Wednesday, March 17, 2010

ZUL4 - DR SUDAH SAHKAN GILA ?


Timbalan Mursyidul Am PAS, Datuk Dr Haron Din menyifatkan beberapa penulis blog termasuk pemimpin politik yang menyokong keputusan Mahkamah Tinggi membenarkan penggunaaan kalimah ‘Allah’ dalam akhbar Khatolik, adalah mereka yang ada ‘ short wire ’. Dalam erti kata lain, otak mereka mungkin sudah ada masalah, tak betul atau mungkin gila.

Timbalan Mursyidul Am PAS, Datuk Dr Haron Din.

http://www.agendadaily.com

Dari Kenyataan “Doctor “ Haron Din .

Maka Zul4 kulim cuba mengelak cabaran debat dari Khalid yang telah dikatogeri dan disahkan tidak betul,gila atau short wire !


Walaupun masih ada yang mempertahan pendapat Khalid yang gila atau short wire tersebut:


“PAS juga menjelaskan bahawa dasar pada kaedah Islam, penggunaan nama ‘Allah’ pada asasnya adalah dibenarkan untuk digunakan oleh agama samawi seperti Kristian dan Yahudi.”

Jadi mungkin sia-sia jika Zul4 kulim menyambut cabaran dari orang gila atau yang short Wire!!

”Allah tidak akan menyiksa tiga golongan manusia iaitu orang yang tidur hingga ia bangun dari tidurnya, kanak-kanak hingga ia baligh dan orang gila hingga ia berakal (siuman)”

(Riwayat Ahmad, Ashabi, Sunan dan Hakam)

Zulkifli elak sahut cabaran Khalid

Ahli parlimen Kulim Kulim-Bandar Baharu Zulkifli Noordin hari ini mengelak daripada menyahut cabaran debat yang dibuat oleh wakil rakyat PAS Khalid Samad berhubung isu penggunaan kalimah Allah.

Menjawab soalan pemberita, Zulkifli enggan mengulas secara langsung, sebaliknya meminta Khalid terlebih dahulu berdebat dengan pemimpin PAS yang turut berpandangan bahawa kalimah itu tidak boleh digunakan oleh bukan Islam.

“Selesaikan masalah dia dahulu (sebelum berdebat dengan saya),” kata Zulkifli selepas perasmian parlimen untuk penggal ketiga hari ini.”



Mungkin atas faktor kesihatan (tidak siuman) ini lah Zul4 tidak menyambut cabaran Khalid Samad untuk berdebat berkaitan isu kalimah Allah !!

Cuma pihak Doctor Harun Din sahaja dapat mengesahkan Khalid menghadapi ganguan mental walaupun belum sampai peringkat kronik !!

Komentar :

ada 0 comments ke “ZUL4 - DR SUDAH SAHKAN GILA ?”

Post a Comment

Pemilik Blog tidak bertanggungjawab atas komen-komen yang di buat.

Labels

 

© 2009 Fresh Template. Powered by Blogger.

© 2010 Tempe Template. Modified by GMC.

Fresh Template by NdyTeeN.