Tuesday, March 30, 2010

KEKUATAN POK NIK TERLETAK PADA HURUF "A"


Mungkin mesyuarat kedua Majlis Syura Ulamak PAS pagi tadi merasai tiada sesiapa yang layak ditabalkan sebagai Ulama Terompah selain niky Aziz..watak utama yang memainkan peranan penting sebagai hero..

Dan Tahiah juga GMC pada PAS yang menyambut cabaran dan amaran keras dari GAP agar……

”Jangan buang Nik Ajis”



Dan tidak lupa juga terima kasih pada GAP kerana sanggup mengeluarkan amaran keras kepada PAS agar nik Ajis jangan dibuang !

Dan hari ini terbukti amaran GAP memang disambut baik oleh PAS …Nik Ajis dipilih semula sebagai Mursyidul Am…ulama Terompah ! Tahniah PAS dan tahniah GAP !!




Apabila terbaca kenyataan Nik Ajis sebelum ini..nada sayu dan tersirat didalamnya segala macam tafsiran agar PAS tidak tersalah membuat perhitungan terhadap pelantikkannya kembali…

"Rekod kehadiran saya memang buruk dan mungkin barangkali timbullah ... lebih baik ambil orang yang sihat," Nik Ajis.



Nada sayu..sedih.amaran dan ancaman terlalu seni tersirat mengiringi dalam kenyataan Pok Nik .. Pok Nik seolah-olah memberi isyarat awal pada PAS , agar jangan sesekali PAS salah membuat perhitungan hingga dia tidak terpilih semula,kerana Mat King Leather masih orang kuatnya dan Mat King Leather juga adalah bahan ledakkan yang mampu membuatkan PAS karam dilautan…dalam sekelib mata.


Jika kekuatan Hang Tuah pada huruf “TA” begitu juga dengan kekuatan Pok Nik yang ada pada huruf “ A” (Ajiz/Anwar) !!

Dengan kekuatan huruf “A” inilah maka Pok Nik lebih mampu dari Zul4 ,Zahrin dan lain-lainnya baik didalam PAS mau didalam PKR mampu mengegar dan menenggelamkan PAS dengan sekali berftwa…

Ingat Pok Nik ada alasan yang cukup kukuh,lebih kukuh dari tembok Berlin dan lebih perkasa dari Napolion dan Fir’un Kecik yang ada didalam PAS..Cuma melalui ..

"Rekod kehadirannya yang memang buruk dan mungkin barangkali timbullah ... lebih baik PAS ambil orang yang lebih sihat," Pok Nik

……mampu Pok Nik mencipta rekod barunya yang lebih kukuh dan lebih perkasa dari sebelum ini…


Pemimpin PAS tentu masih ingat apabila UMNO yang pernah menyingkirkan Pok Nik satu masa dulu..padahnya hingga ke hari ini…

PAS tentu tidak mahu Pok Nik mengulangi sejarah lamanya …untuk mencipta fatwa barunya yang mampu mengumpulkan seluruh penyu dilautan berhimpun didaratan..!!


Menolak pelantikkan POK Nik bererti PAS mengundang Tsunami kerana diluar sini masih ramai Napolion dan Fir’un-fir’un yang sedang menanti penyingkiran Pok Nik ..

Seluruh Fir’un dan Napolion diluar sini telah bersedia untuk berhadapan seluruh bala tentera Ulama King Leather dan sekali gus mampu menjadikan PAS padang jarak Padang terkukur dengan sekali saja Pok Nik berfatwa..

Fatwa lamanya saja sudah cukup untuk menenggelamkan seluruh Fir’un-fir’un kecil dan little Napolion…termasuk pencipta Fatwa dan amanat gila !!

Jika hari ini kekuatan PR terletak pada huruf DAPnya..tetapi kekuatan PAS dan PKR berada pada huruf “A”nya.

Jadi mau tidak mau bila Majlis Syura Ulamak PAS terdengar saja tiupan nafiri oleh Nik Ajis….akhirnya Majlis Syura Ulamak PAS terpaksa akur dengan isyaratnya.

Akhirnya…Pok Nik “A”jis dilantik semula sebagai mursidul am PAS untuk sesi 2010-15.

Dan sekali gus menamatkan spekulasi mendebarkan mengenai kedudukan Datuk Nik Aziz Nik Mat sebagai mursyidul am - jawatan tertinggi dalam parti Islam itu…


Mana mungkin PAS mampu menyingkirkan Pok Nik kerana..PAS itu Pok Nik..dan Pok Nik itu PAS…tanpa huruf “A” siapalah PAS.

Wassallam apbs.

Komentar :

ada 11 comments ke “KEKUATAN POK NIK TERLETAK PADA HURUF "A"”
Anonymous said...
pada hari 

x tau la GMC orang tua nyanyukpun depa pilih jugak laqi....Tun Mahathir pun dah bagi laluan kat orang muda-muda...gigi pun penuh2 lagi..cakappun x meleret2.....

Anonymous said...
pada hari 

SETUJU TU ANON ! DIA BUAT2 JE TAK NAK ...JAWATAN .NI LAH SIFAT MANUSIA YG POK NIK NI TAK NAK TERIMA YG DIA NI ULAMA SLIPAR..

Anonymous said...
pada hari 

bukan lagi ulamak selipa GMC..... x boleh dah pakai kasut pun takut tesandung nanti jatuh tesungkoq....tepelanting keluaq gigi2 yg ada.tupun kalau ada...

Anonymous said...
pada hari 

Pencagahan fakta ni. Selipar ker terompah ?

Anonymous said...
pada hari 

selipar ka trompah ka sandal ka kasut jepun ka semua sama jenih....kasut! yang orang pakai kat kaki

DR 1221 said...
pada hari 

salam
satu lagi A - Ariffahmi

Admin CCZ said...
pada hari 

CCZ lebih berpendapat DAP itu sudah cukup kukuh sebutannya. PAS pula pengakhirannya sebuah bunyi yang keluar angin. Lebih macam kentut. PKR langusng tiada jiwa dalam perkataannya.

DAP samalah kuat macam UMNO masing-masing ada kekuatan dalam sebutan..Tetapi antara 3 perkataan dan 4 lebih baik pilih 4 sebab ianya angin dan lebih 1 kekuatan..Kalau kahwin tiga kira tak kuat lagi. Kahwin 4 itu lengkap dan tepat serta kuat!!!Kui kui kui..

Anonymous said...
pada hari 

setuju dgn CCZ UMNO ade 2 vokal yang kukuh..u dan o..PAS ade 1 saje vokal a...lebih hebat ler UMNO dari PAS....

Anonymous said...
pada hari 

Teringat saya kes Mahkamah dulu. Ada sekok lawyer duk putar2 nak lowyer buruk dengan kami.

Perbicaraan kedua, aku bawa mak aku masuk duk tepi aku. Dia tu kuat Agama.. sepanjangan membaca segala ayat yang perlu.

Lowyer buruk tu macam anjing tersepit ekor, sekadar tunduk2 ajer mulut terkunci, time soal siasat, asyik no comment. Hah, hakim pun berapa kali marah dia bila saja dia cuba nak belit2 sangat!

Agaknya TGNA duk hembus2 macam ni kut sampai semua mulut sebut2 nama dia?

Strange yet true kejadian saya kat Mahkamah.

Anonymous said...
pada hari 

Benar Menurut kata tuanhamba..

Jika 'A' tiada pada PAS.. pasti parti ini akan jadi 'psssss...'. maka hancurlah parti ini.

kerana parti ini 'A' yang punya!!!

cia said...
pada hari 

hotak lu.......kita tahu la ini parti islam...maka buatlah betul2 mcm islam nak...bodoh.....

Post a Comment

Pemilik Blog tidak bertanggungjawab atas komen-komen yang di buat.

Labels

 

© 2009 Fresh Template. Powered by Blogger.

© 2010 Tempe Template. Modified by GMC.

Fresh Template by NdyTeeN.