Friday, June 18, 2010

Wahai Melayu, Ke mana kamu?


Masa sudah tiba untuk orang Melayu memikir dengan mendalam akan nasib masa depan mereka. Bersatu teguh, bercerai roboh. Pilihlah yang mana satu.


Saya akan dituduh "chauvinist" dan "racist" kerana menyuarakan pendapat saya ini. Saya sanggup dilabel dengan apa sahaja label.

Niat saya ialah untuk memperingati kita semua sebelum nasi jadi bubur. Berpecah dan berebutlah.

Akhirnya yang dikendong akan berciciran dan yang dikejar tidak tercapai.

Wahai Melayu, Ke mana kamu? [sini]

Komentar :

ada 5 comments ke “Wahai Melayu, Ke mana kamu?”
Anonymous said...
pada hari 

umno kena bersatu dulu.tunjuk tauladan yg baik.jangan konlik sesama sendiri.pijak sesama sendiri.kenapa umno dulu kuat dan melayu kuat.jangan dok suruh melayu sahaja.kalau kepala pun tak betol.habis siapa nak ikut.tak payah lah suroh orang lain.aku nak tengok umno/melayu itu bersatu dulu.dari bawah samapi tengah sampai atas pun berserabut kemudian suruh melayu bersatu.apa pun aku sokong supya melayu bersatu.jangan cakap sahaja.jangan zalim dlm senyap-senyap pada melayu.

budin sulong said...
pada hari 

orang menyokong pas,pkr,dap bukan kerana depa tu bagus sangat tapi kerana....................... jawap sendiri.

Anonymous said...
pada hari 

betoi tu.

headbomb said...
pada hari 

kekadang terfikir... dan terisau juga, generasi akan datang macamana... adakah melayu akan pupus dari segala segi bidang.. AYUH BANGKITLAH BANGSAKU..INI ADALAH TUMPAH DARAHKU.. amin...

Anonymous said...
pada hari 

cuba fikir...dr dulu melayu jd PM ,melayu jd TPM ,melayu jd menteri kewangan..psoalannya kenapa sampai skrg melayu lemah, melayu miskin , melayu jd bodoh, melayu hanya pandai tadah bantuan..adakah krn melayu itu me...la...yu..(sila buka kamus dewan apa maksud 'layu' kmdian tambah imbuhan me...)fikirlah....

Post a Comment

Pemilik Blog tidak bertanggungjawab atas komen-komen yang di buat.

Labels

 

© 2009 Fresh Template. Powered by Blogger.

© 2010 Tempe Template. Modified by GMC.

Fresh Template by NdyTeeN.