Saturday, March 27, 2010

"kamu bedallah dulu".


Budaya Politik “bedallah dulu” ini sudah pun menjadi satu budaya dalam politik sekutu kapiaq harbi sejak dulu lagi..sebagai satu dana dimana head Line “ bedallah dulu” sesuatu isu menjadi isu pokok dalam siri ceramah mereka yang bertujuan untuk menarik minat orang ramai berkumpul dan mendengar pembohogan serta putaq belit mereka, sebagai sesuatu isu yang baru..

Supaya dapat menampakkan pemimpin merekalah yang lebih berani menjuari bangsa yang dapat membela mereka..

Berbanding dengan yang lain lainnya... dia lah JUARA !!! Penipu....

Budaya politik “ bedallah dulu” sebenarnya telah menjadi Head Line penting untuk menarik minat orang ramai terutama penyokong yang dahagakan sesuatu isu yang baru dan sensasi dari mereka yang bijak mencipta Isu dan menipu bangsa, agar dapat menandingi isu-isu semasa yang dianggap satu pembohongan belaka, untuk dijadi modal perbincangan dan sandiwara mereka didepan bangsa..

Dengan harapan bangsa yang bangang dan dunggu ini dapat membantu untuk menyebarkan dakyah dan fitnah jahat mereka untuk kepentingan Politik Dajjal sekutu mereka.

Akhirnya bila belaku perbalahan dalaman sesame mereka isu dalam budaya politik
“Bedallah dulu” dijadikan pula modal untuk melumpuhkan pihak sendiri dengan menyelak dan membogel semahumunya apa yang selama ini belum pasti..

Dengan mengeluarkan berbagai kenyataan kononnya banyak perbuatan fitnah, pembohongan dan putar belit fakta" telah berlaku, yang boleh menjejaskan keamanan dan kestabilan negara.

Persoalannya mengapa kebanyakkan mereka yang berilmu dan terdiri pula dari cerdik pandai agama dan ilmiah begitu mudah ditipu dan diperdaya dengan budaya politik “bedallah dulu” dan sanggup pula diperalatkan yang boleh menjejaskan keamanan dan kestabilan Negara ?

Tetapi malangnya bila timbul saja perbalahan... mereka seolah-olah tediri dari satu kelompok atau kumpulan manusia yang cukup jahil berbanding bangsa yang ada.

Setelah terantuk lalu tergadah akhirnya terpekik dan terlolong menyalak diserata lorong…kononnya mereka baru tersedar…terjaga…terasa..dan berbagai kenyataan yang diputaq belitkan untuk menyakinkan kebamli bangsa yang selama ini telah rosakkan oleh mereka yang berilmu melalui budaya bedallah dulu….bertapa pukimak nya puak-puak ini yang telah merosak bangsa selama ini.

Benarkah puak-puak ini berilmu? Atau ilmu yang mereka miliki tidak diperolihi dengan cara yang betul selama ini atau dibiayai dari punca-punca yang haram..dan menipu?

Akhirnya setelah mereka dinobatkan sebagai pemimpin…mereka menjadi pemimpin yang paling bijak menipu , memutar belit bangsa yang bangang mengharap pembelaan dari mereka yang bijak menipu ini??

Baik mereka yang berjubah , berserban,berkopiah,bersongkok hingga yang putih bersih rambutnya sanggup menipu !!! seterusnya baca
sendiri...

Manakala bangsa yang bangang dan dunggu seperti lembu ini pula terus mengampu pemimpin-pemimpin spesis menipu tersebut dengan mengutip kenyataan-kenyataan dari orag yang telah ditipu dengan lakunan mereka untuk membuktikan pada bangsa yang sudah bertaraf haiwan bahawa merekalah diantara manusia yang beriman... !!

“JANGANLAH KALIAN MUDAH MENCEROBOH MARUAH ORANG ISLAM YANG LAIN LEBIH-LEBIH LAGI TERHADAP ORANG YANG TERKENAL, BAIK, DIHORMATI, BERAKHLAK MULIA DAN ZUHUD.
GOLONGAN PENDAKWAH DAN BERBUDI PEKERTI YANG TINGGI DIDUNIA ISLAM SEPERTI SAUDARA ANWAR IBRAHIM.

Nak temuntah pun ada nak meloya pun ada untuk terus membaca dan mendengarnya..!! renunglah bertapa retoriknya mereka sanggup memperdaya sesama manusia..dan Allah swt...lebih-lebih lagi rakyat yang hina dina yang jahil ilmu agamanya menjadi pecacai pada politik dajjal mereka...yang memiliki ilmu agama mencipta segala amanat Dajjal untuk bangsa!

Hari ini bangsa seolah-olah dihidangkan dengan putaq belit mereka berpanjangan..!!

Komentar :

ada 0 comments ke “"kamu bedallah dulu".”

Post a Comment

Pemilik Blog tidak bertanggungjawab atas komen-komen yang di buat.

Labels

 

© 2009 Fresh Template. Powered by Blogger.

© 2010 Tempe Template. Modified by GMC.

Fresh Template by NdyTeeN.