Wednesday, April 14, 2010

“TUAN MUDA” vs RAJA ANWAR DI PADANG SERAI…!!


Ini saja saki baki penyokong dan pemimpin PKR yang tinggal di Padang Serai dan Kulim yang bertaraf langau ….dan tidak kurang pula diantaranya terdiri dari pemimpin yang menyamar sebagai Raja walaupun bertaraf rakyat biasa…

Setelah Dun Lunas Radzi Salleh dan yang terbaru Zul4 MP PKR Kulim Bandar Bahru meninggalkan perjuangan Pakatan reput yang penuh putaq belit dan tipu daya..

Walaupun beberapa siri demontrasi jalanan,lorong dan lubang jalan yang menanti mangsa tidak terdaya diselengarakan oleh pemerintah kedah Belanda yang hanya bijak menjaja janji dipilihan raya.. dijadikan agenda dan modal pula oleh langau-langau yang masih setia menghurung bangkai untuk menunjukkan kesetian dan kemantapan pakatan reput yang masih berdaya…namun keahlian kian susut dan surut dari hari kehari…

Semakin kerap demontrasi yang dianjurkan oleh langau-langau yang masih setia dengan bangkai Pakatan reput yang cawangannya sudah dibubarkan..semakin ramai pula penyokong mereka meninggalkan Parti yang dipimpin oleh ketua Kelab penyokong PAS ust Gobala ulama keling batu cave yang menjadi idola langau-langau dengan ayatnya wa mau garu..wa mau garu lah…bila 200 lagi penyokong ulama keling batu Cave ini keluar parti kelmarin..

Kerana tiada mendapat sebarang pembelaan daripada wakil rakyat mereka… kali ini dikalangan penyokong keturunan india pula yang tidak berpuas hati terhadap YB Ust Lim Soo Nee yang menyimpan ….sms Zul4 sebagai dana melindung diri kononnya dia..


”tidak sanggup lagi melihat rakyat ditipu dengan mudah oleh Zul4” melalui penampilan diri Zul4 selama ini yakin ramai yang sudah terpedaya,” Soo Nee.


Tetapi hakikatnya harapkan pagar…pagar juga 2 x5 saja.. dan mungkin pagar tersebut lebih teruk dan lebih dahsyat lagi…dari yang lompat parti …

Dan lebih buruk lagi dari ulama keling yang terkenal dengan …”wa mau garu…wa mau ga ru lah ….” dan lebih hebat putaq belit dan penipunya dari Zul4 dimana ilmu akademiknya setakat taik kuku kaki kiri Zul4 saja… itupun ia menjadi sanjugan langau-langau yang masih ada…

Yang pasti hanya putaq belitnya saja….yang hebat…berbanding Radzi dan Zul4..

Inilah saja sisa-sia pemimpin PKR yang masih ada lagi …bersama-sama langau-langau yang masih setia mengampu YB mereka yang tidak ada satu jasa pun pada rakyat kulim dan Padang serai hari ini..baik yang masih setia maupun yang sudah angkat kaki meningalkan segala langau-langau…

Yang ada hanya spisis langau …..yang mampu memberi komen dan hujah setakat ini ..itu pun hanya mengunakan Anonymous saja…membayangkan bertapa kecewanya langau tersebut bila ramai yang meninggal parti …

“… setakat keluar tubuh mic parti nak mampus dah apa nak heran.tu la perangai keling mcm tuan beasr dia ayoyo samy.tmn tunku putra bukan bangang!!nak ltk gmabar pun jgn bodohkn diri...tu gmbr protes adun lunas si radhi bini 4 byk utangg.beraomos jadi bebas kepala anggok bn. Anonymous said.

Bukan setakat penyokong bertaraf langau ini saja yang mampu menyamar…

Tetapi pemimpin pada lagau-langau tersebut juga bijak menyamar seperti yang dilaku oleh seorang remaja yang menyamar sebagai 'Tuan Muda' Pahang yang dilanjutkan tempoh remannya hari ini..setelah kegiatannya dapat dikesan dan dihidu..oleh pihak tertentu..walaupun telah berjaya menipu beberapa individu-individu tertentu...


Jika remaja/murid tersebut menyamar sebagai “Tuan Muda” Pahang..


Di dalam politik Padang Serai pula… pun masih ada ceritanya yang sama bilamana seorang guru…penyokong tegar PKR…. berjawatan pula dalam politik PKR Padang Serai menyamar sebagai kerabat diRaja walaupun hanya bertaraf rakyat biasa menggunakan nama Raja Anwar Raja Abdullah..

Cuma nasib guru tersebut lebih baik dari nasib “Tuan Muda” Pahang yang menyamar kerana…belum masih dapat dihidu oleh pihak-pihak tertentu hari ini..

Tetapi kelebihan Guru yang menyamar sebagai kerabat diraja dan berjawatan pula dalam Politik PKR Padang Serai tersebut masih mampu bergerak bebas tanpa sebarang tindakkan dari mana-mana pihak yang bertangung jawab..

Mungkin ia lebih bijak dari remaja tersebut hingga dapat menipu rakyat lunas dan penyokong-penyokong serta pihak berkuasa hari ini maupun pihak kementerian Pelajaran sendiri….

Jika “Tuan Muda” Pahang.. dipercayai ada orang lain yang mendorong pelajar cemerlang Sijil Pelajaran Malaysia (SPM) itu menyamar sebagai anak angkat kepada Tengku Mahkota Pahang, Tengku Abdullah Sultan Ahmad Shah.

Apakah Guru yang menyamar sebagai kerabat diraja di Cawangan PKR Padang Serai sekarang ini dan berjawatan pula dalam Politik PKR, juga ada orang lain yang mendorong beliau menyamar sebagai kerabat diraja dengan gelaran Raja Anwar Raja Abdullah …??


Cuma pihak-pihak yang bertangung jawab saja dapat menentukan motif serta tujuan penyamarannya yang bergelar Raja Anwar tersebut berbuat demikian…lebih lebih lagi ia dilakukan oleh seorang guru,.. bukan murid pintar yang bergelar “Raja Muda” Pahang.…….yang pasti ia cuma sekadar Raja pakau yang menyamar untuk mengelak dari dikesan oleh pihak tertentu kerana bergerak cergas dalam politik PKR dan beliau masih berkhidmat sebagai guru …

Kisah pemimpin/penyokong PKR Padang Serai yang menyamar sebagai kerabat di Raja ini pernah GMC dedahkan sebelum ini disini….

Tetapi nasib menyebelahinya setakat ini kerana masih belum ada tindakan yang dikenakan keatasnya seperti tindakan yang dikenakan keatas remaja yang menyamar “Tuan Muda” Pahang tersebut…



Seandainya “Raja Muda” seorang remaja melayu yang menyamar mungkin dapat di katogeri sebagai remaja nakal….juga masih mampu di kenakan tindakan dan di reman….

Apakah Raja Anwar Raja Abdullah seorang guru yang berijazah dan masih berkhidmat… tidak mampu dikenakan tindakan yang serupa…?

Apakah Guru tersebut juga masih boleh dikatogeri sebagai guru Nakal???….

Yang kini masih mampu bergerak bebas berdemontrasi dan bergerak aktif dalam politik sekutu kapiaq harbi…seterusnya menjadi pemimpin politik hari ini?

Apa keistimewaan Raja Anwar Raja Abdullah yang menyamar tersebut berbanding remaja yang menyamar “Tuan Muda” Pahang yang direman?

Renung-renunglah pihak yang berwajib….andainya seorang guru yang masih berkhidmat kepada pelajar sanggup menipu indentitinya semata-mata kemaruk untuk berpolitik…..rosaklah anak bangsanya !!!

Komentar :

ada 1
Anonymous said...
pada hari 

Tunggulah hari dan masanya sepandai-pandai tupai melompat akhirnya diperangkap juga.

Post a Comment

Pemilik Blog tidak bertanggungjawab atas komen-komen yang di buat.

Labels

 

© 2009 Fresh Template. Powered by Blogger.

© 2010 Tempe Template. Modified by GMC.

Fresh Template by NdyTeeN.