Wednesday, June 30, 2010

BETOI KA????.... SATU JAGA NEGERI SATU JAGA PARTI….kah..kah..kah.


Dengar desas desus Khalid Gagap terlalu cepat melatah …….kalau Khalid tak cepat melatah Selagor dah berubah kerajaan hari ini….kah..kah..kahh..

Satu Jaga Negeri satu jaga Parti…nasib baik 7 ekor lagi tak lompat parti akhirnya Khalid dikekal jadi MB.Tapi apa pun betoi atau tidak satu jaga negeri satu jaga Parti kita tunggu sikit masa lagi sapa pula jadi MB…kah..kah..kah..

Kononnya satu jaga Negeri satu jaga Parti ini "Ini satu pembaharuan, satu inovasi.

Betoika kah..kah..kah.

Dengaq kata “Satu Inovasi dan satu pembaruan ini tidak lama tidak pula pula terlalu cepat” akan berubah menjadi seperti lazimnya menteri besar Selangor kembali berkuasa dalam parti di peringkat negeri…tunggu dan lihat lakunan Anwar bersama Khalid gagap setelah kedudukan beliau sebagai menteri besar Selangor tanpa berkuasa dalam parti di peringkat negeri, KONONNYA ia merupakan satu "cara pentadbiran baru."

Kah..kah..kah.

Rupanya banyak yang celaru dalam politik PR hari ni....yang tak pernah orang buat depa pangil satu pembaruan..

Macam di Kedah Belanda juga bila EXCO cat hijau putih di jalan...ia kononnya satu pembaruan tak sampai satu hari warna kembali asal...

kah..kah..kah..

Diselangor pula satu jaga Parti satu jaga Negeri...kononnya ia satu pembaruan.

Kah..kah..kah.

Ahkirnya Azmin jadi MB bila Khalid kembali dari luar negeri...kah..kah..kah...

Untuk memertabatkan Azmin sebagai MB Selangor bukan pekara baru ia sudah lama dirancang oleh Anwar..mungkin inilah imbohan yang setimpal dengan usaha dan pengorbanan Azmin selama ini.Dan konspirasi mengulingkan Khalid Gagap bukan pula satu cerita baru…

kah..kah..kah…

Apa pun usha2 untuk hilangkan berkuasa Khalid dalam parti di peringkat negeri kononnya ia , merupakan satu "cara pentadbiran baru." sudah berjaya diusahakan dengan liciknya oleh Anwar….

kah..kah..kah..

Mungkin inilah yang dimaksudkan oleh Zul Nordin ujudnya “POLITIK PULUN” dalam PKR….manakala dalam PAS pula budaya politik “BALUN” apa saja menghalal apa yang haram dan mengharamkan apa yang halal demi mencapai cita-cita Politik perut masing-masing.

Yang tidoq dan bermandi asid dengan pili bomba...mampu mengigit jari melihat politik "PULUN" dan "BALUN" dalam pakatan kapiaq harbi berebut untuk berkuasa....

Teruskan berdemo dan terlentang dijalan raya....demi keadilan !!!

kah..kah..kah...........
[sini]

Komentar :

ada 6 comments ke “BETOI KA????.... SATU JAGA NEGERI SATU JAGA PARTI….kah..kah..kah.”
Anonymous said...
pada hari 

PKR SUDAH SAMAPAI DI PENGHUJUNG JALAN.PAS PULA SUDAH MULA DIHIMPIT DENGAN KEHANCURAN.INSYAALAH.

Anonymous said...
pada hari 

tidak mustahil khalid and the gang akan kembali ke pangkuan umno tunggu dan lihat selepas ini.

Anonymous said...
pada hari 

Ini lah akibat nya terlalu ikut module UMNO ,Selangor Perhubungan Negeri Dipegang oleh PM (Pekan) ,P.Pinang ,Menteri Pertahanan (Bagan Datok)Terengganu KDN ,mana pi MB Terengganu(Sembrong).Kedah (SabaH)_jadi makna nya disegi Politik tiada cacat celanya diatas Perlantikan Azmin ni.

Anonymous said...
pada hari 

Setuju dgn anom 10:06, kita dok sibok mengata kat org x sedar pulak yg kita pon amalkannya & x jadi masalah pon.

Pendapat peribadi elok jg jika MB x dibebankan dgn tugas2 parti,jaga negeri lg besar & byk tugas yg nk dibuat, bglah kat org lain cuma masalahnya kat negara kita ni terlalu byk politiking waima BN @ PR,klu MB x jd ketua parti alamatnya x lamalah dia dok kat krusi MB tu dek penangan mainan politik.

Kesimpulannya utk jd negara maju sama2lah kita ubah perangai politik yg x maju ni.

abcdefg said...
pada hari 

peeeerah.negeri kedah pun orang yg kemetot dari sabah dok jaga.pemimpin umno kedah pula dah ramai yang senak.duit tak cukop.peruntukan tak dapat.ketua bahagian hampa bolot.adun merana.jaga rakyat kena keluar duit poket.sama sahaja parti politik mana pun.perut juga kasi jaga.luuu tau ke.poooorah

Anonymous said...
pada hari 

Point kat sini, bukan kah kengkonon nya Pakatan Rakyat lebih baik sangat2 dari BN? Lebih maksum. So, benda2 yang korang duk caci maki sebab wujud dalam BN, sebenarnya wujud dalam diri suci murni Pakatan Rakyat tu sendiri. Apa la punya buta hati orang-orang PR. At least, BN masih berusaha untuk menjadi lebih baik. Pakatan Rakyat pulak perasan baik dengan menghina BN. Itulah sebab perkara-perkara ni dibangkitkan. Untuk sedarkan mata orang2 PR yang maksum nih..

Post a Comment

Pemilik Blog tidak bertanggungjawab atas komen-komen yang di buat.

Labels

 

© 2009 Fresh Template. Powered by Blogger.

© 2010 Tempe Template. Modified by GMC.

Fresh Template by NdyTeeN.