Saturday, June 19, 2010

EXCO LIDAH BERCABAG DIKEDAH BELANDA...


Langkah kerajaan negeri Kedah menetapkan 50 peratus pemilikan bumiputra untuk tanah rezab Melayu yang ditukar syarat kepada pegangan bebas adalah demi keadilan kerana ia sememangnya tanah orang Melayu”

"Apa yang berlaku dahulu tidak begitu dan perlu diperbetulkan. Inilah gunanya kerajaan yang adil," kata Phahrolrazi kepada Haprakahdaily….

Apa sebenarnya yang belaku disebalik EXCO Putaq belit ini membuat kenyataan PAS menambah kuota 50% untuk bumi Putra ini membuktikan kerajaan yang adil berbanding UBN dulu..

Ini Usul yang dibuat oleh PAS Kawasan……keatas tindakkan Kerajaan yang kononnya adil pada bumi putra…tetapi “KURANG AJAR” dan biadap pada hukum Allah swt…

“Adakah Kerajaan sedar bahawa polisi kuota perumahan 50 peratus,telah menyebabkan tentangan dan kemarahan masyarakat cina terhadap kerajaan PAS?

Adakah kerajaan sedar bahawa polisi yang dibuat itu “TERLALU GOPOH” sedangkan terdapat banyak makanisme lain yang boleh dibuat untuk mempertahankan survival Melayu/Islam dalam isu perumahan ini tanpa menyentuh sensitivity cina secara direct?
[Usul dari PAS Kawasan Alor Setar]

"Dalam isu kuota perumahan yang menimbulkan kemarahan seluruh kaum cina[termasuk dari DAP],mengapa sentiviti kaum cina tidak diambil kira?

Sedangkan untuk mengharam judi dan arak Menteri besar memberi alasan perlu mengambil kira sentiviti kaum.

Adakah PAS bersedia untuk kalah dalam pilihan Raya umum akan datang,demi mempertahankan kuota perumahan? Jika PAS kalah akibat isu kuota perumahan,bagaimana pula agaknya sebagai pembangkang pada waktu itu,PAS akan terus mempertahankan hak Melayu"?
[Usul dari PAS Kawasan Alor setar]

Ini pula kenyataan EXCO yang bijak memutaq belit dan menipu rakyat yang lidahnya bercabang dua serta busuk hati perutnya ..belum pun mencapai 100 mentadbir Kedah belanda…
INI KAH GAYA KEPIMPINAN ULAMA???? [sini]

Komentar :

ada 0 comments ke “EXCO LIDAH BERCABAG DIKEDAH BELANDA...”

Post a Comment

Pemilik Blog tidak bertanggungjawab atas komen-komen yang di buat.

Labels

 

© 2009 Fresh Template. Powered by Blogger.

© 2010 Tempe Template. Modified by GMC.

Fresh Template by NdyTeeN.