Sunday, July 18, 2010

SEKUTU KAPIAQ HARBI JUAL MINYAK BABI UNTUK PRU13..Kah..kah..kahh


Tawaran janji 5 tahun cukai free....banyak kah duit Mak Bapak PAS selama ini ,...

Berapa banyak pula uncang dan karung serta Guni yang perlu ditadah pada penyokong PAS yang nyawa-nyawa ikan hidup selama ini...mengharap janji -janji kosong puak2 kapiaq harbi selama ini...????

kah..kah..kah...

Minyak bewak atau minyak babi yang PAS akan jaja dalam PRU13 nanti…kah..kah..kah..

Tawaran AJK PAS Pusat yang juga Pengerusi Jawatankuasa Perancangan Ekonomi, Kewangan dan Kebajikan Kelantan,

Bahawa "Kalau Pakatan Rakyat dapat ambil alih (kerajaan) Pusat lepas PRU13, cukai pendapatan akan dimansuhkan sepenggal atau sekurang-kurangnya kakitangan kerajaan tak perlu bayar sepenggal,"


Dan yang lebih hebat lagi bila lidah bewak berjanji lagi akan hapus cukai selama 5 tahun bila Pakatan kapiaq harbi ini berjaya mangambil alih kerajaan Pusat pada PRU13 nanti….

Alahai….jangan bermimpilah ada tsunami lagi…..cuba analis kembali komen dari kayu-kayu PAS sendiri dikedah selama ini.Apa yang dijanji oleh pemimpin belidah bewak selama ini bila mereka dapat memerintah negeri [sini]

Dan yang lebih hebat lagi bila lidah bewak berjanji lagi akan hapus cukai selama 5 tahun bila Pakatan kapiaq harbi ini berjaya mangambil alih kerajaan Pusat pada PRU13 nanti….

Alahai….jangan bermimpilah ada tsunami lagi…..cuba analis kembali komen dari kayu-kayu PAS sendiri dikedah selama ini.

Apa janji yang telah telaksana oleh pemimpin belidah bewak selama ini bila mereka dapat memerintah negeri…


Dan apa pula yang PAS akan berjanji pada rakyat yang mengampu mereka selama ini… bila isu sampah gagal ditangani di Kedah dan Kelantan berada ditahab ini…

“Sampah sudah mengambil tempat dalam isu politik di tanah air, khususnya di negeri Kedah dan Kelantan.


Kelmarin YB Hj Mahfuz Omar mencadangkan supaya Majlis Bandaraya Alor Setar (MBAS) membuat pemotongan cukai pintu antara 10-15 peratus kepada penduduk di kawasan itu kerana kegagalan pihak berkenaan menanggani isu sampah terutama di musim perayaaan Hari Raya AIdil Fitri.

Sebab apabial kita buat salah didenda tetapi apabila mereka buat salah, tiada apa-apa tindakan pun”. [Pemimpin berijazah SPM] pakar skodeng...

kah..kah..kah..

KAH..KAH..KAH..


Dasar lidah bewak yang bijak berjanji akhirnya rakyat yang disalahkan oleh puak2 pemimpin pukimak ini…

PAS masih tak serik-serik lagi..terus mau menipu rakyat lagi…[sini]

Apa pula kata penyokong-penyokong Kayu mati PAS selama ini pada pemimpin belidah bewak yang bijak berjanji selama ini....

5) Rata –rata rakyat tertunggu-tunggu nak melihat dasar kerajaan pimpinan PAS, janji dalam manifesto pilihanraya dilaksanakan atau tidak. Rakyat beuim nampak, kata mereka apa yang kita Nampak keadaan yang lebih teruk.

Mereka rasa kerajaan sekarang lemah membuat UMNO dalam zon selesa.UMNO gembira kerana tak ada tindakan drastic.Mereka masaih mampu berkuasa mereka memuji muji pimpinan lama itulah yang dilihat oleh rakyat.

Cadangan:

Diadakan blue print Kerajaan Negeri Kedah yang menjelaskan hala tuju kerajaan misi,visi dan pelan tindakan yang realistic dipantau, diperkasakan.

Tiap-tiap Exco dicadangkan ada satu team penasihat terdiri dari individu yang komited dalam jamaah untuk mempastikan tanggungjawab dilaksanakan dengan optimum.

Kekurangan dapat diatasi dengan segera dan terbaik mengawasi Exco daripada penyelewengan dalam aspek akhlak dan perbelanjaan.Kata Saidina Umar yang bermaksud :


“Hisablah dirimu sebelum kamu dihisabkan oleh Allah SWT”

Jangan terlalu leka dengan pujian dari UMNO kerana ini akan melekakan,cukuplah pujian memberi mahasabah pada kita.Janganlah terlalu lambat nak buat AMAR MA’ARUF NAHI MUNGKAR takut akan datang halangan demi halangn.

( DMPKP/ DMPNK )

6) Apakah tindakan untuk membuktikan kesungguhan pihak kerajaan memperkenalkan dasar islam memandangkan :

a) Gagal mengawal peniaga makanan muslim yang tidak menghormati bulan Ramadan dengan menjual makanan pada siang hari sebelum jam 3 petang.

b) Gagal membuat perubahan untuk menanggani masalah social seperti aktiviti pelacuran, pondan, berkhalwat di tempat awam.

c) Gagal mengawal pusat hiburan yang beroperasi hingga lewat pagi.

d) Gagal mengawal pusat perjudian seperti kedai ekor haram, permainan berkomputer yang semakin banyak sekarang.

e) Gagal menangani isu karaoke kampong yang makin berleluasAa

(PAS KAWASAN KUALA KEDAH )

Komentar :

ada 0 comments ke “SEKUTU KAPIAQ HARBI JUAL MINYAK BABI UNTUK PRU13..Kah..kah..kahh”

Post a Comment

Pemilik Blog tidak bertanggungjawab atas komen-komen yang di buat.

Labels

 

© 2009 Fresh Template. Powered by Blogger.

© 2010 Tempe Template. Modified by GMC.

Fresh Template by NdyTeeN.