Saturday, May 8, 2010

SIAPA BARUA AGENDA 9MEI..????


“….UMNO Padang Serai..? ah..ah..tu Bahagian UMNO di Kedah yang masih tunggu “BABI tumbuh Tanduk” !!!! baru boleh aman…

Selagi babi tak tumbuh tanduk UMNO Padang Serai jangan harap akan..aman.

Ada saja yang sanggup serodoi untuk berebut cari makan…

Pemimpin PKR lebih mudah berkompromi dengan UMNO Padang Serai berbanding Pemimpin2 UMNO itu sendiri..yang bermusuh sesame sendiri….

Musuh Politik UMNO Padang Serai bukan PKR maupun PAS tapi Pemimpin Dalam UMNO itu sendiri…Ketua dan Timbalannya yang banyak membuat duri…mereka lebih bahaya dari PKR hari ini..

Inilah uniknya UMNO Padang Serai di Kedah…Belanda!!

Masalah dalaman PKR dan UMNO Padang Serai lebih kurang saja..5 x2 dan 2 x 5 saja..
Agenda mereka lebih mementing perut dan tembolok …walaupun PKR berkuasa…Peruntukkan dari pusat masih puluhan ribu setiap bulan yang diterima …

Hari ini apa yang UMNO Padang Serai perlu risau pengaruh PKR di Kedah…lagi kukuh pengaruh PKR lagi banyak peruntukkan yang diterima oleh pemimpin UMNO Padang Serai

…Agenda UMNO agenda PKR dan Agenda PKR pula macam Agenda UMNO juga…

Jadi sudah tentulah PKR Padang Serai tidak gentar kalau ada ura-ura ramai yang akan keluar PKR…kerana Agenda tersebut sekadar Provokasi pemimpin UMNO dan PKR..saja.

PKR dan UMNO Padang Serai dah jadi macam adik Abang seperti PAS dan DAP…Cuma tunngu masa UMNO Padang Serai akan menyerah Borang menyertai PKR bila tidak luruh lagi peruntukkan dari pusat!! …tapi buat masa sekarang untuk apa menyertai PKR jika peruntukkan dari UMNO pusat masih dapat luruh puluhan ribu setiap bulan…biarlah mereka kekal dalam UMNO…selagi pucuk pimpinan UMNO Kedah maupun UMNO Pusat masih gemar menjadi diri mereka sate… dikipas diampu….dan di tipu !!!

Yang menjadi mangsa bukan mereka …tapi rakyat jelata !!

Begitulah bangangnya pemimpin UMNO Padang Serai….jadi apa yang disebut oleh Lim Soo Nee DUN PKR …dan MP Padang Serai itu adalah satu kenyataan bertapa “BANGANG” nya UMNO Padang Serai..

Mungkin Agenda 9 Mei itu pun satu agenda bersama UMNO/PKR Padang Serai….

Kah…kah…kah… Bangangnya Pemimpin UMNO Padang Serai kah..kah..kah..

Tidak kurang pula “BANGANG”nya pemimpin UMNO Negeri…..

Andainya tidak belaku perbalahan dalam Pakatan Kapiaq Harbi dan tipu daya dan putaq belit PAS setaraf UMNO Padang Serai hari ini…UMNO jangan mimpi untuk meningkatkan bilangan Ahli….yang ada kita serupa!! PKR=UMNO….UMNO=PKR.

UMNO Padang Serai jangan bermimpi untuk PRU13 nanti….kerana UMNO Padang Serai lebih selesa dengan situasi hari ini…

Apa yang GMC dapat tahu Agenda 9Mei hanya tipu daya dan putaq belit UMNO/PKR Padang Serai saja..sekadar untuk mencari publisiti murahan….


Pada 9hb Mei pucuk pimpinan BN Kedah tidak perlu turun padang hanya buang masa saja….Rakyat sudah tahu Agenda 9hb Agenda “Bangang” UMNO Padang Serai saja bersama PKR….

Kah..kah..kah..”bangang”nya UMNO Padang Serai..kah..kah..kah..

UMNO Padang Serai perlu tunggu “BABI” bertanduk !!!!

UMNO Padang Serai hanya mainan GOBALA,MP PKR Padang Serai saja…

Elok Pemimpin UMNO Padang Serai letak Jawatan masuk PKR saja…kalian lebih bernilai dalam PKR dari terus berada dalam UMNO merosak bangsa dan rakyat….saja!!!

Agenda 9Mei..samada agenda PKR menyertai MIC atau UMNO menyerti PKR???

Kah..kah..kah..Labu labi punya pemimpin UMNO Padang Serai…kah..kah..kah..

“………Mungkin khabar angin sahaja untuk kucar kacirkan PKR lagi,Setelah suasana kembali tenang sejuru ADUN Baar Arang,Tan Wei Shu Keluar Parti.Saya tidak menerima apa-apa makumat berkaitan SMS itu” Lim Soo Nee.



PKR tidak gentar ugutan 9 Mei ….

PADANG SERAI - Masalah dalaman Pakatan Rakyat (PR) semalam, semakin membimbangkan dan ia boleh diumpamakan seperti retak menunggu belah. Khabar angin menyatakan dalam masa terdekat ini, ahli dari Parti Keadilan Rakyat (PKR) di Padang Serai, mengambil tindakan keluar daripada parti itu beramai-ramai.

Sehingga kini, agenda itu masih belum dapat disahihkan tetapi beberapa pemimpin PKR mendakwa menerima sistem pesanan ringkas (SMS) mengatakan berlaku kejutan besar di mana ahli PKR keluar daripada parti itu beramai-ramai, pada 9 Mei ini.

Permasalahan ini berpunca rasa tidak puas hati ahli PKR Padang Serai yang pernah disuarakan oleh beberapa orang kuat parti itu sebelum ini dalam satu sidang akhbar yang disiarkan Sinar Harian beberapa bulan lalu.SETERUSNYA CABAR PKR!!


Persoalannya jika 9Mei ada kejutan....

Siapa Barua disebalik agenda tersebut ??? UMNO,MIC atau PKR??

Komentar :

ada 9 comments ke “SIAPA BARUA AGENDA 9MEI..????”
Detguaq said...
pada hari 

LA
Bang oiii....9hb Mei ni nk jadi macam 16 Sept jugak ka????

Anonymous said...
pada hari 

tu la det..kalau ada barua dalam selimut det!!

Anonymous said...
pada hari 

NAK BUAT MACAM MANA PEMIMPIN UMNO YANG ADA SEMUA BUTA.

Anonymous said...
pada hari 

Ketawa dgn tulisan sama banyak. Bangang jugak.

Jasni said...
pada hari 

GMC,
Aku tak percaya UMNO/BN dan PKR sedang "bermain mata" dan sedang merancang sesuatu, setelah BN dikalah dan dimalukan dengan pukulan "knock-out" dalam PRU 12.

Aku lebih takut ini merupakan agenda individu-individu tertentu dalam UMNO khasnya.

Aku bertambah yakin bila melihat gambar-gambar (harap-harap bukan tampalan)dua watak dari PKR dan UMNO yang nampak cukup intim, yang disiarkan sebuah Akhbar Harian.

Aku bertambah yakin bila terbaca kenyataan dari Ahli Parlimen Padang Serai, yang bersunguh-sunguh membela individu dari UMNO Bahagian, itu.

Jangan terkejut kalau ada lagi cerita-cerita "memeranjatkan" lepas ini.

Aku ingin mengsyorkan demi menjaga maruah dan nama baik UMNO Bahagian, suatu Jawatankuasa Khas ditubuhkan bagi menangani "kerja-kerja" yang tak bermoral yang dilakukan oleh ahli/Pemimpin UMNO sendiri.

Anonymous said...
pada hari 

KHAS BUAT ANON 2:39 AM ..RASA2 YG KOMEN TU BANGANG TAK?

Anonymous said...
pada hari 

sebenarnya umno trsalah pilih pemimpin.halim bas ni cuma layak msk pas atau pkr sb kalau Anwar jijak bendera malaun ni pula bakar payung BN,Tapi si raman ketua bahagian ni msh nk pada halim tokey bas kilang ni.Umno kena pantau malaun ni, jgn samoai PRU13 malaun ni terjun msk pkr,umno jgn ambil mudah ambil mudah kes halim bas ni, Ketua bahagian pula sibuk dok jg Merbau pulas sb tk nampak potensi di Pdg Serai.Jg peluang la halim bas atur agenda dgn Gobala yayang akan kena tindakan so sapa yg layak lagi jd MP pdg serai dlm pru13 kalau bkn halim bas.umno jgn tertipu disaat akhir dgn agenda halim bas.Kurang pecaya tgu Pru13.Halim bas akan muncul hero pd PKR pdg serai.

Anonymous said...
pada hari 

banyak barua-barua noooooo.....

Anonymous said...
pada hari 

siapakah bekas PENGHULU ALOR SETAR DAN DIMANAKAH KUBUR BEKAS PENGHULU ALOR SETAR .... tolong jawab ... hahah

Post a Comment

Pemilik Blog tidak bertanggungjawab atas komen-komen yang di buat.

Labels

 

© 2009 Fresh Template. Powered by Blogger.

© 2010 Tempe Template. Modified by GMC.

Fresh Template by NdyTeeN.