Friday, March 26, 2010

SIAPA MEMENAGI ANUGERAH ULAMA TEROMPAH MUSIM BARU INI!!


Selepas Ulama King Leather dinobatkan sebagai TPM Ke-6 musim ini.

Sampailah masanya pula pemimpin-pemimpin PAS berkumpul ke Majlis Syura yang pertama untuk melantik dan menabalkan siapa peserta yang paling layak di nobatkan sebagai Musyidul am..musim ini.

Mahfus sudah awal-awal menolaknya kerana masih bertaraf ulama mee segera..

"Mereka tidak boleh memilih saya jadi Mursyidul Am," kata Mahfus !

Manakala ulama laksa cina mungkin tiada yang dapat percaya kerana nafsunya masih minat pada masakan cina dikaki lima.

Mat Sabu cita-citanya bukan Mursyidul am…tetapi Menteri Dalam Negeri.

Kerana ini adalah cita-cita Mat Sabu sejak dari dulu lagi.. sekiranya dia dilantik menjadi Menteri Dalam Negeri.


Apa pun cita-cita Mat Sabu kecundang jua sama seperti nasib yang menimpa Ulama King Leather kerana Mat Sabu hari ini bukan lagi Mat Sabu 20 tahun yang lampau…yang mengelarkan BOssnya hari Al-juburi !!

Pada Anwar Mat Sabu hanya layak menjawat jawatan Posmennya saja..Kerana pengalamannya yang lampau sudah banyak Mat Sabu pelajari dari Al-juburi dalam soal-soal mengurus surat-surat cinta…sewaktu Anwar muda-muda dulu !!

Lagipun hari ini segala lawak jenakanya tidak dapat lagi menjuari lawak jenaka ulama-ulama mee rebus,mee segera dan jauh sekali dapat menandingi ulama Laksa cina yang lebih hebat lawak bodohnya termasuk rakan karibnya el-Ust Mahfus mee segera yang seangkatan dengannya dulu…menentang Al-juburi.

Kini kedua-dua mereka sudah tiada harga lagi buat Al-Juburi kerana Ilmu yang mereka miliki tidak mampu menandingi ilmu Al-Juburi..pada Al-juburi mereka hanya badut-badut sarkes yang mudah di jual beli jika ditawar sedikit jawatan…untuk persembahan sarkes tajaan DAP.

Seandainya Nik Aziz hanya dapat di nobatkan oleh Anwar sebagai Ulama Terompah dimanakah kedudukkan Mat Sabu dan rakannya Mahfus….

Akhirnya PAS mengambil keputusan ke Majlis Syura untuk memilih Musyidul amnya dimusim ke-2.

KUALA LUMPUR, 24 Mac: Naib Presiden PAS, Datuk Mahfuz Omar (gambar) berkata, antara yang turut dilantik semula ke Majlis Syura dalam mesyuarat pertamanya malam tadi adalah Menteri Besar Kelantan, Tuan Guru Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat.

"Saya tidak tahu secara rasmi siapa dilantik semalam, cuma saya difahamkan Tuan Guru Nik Aziz juga dilantik menjadi Ahli Majlis Syura," kata Mahfuz kepada media hari ini.

Mahfuz menjawab soalan para wartawan ekoran laporan Harakahdaily tentang mesyuarat pertama Majlis Syura Ulamak malam tadi.

Malam tadi Majlis Syura Ulama PAS mengadakan mesyuarat pertama mereka untuk sessi baru. Ia dipengerusikan oleh Presiden PAS, Datuk Seri Abdul Hadi Awang di Pejabat Agung PAS Jalan Raja Laut.

Antara anggota mesyuarat malam tadi adalah empat wakil Jawatankuasa PAS Pusat, empat wakil Dewan Ulama dan dua wakil bagi Dewan Pemuda dan Dewan Muslimat.

Komentar :

ada 2 comments ke “SIAPA MEMENAGI ANUGERAH ULAMA TEROMPAH MUSIM BARU INI!!”
Anonymous said...
pada hari 

Kami sokong tuk guru tapi bukan tuk guru tajaan. Yang ditaja naik haji tapi lepaih tu tarik balik pulak, Kalau Org UMNO yg buat pasti Pas dan pembangkang lain geger sluruh dunia.

Inilah sikap pembangkang yg tak sedar diri

Anonymous said...
pada hari 

Kami sokong ulama.....kami tak sokong ularmak Pas

Post a Comment

Pemilik Blog tidak bertanggungjawab atas komen-komen yang di buat.

Labels

 

© 2009 Fresh Template. Powered by Blogger.

© 2010 Tempe Template. Modified by GMC.

Fresh Template by NdyTeeN.