Sunday, May 9, 2010

MANA TIMBALAN KETUA BAHAGIAN PADANG SERAI ????


Sah bukan sekadar PKR Padang Serai bergolak dengan tsunami lompat dan keluar Parti tapi UMNO Padang Serai juga tidak ketinggalan dalam menghadapi kemelut pergolakkan Politik dalaman.

Persoalannya masih mampukah UMNO Padang Serai menerajui Politik bangsa di Padang Serai hari ini???Yakinkah rakyat pada UMNO Padang Serai berbanding PKR dan PAS .

Nampaknya DAP mendahului kematangan berpolitik hari ini berbanding PAS dengan retorik agenda Islamnya bersama DAP..


Begitu juga dengan PKR yang masih mengekalkan tradisi segelintir pemimpin UMNO hari ini…dengan penasihatnya yang lebih jauh dan besar Agendanya berbanding PAS dan DAP..ditambah lagi dengan agenda-agenda peribadi yang ada dalam diri orang melayu itu sendiri…baik yang berseban,berjubah,bertitle ulama maupun lebai-lebai politik…semuanya mempunyai satu agenda dan matlamat kekayaan peribadi.

Masih relevankah politik “MELAYU” hari ini…???

Terbukti semalam Perasmian Serentak Majlis Masyuarat Agong cawangan2 UMNO Bahagian Padang Serai yang diadakan… Timbalan Ketua Bahagian UMNO Padang Serai tidak ikut serta….apakah UMNO lebih berminat membongkar pergolakkan dalam PKR Padang Serai dari pergolakkan politik dalaman mereka sendiri..???

Sedarkah pemimpin UMNO peringkat tertinggi pergolakkan ini akan membawa padah dalam PRU13 nanti.. ??

Hari nampaknya UMNO,PKR dan juga PAS lebih mementingkan agenda perut berbanding DAP yang nampaknya lebih tenang dan berwibawa Politik mereka dari PAS,UMNO maupun PKR.

Selain UMNO yang menjadi sasaran serangan oleh bangsanya sendiri..PAS dan PKR pula berada dalam kancah rasuah pemimpin yang semakin menjadi jadi setaraf UMNO hari ini…malah lebih dahsyat lagi!!


Hari ini nampaknya DAP sedang memerhati bangsa melayu sesame bangsa melayu membuka pekong dan cabuk bangsanya selain dari bangsa Melayu itu sendiri sanggup membogelkan diri untuk menjadi tontonan bangsa asing…tidak kurang pula untuk meraih simpati DAP agar terus bersama perjuangan mereka.

Dalam kekalutan iklim politik semasa yang melanda orang melayu hari ini baik UMNO,PAS maupun PKR,sedarkah pemimpin tertinggi UMNO/BN…ada pihak yang akan menggunakan peluang keeamasan dari pergolakkan dalaman UMNO hari ini bagai ibarat kata..bila kapal pecah yu kekenyangan !!

Berbalik pada pergolakkan Politik dalam UMNO Padang Serai walaupun ia ditutup dan dikatup rapat tapi bau bangkainya masih mampu menerjah lubang hidung rakyat lunas, Padang Serai..

Apakah benar UMNO Padang Serai masih relevan lagi…apakah peruntukan puluhan ribu setiap bulan yang diterima oleh bahagian sekadar untuk memberi keselesaan pada ketua-ketua pedukangnya untuk menerus agenda peribadi mereka…..???

Hari ini UMNO Padang serai seolah-olah yakin dengan tsunami lompat parti dan keluar parti akan memberi sumbangan kekuatan untuk memulihkan UMNO kembali?

Sedarkah pemimpin UMNO Padang Serai…DAP sedang memasang lukah….dibumi Padang Serai sekarang ini?

Tidak mustahil seandainya DAP meletakkan pemimpin Melayu yang lebih berwibawa dalam PRU13….berbanding pemimpin UMNO,PAS maupun PKR…yang lebih banyak membawa agenda perut dan tembolok daripada agenda rakyat …bukan kah ia satu pekara yang tidak mustahil DAP dapat menyapu bersih dalam PRU13 nanti.

Tidak ada yang mustahl dalam Iklim Politi hari ini...jika PAS mampu menolak Hukum dan Amanat Sendiri...apakah Melayu tidak Layak memimpin DAP??? mana ada haram dan halal lagi...semuanya agenda perut sendiri.!!

Andainya PAS yang sebelum ini menkapiaqkan bangsa kerana bersekongkol MCA dan MIC mampu berselimut dengan DAP hari ini…apakah mustahil dalam PRU13 akan muncul pemimpin melayu bersama DAP bangun untuk memperjuangkan nasib orang melayu yang ditindas oleh bangsanya sendiri…

Andainya orang melayu dapat menjadi pemimpin dalam Parti Komunis Malaya….apakah tidak mungkin orang melayu juga mampu menjadi pemimpin DAP yang lebih berwibawa dari UMNO.PAS dan PKR yang perjuanga mereka hari ini lebih mementingkan tembolok dan kuasa?

Pada pucuk pimpinan UMNO peringkat tertinggi pergolakkan UMNO Padang serai jangan diambil mudah….jangan biarkan rakyat membuat keputusan yang salah dalam PRU13 nanti.

Tidak mustahil DAP mampu meraih semua undi………!!!jika rakyat terus dihidangkan dengan agenda peribadi orang melayu yang berhasat dengki sesama sendiri terutama dalam UMNO Padang Serai hari ini…

Komentar :

ada 3 comments ke “MANA TIMBALAN KETUA BAHAGIAN PADANG SERAI ????”
Anonymous said...
pada hari 

saya juga sedang memerhati pergolakan politik dalaman umno padang serai sekarang ini.....utk pengetahuan baru2 ni saya ada degaq berita....yg mengatakan bahawa politik dalaman pergerakan pemuda umno bahagian padang serai juga mengalami stunami dlman....kemungkinan akan ada perletakan jawatan secara ramai2 akibat hilang kepercayaan.....tuan siasat ler sendiri kesahian berita ini....dlm kempimpinan bahagian juga....ada seorang yg bermimpikan jawatan sebagai ADUN dian akan ambil kesempatan pergolakan politik antara ketua bahagian dengan timbalan ketua bahagian untuk menonjolkan diri kepada kepimpinan atasan umno negeri kedah agar dgn harapan suatu masa nanti dia akan tercalon sebagai wakil rakyat...pada msa tu terlompong ler si ketua bahagian dgn timbalan ketua bahagian....sekarang ni pn sipolan itu sedang mengatur strategi di cawangan2 umno menyusun org2nya utk kekuatan akan datang dan tidak mustahil beliau juga akan merebut jawatan ketua umno bahagian padang serai akan datang.....sama2 lah kita tengoq...

Anonymous said...
pada hari 

masalah dalaman bkn saja melanda umno bahagian....tetapi keseluruhannya.....masalah wanita umno bahagian...masalah puteri umno bahagian...masalah pemuda umno bahagian....tp semuanya cuba ditutupi rapa oleh mereka....tp sampai bila ianya hendak ditutup....masa permilihan umno masih lagi jauh tp sekarang sudah ada agenda menyusun strategi..kepimpinan akan datang....pemilihan ketua puteri umno bahagian juga akan sengit sbb banyak ajk sendiri akan menawarkan diri utk jawatan tersebut.....jawatan ketua pemuda juga lebih hebat dgn ajk sendiri akan berebut jawatan tersebut....dan juga team lama akan mecalonkan seseorang utk jawatan tesebut.....mereka akan meminta pandangan bekas ketua bahagian yg lalu...dn macam2 lagi..persoalannya....adakah mereka ini berjuang untuk RAKYAT JELATA atau berjuang habis-habisan hanya untuk POKET SENDIRI???ada apa dgn JAWATAN???selepas ini mungkin ada satu kejutan akan berlaku di padang serai semasa perhimpunan perwakilan umno...sebelum ini berlaku kekecohan....MALU JER...skrg pn dh masuk paper yg mengatakan akan ada cawangan umno yang tidak akan adakan mesyuarat...kenapa...lu pikir ler sendiri....

Anonymous said...
pada hari 

hari ini juga mengatakan bahawa sudah ada dikalangan AJK Pergerakan Pemuda UMNO Bahagian Padang Serai yang dah tak sehaluan dengan ketua pemuda kenapa ini berlaku???ura-ura juga sudah ada yang menghantar surat perletakan jawatan....kesahian berita ini belum dipastikan...tuan siasat sendiri...tp ada kemungkinan benar.....kita tengok setiap program pemuda berapa AJK yang hadir bersam...??mana lagi AJK yang lain...

Post a Comment

Pemilik Blog tidak bertanggungjawab atas komen-komen yang di buat.

Labels

 

© 2009 Fresh Template. Powered by Blogger.

© 2010 Tempe Template. Modified by GMC.

Fresh Template by NdyTeeN.