdyTeeN.