Thursday, April 22, 2010

PERPATAH CINA - FAHAM KA AZIZAN RAZAK?


Apakah Azizan Razak mengharap tsunami mungkin berulang lagi di Kedah Belanda seandainya DUN dibubarkan..?

Tidak cukupkah dengan pengajaran apa yang belaku di Perak...apakah Azizan Razak dan kuncu-kuncu serta penasihat 2 persennya menganggap nasib masih menyebelahi mereka?

Tidak terfikirkah Azizan Razak tsunami dari pembubaran DUN ini gelombangnya akan meranap samasekali benih-benih kapiaq harbi yang bijak berjanji...

Masih mampukah segala..pemidatu-pemidatu kapiaq harbi mengukir janji lagi..

Tsunami PRU12 hanya sekali untuk menguji PAS...tiadalagi tsunami untuk PAS bermimpi mentadbir Kedah lagi ....Insyaallah.

Modal kapiaq dan modal Negara Islam dan hudud PAS cananglah sesama sendiri.

Pecayakah Azizan Razak pembubaran DUN hanya satu mimpi, tidak lebih dari mimpi Anwar ke Putra jaya... sekali GUS menipu mereka yang kemaruk untuk di tabal sebagai Timbalan Perdana Menteri..

Akhirnya Hadi Awang mengigit jari...

Sedarkah Azizan...mimpinya ini...dan fahamkah dia isyarat dari perpatah cina dibawah ini...

Kah..kah..kah..

"Kerajaan Pakatan Rakyat negeri Kedah yang didominasi PAS, nampaknya belum memahami maksud pepatah Cina ini. Walaupun pilihan raya umum 8 Mac 2008 menyaksikan bagaimana Kedah ditawan oleh pembangkang, dengan bantuan undi bukan Melayu, namun kerajaan PR tidak akur kepada suara rakyat setelah berkuasa."

"Sebelum 8 Mac 2008, saya berusaha untuk memastikan ahli keluarga saya, kawan saya, jiran saya mengundi untuk PAS. Pada pilihan raya umum yang akan datang, saya akan memastikan ahli keluarga saya, kawan saya dan jiran saya tidak mengundi PAS!"

Demikianlah yang diperkatakan oleh seorang pemaju Cina di Kedah kepada MerdekaReview ketika ditemuramah.

Suara masyarakat Cina dengan lantang berbunyi, "seandainya kerajaan Kedah tidak akur kepada suara rakyat, memperbetulkan apa yang salah dengan segera, maka orang Cina di Kedah sanggup mengembalikan 'kerajaan lama yang tidak berubah untuk 50 tahun', daripada mengekalkan 'kerajaan baru yang makin ubah makin teruk'. "

Analisa ini ditulis Chan Wei See, Editor MerdekaReview, diterjemah dan disunting Lim Hong Siang.

Komentar :

ada 2 comments ke “PERPATAH CINA - FAHAM KA AZIZAN RAZAK?”
-krisjawa lok3- said...
pada hari 

Insyaallah...kalau bubar DUN Negeri Kedah..hilanglah mimpi indah PR dan pasti akan menghadapi realiti yang memeritkan...
Dulu perayu2 undi PR dengan muka sedih memohon pengundi2 beri peluang lihat bagaimana pentadbiran kerajaan baru PR dalam pilihanraya ke 12...Rakyat dah bagi peluang 2 tahun mentadbir negeri dan nyata hanya keadaan yang lebih buruk saja memenuhi impian sang rakyat..
Apapun kalau DUN Kedah dibubar...BN carilah seorang tekong yang benar2 dapat memenuhi agenda memajukan taraf sosio dan ekonomi negeri..jangan pisang berbuah 2 kali...

Anonymous said...
pada hari 

Jika PAS rakyat mampu menyepak ke tepi masakan UMNo mampu mengulangnya lagi...sejarah hitamnya.

Post a Comment

Pemilik Blog tidak bertanggungjawab atas komen-komen yang di buat.

Labels

 

© 2009 Fresh Template. Powered by Blogger.

© 2010 Tempe Template. Modified by GMC.

Fresh Template by NdyTeeN.