Thursday, May 13, 2010

BETOI KA NON... APA YANG HANG CAKAP NI...?


NON.... Nama timang-timangan Anwar anak Pak Brahim anak kelahiran To' Kun Atas Bukit Mertajam...begitu juga dengan "Afut " nama timang-timangan bagi Saifuddn Nasition orang kuat Anwar/Non ini..

Hanya mereka yang betul2 rapat saja...tau nama timang-timangan mereka....kata kenalan bekas kawan sepermainan mereka....pada GMC.

Betulkah kenyataan Anwar ini [sini]…menyatakan Ulama dalam dan luar negara menasihati Anwar…semalam ada wartawan kecil upahan Tanya saya…saya diminta oleh ulama…jangan jawab lagi..sehingga kami bagi jawapan dengan terang…saya tahan !!


Apa yang disebut dalam akbar ? Anwar tak berani bersumpah !! Anwar tak nak jawab pasai sumpah ! saudara…saya ingin nyatakan disini kebetulan sebentar tadi…Mufti Perak Dato’ Haji Harunsani telah mengeluarkan kenyataan dan dikupas oleh bekas mufti wilayah persekutuan Dato’ Hahim Yahya…Apa yang mereka dan ulama dalam dan luar Negara nasihatkan kepada saya..

Pertama;

Kes Kupasan mana-mana pertuduhan kalau ikut syaria’at misti mengikut syari’at Islam yang tuduh bertanggung jawab mengemukakan bukti…kalau nak bawa ke makamah Syari’ah tahun 1999 saya dah usul bawa ke makamah Syari’ah kerajaan UMNO Barisan Nasional tolak….

Sekarang mereka nak tunjuk mereka beragama kuat…”saya dilarang untuk menjawab dari sudut politik termasuk sumpah kerana mereka kata misti tunduk kepada peraturan syari’ah !!

Saudara ..!! hukum ini…tuduhan hukum ini..tuduhan ini.. berkaitan dengan “HUDUD” saudara buat aib dan tuduh…saudara kena kemukakan bukti…. “Tak pa…saya tak minta bukti empat orang.. yang tengok dan saksi saya minta kes itu biar kuat ada asas..setakat saya faham sekarang ini….”kes ini tidak asas samasekali..!! ini fitnah jahat sama sekali..!! kalau fitnah jahat mengapa nak dera saya…nak hina dan aibkan saya.. buktikan dulu.. bawakan lawankan..dimana juga temasuk kalau untuk bersumpah saya bersedia asalkan dinasihatkan oleh ulama-ulama yang betul…Jangan oleh kerana Putra Anwar yang tak reti hukum…Agama kamu main,makamah syari’ah kamu main..makamah syari’ah kamu letak ketepikan.. kamu nak suruh tunduk dengan cara hampa…


Saudara besok kita boleh baca kenyataan lengkap mufti perak dalam kes ini..saya tidak ada masa untuk ulas mengulas tapi saya nak mengatakan saya akan tunduk baik cara hukum sekarang ini baik burden of proof dalam criminal charge itu mereka bagi bukti kepada saya biar saya jawab fitnah yang mereka buat… jangan main-main isu ini saudara-saudara…jangan menabik dada kami sekarang menjadi tokoh islam…nak bawa kononnya soal saya islam…kalau nak ikut syari’at islam ikut betul—betul hadapkan saya ke Makamah syari’ah dan kita tunduk pada peraturan islam dan kalau diminta selepas semua proses dijalan…Anwar dan penuduh dikehendaki dengan nama Allah saya beritahu pada malam ini Insyaallah saya lakukan..tapi saudara kena ingat.."ini bukan kenyataan politik dan urusan politik"…ini bukan urusan main-mainan…ini urusan yang ditentukan didalam syarak..menyentuh kaedah syarak dan misti dinasihat oleh ulama-ulama yang berwibawa….jadi saudara-saudara saya harap jangan izinkan orang gunakan kes ini alihkan pandangan kita.


Saudara tahu mengapa kes ini dibangkit sekarang? ......... saya kata baik…

Kamu mau main Drama….Sivaji The Boss…baik..!!![sini]

Kita main Drama Sivaji the boss..[sini]

Komentar :

ada 0 comments ke “BETOI KA NON... APA YANG HANG CAKAP NI...?”

Post a Comment

Pemilik Blog tidak bertanggungjawab atas komen-komen yang di buat.

Labels

 

© 2009 Fresh Template. Powered by Blogger.

© 2010 Tempe Template. Modified by GMC.

Fresh Template by NdyTeeN.