Tuesday, March 23, 2010

Dia bukan tok Guru..! dia Ustaz guna dua kitab.


Kononnya pemimpin-pemimpin PAS sudah penat ‘bersilat’ mempertahankan Nik Aziz dalam banyak isu kerana bisa mulutnya yang main hentam cakap sahaja jika komen fasal sesuatu itu termasuk banyak yang nampak menghalalkan perjuangan PKR dan DAP

Begitu juga dengan kenyataannya berkaitan isu lompat parti,kenyataan yang dibuat bagai iklan roti sejab boleh sekejab tidak,sekejab haram sekejab halal,sekejab hadiah sekejab rasuah.
Akhirnya ada antara mereka menganggap Nik Aziz pakai dua kitab…Sini

Begitu juga hal dengan Presidennya yang dilantik menjadi Timblan Perdana Menteri ke-6 Bonika Anwar minta digugurkan Tuhan diganti Allah..manakala Mursyidulamnya pula meminta gugurkan tokoh dalam wayang kulit gantikan dengan tokoh lain pula ..baca.

Apakah Perjuangan PAS hari ini setakat memperjuangkan gugur dan ganti itu dan ini saja…sedangkan perlemgaaan sendiri sudah 20 tahun belum terusik lagi janjinya…seperti yang didedah oleh Ustaz Omar Khalid ini.

PAS MENIPU RAKYAT DENGAN MENCANANG PAS AKAN MENUKAR PERLEMBAGAAN SEDIA ADA KEPADA HUKUM ISLAM PADA PRU TAHUN 1990


1. “Pada kempen pilihanraya tahun 1990, kita (Pas) berjanji akan menukarkan perlembagaan Kelantan kepada Islam jika berkuasa. Nik Aziz yang memberi jaminan ini dan diikuti oleh pemimpin Pas yang lain.

2. Tahun demi tahun, Ustaz Omar Khalid melihat pemerintahan Pas tidak ke mana. Keadaannya tetap serupa dengan pemerintahan UMNO/BN. Hinggalah tahun 1993, beliau bertemu dengan Datuk Nik Aziz di rumahnya bertanyakan tentang perundangan Islam yang bakal dilaksanakan di Kelantan.

3. Lagipun, pada waktu itu, pemimpin Pas telah mula menggomol balak. Kebendaan telah menjadi perhatian utama pemimpin Pas terutamanya wakil rakyat. Ini juga menjadi tajuk perbualannya dengan Datuk Nik Aziz.

4. Bagaimanapun, Datuk Nik Aziz memberikan jawapan yang cukup mengecewakannya. Menteri Besar Kelantan mengibaratkan Pas cuma ada kaki saja, tetapi badannya tidak ada. Maksudnya, Kelantan saja diperintah oleh Pas tapi Pusat oleh BN.

5. Satu lagi alasan Datuk Nik Aziz ialah politik sama seperti sebuah peperangan yang penuh dengan tipu muslihat. Jadi, Pas terpaksa menipu untuk memenangi ‘peperangan’ dalam pilihanraya.

6. “Setelah Nik Aziz berkata demikian, saya terus mengucapkan selamat tinggal dan tidak akan menjejakkan kaki lagi ke dalam Pas.” demikian tegas Ustaz Omar. Sejak itu, dia tidak pernah bertemu Datuk Nik Aziz sehingga sekarang.

7. Paling serius, Ustaz Omar berkata, beliau sanggup menerima balasan dari ALLAH jika kenyataan yang dibuatnya dalam ceramah tersebut sebagai suatu pembohongan. Kesemua ucapannya adalah benar sebagai ‘membalas dosa’ yang selama ini membohongi rakyat tentang perjuangan Pas yang sememangnya tidak selari dengan kehendak Islam.

8. Dan Akhirnya mengucapkan selamat tinggal kepada Pas.

Inilah kesudahan perjuangan politik PAS menipu dan memutar belit bangsa…!!

Komentar :

ada 0 comments ke “Dia bukan tok Guru..! dia Ustaz guna dua kitab.”

Post a Comment

Pemilik Blog tidak bertanggungjawab atas komen-komen yang di buat.

Labels

 

© 2009 Fresh Template. Powered by Blogger.

© 2010 Tempe Template. Modified by GMC.

Fresh Template by NdyTeeN.