Thursday, July 22, 2010

PEMIMPIN PAS EGO?... atau BODOH SOMBONG...!!! kah..kah..kah..


Pas jangan dilihat terlalu melatah dan kelihatan ego.

Jika perlu, elok kita lihat apakah yang dimaksudkan kelemahan yang ada pada masyarakat Melayu seperti yang dibangkitkan, tidak salah untuk mengkaji perkara ini,”Pengarah Pilihan Raya Pas Kelantan, Abdul Fatah Haron.[sini]

OStat Azizan Abdul Razak rundingan antara dua parti politik yang berbeza seperti UMNO dengan Pas merupakan amalan biasa bukan sahaja di negara ini malah di luar negara.

kah..kah..kah.

"Saya seorang mufti takkanlah saya nak membohong,”

Cuma saya tak nak sebut orang yang bertemu dengan saya itu....jadi saya tidak membohong.

Dia nak tuduh saya membohong itu dia punya pasal.Harussani Zakaria[sini]

PEMIMPIN YANG BELIDAH BEWAK ATAU RAJA SKODENG SAJA SANGGUP BERBOHONG !!

kah..kah..kah..

Azizan yang juga Ahli Jawatankuasa Pas Pusat berkata, rundingan antara kedua-dua parti tersebut mungkin boleh dijadikan tempat untuk Pas menegur UMNO berhubung beberapa perkara yang dilakukan parti tersebut sehingga melanggar amalan demokrasi.Ostat Azizan.

Apakah hari ini Niky Aziz merasa dirinya lebih hebat dari Rasullullah yang menerima tentang dari penduduk taif yang menolak dakwah Rasullullah.

Dan hari ini pula NikY Aziz merasa dia menerima cacian, ejekan serta penghinaan ...atau sampai ke peringkat Niky Aziz Ulama terompah dilontar dengan tong taik oleh penyonkong atau pemimpin UMNO sewaktu PAS berkerjasama dan berdakwah dengan UMNO dulu?

Dan adakah atas factor-faktor tersebutlah Niky Aziz mengambil pendekatan “Sebagai orang yang mengaku dirinya lama dalam politik merasa perit di saat Pas ditendang oleh UMNO dan kesan dari apa yang berlaku kepada Pas sebelum ini.

Atau Niky Aziz ulama terompah tersebut merasa perit dan kecewa kerana beliau tidak dilantik menjadi MB walaupun memenangi pilihan raya atas tiket UMNO ketika itu?Ruj ;

Dua situasi tersebut amat berbeza terhadap dendam sebenar ulama terompah pada UMNO hari ini?

Dendam peribadi atau dendam PAS disepak dari UMNO?

Apakah setakat sepak terajang dan penendang dalam politik Dajal PAS yang hari ini yang sanggup berkompromi dengan kapiaq harbi [DAP] samping PAS dapat pula menguasai beberapa buah negeri besama PR hari ini Niky Aziz melatah dan kelihatan terlalu ego menolak untuk membincangkan isu perpaduan dengan umno?

Apakah Niky Aziz merasa sudah selesa bersama pemimpin DAP dengan menolak perpaduan UMNO,dengan alasan UMNO mempertahankan asobiyah?

Atau atas alasan UMNO pernah mengkianati hajat dan cita2 peribadinya tidak melantiknya menjadi MB Kelantan?

Faktor kedudukan yang menjadi kerisauan Niky Aziz ulama terompah hari ini menolak perpaduan UMNO,PAS .

Dimana dan selamatkah Kedudukkan Niky Aziz sebagai MB seumur hidup jika perpauan UMNO,PAS menjadi kenyataan.?

Lebih-lebih lagi kononnya….

"…..Kebanyakan ulama di Kelantan ramai yang tidak mengikhtiraf gelaran Tuan Guru kepada Nik Ajis kerana dia tiada kelulusan yang sah malah kelulusan Bahasa Arabnya pun diragui khabarnya seperti yang diceritakan .

Dia tiada kelulusan Usuluddin, Fiqh atau Syariah. (Tetapi mungkin dia pernah berguru dengan bapanya sendiri)".http://bocahkampong.blogspot.com

Sebenarnya inilah yang menjadi isu pokok mengapa Niky Aziz menolak dan menentang keras perpaduan UMNO,PAS hari ini.

Isu UMNO mempertahan asobiah,berkompromi dengan MIC,MCA menolak Islam sebenarnya tidak timbul…itu sekadar provokasi murahan ulama terompah untuk melindungi Isu peribadinya dengan UMNO satu ketika dulu.

Jika benar Niky Aziz mempertahan dasar Islam perjuangan PAS yang asal masakan Niky Aziz sanggup berkompromi dengan kapiaq harbi yang menjadi musuh resmi PAS sejak azali lagi…dengan hukum serta fatwa bahawa menjadi kapiaq dan haram jika orang islam berkongsi kuasa memerintah negeri?

Hari ini setelah PAS berkompromi dengan kapiaq yang sudah sah menentang Islam dan sah pula hukum nya haram seperti yang fatwakan oleh Dewan Ulama PAS sebelum ini,mengapa Isu haram dan kapiaq kerjasama PAS dan DAP tidak menjadi agenda PAS menolak kerjasama tersebut?

Malah PAS sanggup bersyukur kononnya kapiaq harbi[DAP] sudah berubah kerana menyokong PAS…. asalkan PAS tidak melaksana dasar Islam yang tidak pernah tercatit maupun pernah ujud dalam pelembagaan PAS selama ini…

Dan jika DAP tidak pecaya DAP boleh baca dan tengok sendiri.- Kenyataan Ulama Terompah mencabar DAP.

Sampai ketahab ini kah PAS sanggup berkompromi dengan kapiaq harbi semata-mata ingin mendapat kerjasama DAP agar menyokong agenda plitik Dajal mereka menentang UMNO,kononnya kerana umno memperjuangkan asobiah ....bererti UMNO menolak Islam..

Persoalan mengapa pemimpin2 tertinggi dalam PAS tidak keterlaluan dalam isu mempertahan perpauan UMNO,PAS kecuali Niky Aziz yang risau kedudukkan MB seumur hidupnya diisi oleh orang yang lebih layak mentadbir kelan.

Bukan setakat 3 buah Masjid berjaya didirikan dalam tempoh 20 mentadibir Kelantan,berbanding rumah berhala yang lain2 besepah-sepah dinegai Isle Niky Aziz.

Hari ini UMNO memperjuang dasar asobiah bukan masalah Pokok Niky Aziz menolak Perpaduan.

Tetapi masalah yang tersirat dimana kedudukkan Niky Aziz sebagai MB seumur hidup jika perpaduan berjaya direalisasikan.?

Inilah mimpi2 ngeri ulama terompah bila menyentuh Isu Perpaduan.

kah..kah..kah...


Ingatkan EXCO2 PAS dan PR Kedah saja yang tak habis sekolah dan ada yang Buta Huruf..rupa2nya pemimpin tertinggi PAS juga tidak cukup kuota belajar.

kah..kah..kah..

Komentar :

ada 4 comments ke “PEMIMPIN PAS EGO?... atau BODOH SOMBONG...!!! kah..kah..kah..”
melayu islam said...
pada hari 

apa salahnya bersama2 memperjuangkan islam sama2, dah sama2 islam.. yang peliknya orang pas ni puak kapiaq laknat yg dia dok cium kaki dan sujud.. ceh.. x da maruah tul...

Anonymous said...
pada hari 

nIK aZIZ TAKUT HILANG KUASA BILA PAS DAH BERGABONG ALMAKLUM LAH KELULUSAN TIDAK SETARAF YANG DIPERLUKAN UNTUK MENJAWAT JAWATAN MB.

Anonymous said...
pada hari 

Kalau gitu mengangkat Nik Aziz menjadi MB, Ibarat mengangkat beruk memerintah dusun lah, padan lah Kelantan jadi begitu??

Anonymous said...
pada hari 

kyrie irving shoes
yeezy 350
off white nike
kd12
supreme hoodie
off white nike
hermes belt
golden goose
kobe sneakers
kyrie irving

Post a Comment

Pemilik Blog tidak bertanggungjawab atas komen-komen yang di buat.

Labels

 

© 2009 Fresh Template. Powered by Blogger.

© 2010 Tempe Template. Modified by GMC.

Fresh Template by NdyTeeN.